Gå til innhold

GAMER pc i prissjiktet 6-8000 kr, duger den?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg en pc til en pris mellom 6 og 8000 kr. Jeg må nok ta skjerm i 2 omgang, siden jeg ikke vil svi av alle pengene mine med en gang. Tror kanskje det blir en samsung syncmaster, den med 2 ms responstid.

Jeg spiller for det meste FPS spill, som Crysis, Bioshock, call of duty osv. Det er ikke så farlig at jeg ikke får kjørt spilla på ultra high, 16x AA og Anisoptric filtering på en oppløsning av 2000x1800 osv osv, men jeg vil likevel ha en dugende flyt i spillinga mi og ha litt eyecandy i tillegg.

Jeg har satt opp en liste over komponenter jeg TROR kan duge, men trenger litt innspill.

MSI P6N SLI Platinum, nForce-650i SLI, (P6N SLI PLATINUM) 1 075,-

INTEL CORE 2 DUO E6850 3.00G 4MB 32BIT (BX80557E6850) 1 912,-

ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, (EN8800GT/G/HTDP/512M) 1 709,-

CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 (BL2KIT12864AA804) 650,-

ANTEC TP3-650 EC NS (0761345-07665-4) 865,-

Skjermkortet blir nok 8800 GT av ett eller annet slag, men jeg aner ikke hvilken variant som er best.

Når det gjelder Harddisk har jeg ikke peiling på hva som er best av sata, raid osv osv, kom gjerne med innspill.

Jeg kommer til å anskaffe meg et 8800 GT til i fremtiden i SLI, så hvor kraftig strømforskyning bør jeg ha?

Endret av ivers40
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500watt holder fint det. Men til den prisen der blir det ikke rare greiene ellers du får råd til. Fikk ikke tilgang til listen din btw.

Samme hva GT versjon du velger - er bare en per skrivende stund. De andre er div overklokka versjoner.

Edit: For sli gå opp til minimum 600W med GT.

Endret av navlasop
Lenke til kommentar
500watt holder fint det. Men til den prisen der blir det ikke rare greiene ellers du får råd til. Fikk ikke tilgang til listen din btw.

Samme hva GT versjon du velger - er bare en per skrivende stund. De andre er div overklokka versjoner.

sånn, nå fukner lista. Du må copy og paste bare.. fikk ikke til å linke :(

Okay, da bytter jeg ut med kraftigere powersupply, det er notert.

Endret av ivers40
Lenke til kommentar

Den skal funke den. Funker her i allefall:)

men kan poste det jeg har satt opp:

MSI P6N SLI Platinum, nForce-650i SLI, (P6N SLI PLATINUM) 1 075,-

INTEL CORE 2 DUO E6850 3.00G 4MB 32BIT (BX80557E6850) 1 912,-

ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, (EN8800GT/G/HTDP/512M) 1 709,-

CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 (BL2KIT12864AA804) 650,-

ANTEC TP3-650 EC NS (0761345-07665-4) 865,-

TOTALT: 6 336,-

Lenke til kommentar

Om du ser min post, som ligger like ved din, har jeg omtrent samme kriterier. :)

Grunnen til at vi ikke kan se handlekurven mens du kan, er jo fordi den er din. Selv ser jeg min egen handlekurv når jeg går inn på lenken din.

Det jeg fikk tips om i tråden min var ekstra RAM. Det er jo ikke så dyrt med en pakke RAM til, og da er du oppi 4GB!

Skal forresten ha en Samsung Syncmaster 22" med 2ms selv :)

Lenke til kommentar
Om du ser min post, som ligger like ved din, har jeg omtrent samme kriterier. :)

Grunnen til at vi ikke kan se handlekurven mens du kan, er jo fordi den er din. Selv ser jeg min egen handlekurv når jeg går inn på lenken din.

Det jeg fikk tips om i tråden min var ekstra RAM. Det er jo ikke så dyrt med en pakke RAM til, og da er du oppi 4GB!

Skal forresten ha en Samsung Syncmaster 22" med 2ms selv :)

Ja, det er likheter der. Vet du om noe sted man får 8800 gt for tida?

Hva tror du om syncmasteren? Burde vel være en bra spill skjerm det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Oi, denne tråden passet bra. Nesten helt lik den pc-en jeg skal kjøpe. Er bare usikker på hovedkort, prosessor, PSU og kabinett. :hmm:

Men 226BW er bra den ja. En kamerat har den, og jeg har hatt en 225BW i et år nesten. (solgte den forrige uke).

Lenke til kommentar
Oi, denne tråden passet bra. Nesten helt lik den pc-en jeg skal kjøpe. Er bare usikker på hovedkort, prosessor, PSU og kabinett. :hmm:

Men 226BW er bra den ja. En kamerat har den, og jeg har hatt en 225BW i et år nesten. (solgte den forrige uke).

Så flott at skjermen duger. Den er jo forholdsvis rimelig. og jeg har hørt mye bra om den.

Jeg er ikke helt iskker på hovedkort og psu osv selv, så jeg håper folk kan komme med forslag.

Har hørt at disse p32 kortene skal være bra, men jeg vet ikke helt hvorfor :p

Når det gjelder PSU er jeg ikke sikker på om jeg skal gå for 2 eller 4 kjerner. Det er jo litt prisforskjell, og 4 kjerner er vel ikke noe nåværende spill benytter seg av så mye?

Endret av ivers40
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...