pengolf Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hva bør jeg få med meg på to hele dager i London, i tillegg til fotballkamp? Lenke til kommentar
MindB Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Madame Tussauds, Buckingham Palace, Piccadilly Circus, The National Gallery, Downing Street, Big Ben, London Bridge, St. Paul's Cathedral, Tower Bridge, The Tower of London og Westminster Abbey. Det beste er nok å hoppe deg på en sightseeing buss for å få med deg mest mulig. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hei, slenger meg på denne tråden. har selv tenkt til å ta en weekend tur til London før jul. "pengolf": når har du tenkt til å dra? Hvilket flyselskap selger billigst flybilletter til London? Ryan Air? Hvor er det gunstigst å bo? Tenkte å bo litt bra. Noen bra fotballkamper, som spilles da? Tenkte på uka før julaften. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 London er en by med full fart døgnet rundt og fotballkamp er et ”must”. Jeg har vært noen ganger på kamp og har faktisk ikke hatt noen favorittlag. Likevel det er så stor stemning at du er med og synger og jubler. Når det gjelder å komme seg rundt i byen, så er sightseeing buss et alternativ. Jeg synes den er dyr (18-30£) i forhold til det du får igjen. Det er både lettere og biligere å kjøpe dagskort på undergrunnen (indre sirkel). Det er faktisk ikke så veldig vanskelig å få en oversikt over de rutene som finnes. Hvis du liker å se ting kan alternative være å kjøpe dagskort på rutebuss (bybuss) som er det billigste alternative. Her krever det kanskje noe mer å finne ut av, men til gjengjeld så går bussene veldig ofte. Hvis du tar feil buss er det lett å komme seg tilbake. Bruker selv stort sett bussen når jeg er i London. Du skulle være der i 2 dager. Det er ikke veldig lang tid for å se London. Anbefaler at du besøker plasser hvor det ikke er så mye kø. Madame Tussaude og London Eye (kan kjøpe deg forbi køen) er plasser hvor det er kø. Det er veldig dumt å bruke flere timer i kø hvis du kun har to dager. Derfor anbefaler jeg en tur på Theatre/Musical hvor du kan kjøpe billetter i forkant. Se: http://www.londonguiden.no/Film.htm Plasser som kan besøkes så synes jeg Natural History Museum og Sciencemuseum (ikke kø og gratis) er noe som bør oppleves hvis man liker denne type opplevelser. Ellers, så synes jeg det er greit å slentre rundt mellom Hyde Park, sidegatene til Oxford Street, Piccadilly og Westminister. Sette seg på en av mange kaffebarer og kun slappe av, samt besøke noen av pubene. Det er da man får føle atmosfæren i forhold til å springe rundt for å få med seg mest mulig. God tur. Lenke til kommentar
jokka8 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Synes det er litt rart at London eye ikke har blitt nevnt. det er litt dyrt, men synes det er verdt det. Chinatown kan også være verdt ett besøk. God og billig mat. Hvis du ikke har tenkt til å reise veldig mye med kollektivtransport, så vil jeg kanskje anbefale ett Oystercard, det er vel på en måte det nærmeste du kommer et fleksikort. sjekk ut åssen det funker før du kjøper det, siden jeg aldri har testa det selv. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Hei, slenger meg på denne tråden. har selv tenkt til å ta en weekend tur til London før jul. "pengolf": når har du tenkt til å dra? Hvilket flyselskap selger billigst flybilletter til London? Ryan Air? Hvor er det gunstigst å bo? Tenkte å bo litt bra. Noen bra fotballkamper, som spilles da? Tenkte på uka før julaften. Jeg skal dit i romjula. 29.-31. desember med Norwegian. Ryan Air er nok billigst, men husk at du må til Sandefjord. www.hostels.com er et bra sted å finne bosted. Sjekk www.premierleague.com for kamper. Skal selv se Tottenham-Reading. Hold deg unna Emirates stadium ;-) Hvor mye koster London Eye? Og hvor i byen ligger Chinatown? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hvor mye koster London Eye? 14£50 Og hvor i byen ligger Chinatown? http://en.wikipedia.org/wiki/Chinatown,_London Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Nesten midt i homoland. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg skal dit i romjula. 29.-31. desember med Norwegian. Ryan Air er nok billigst, men husk at du må til Sandefjord. www.hostels.com er et bra sted å finne bosted. Ryanair flyr også fra Haugesund (litt nord for Stavanger). Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Det gj;r de nok. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei Pengolf. Vi drar uka før julaften, så det blir masse juleshopping. Nå tenkte vi bare å være der i 3 dager, så det er ikke all verdens tid. Tenkte å få med oss en fotballkamp, men det ser ikke ut som Chelsea, Arsenal eller Man.U spiller kamp på det tidspunktet, eller tar jeg feil? Så et spørsmål til alle: Hvis dere skulle ramset opp de viktigste tingene/attraksjonene man burde få med seg på 3 dager i London, hvilke vil dette være? Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 ManU er fra Manchester. Det finnes også langt mer enn Arsenal og Chelsea i London. West Ham, Fulham og ikke minst Tottenham. Pluss en hel del lag i nest øverste divisjon, hvor tribunestemninga kan være minst like god som på Premier League-kamper. Lenke til kommentar
md_86 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Fant ingen fotballkamper i tidsrommet vi reiser, som for øvrig er 17-19 desember. Kanskje jeg har sett feil? Fint om noen her kan hjelpe meg med å finne en kamp, som går en av disse dagene. Takk. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Ser dårlig ut. Det er London-oppgjør mellom Arsenal og Chelsea den 16.. Kanskje du inner noen kamper i lavere divisjoner. Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Julegaveshopping på den tiden tror jeg bar blir stress i London. Har hørt det og befinner meg nå i London.... Ellers ikke ta buss i byen med mindre du har god tid, mye raskere å ta tuben... Ellers er nok de største severdighetene nevnt... Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ellers ikke ta buss i byen med mindre du har god tid, mye raskere å ta tuben... Ellers er nok de største severdighetene nevnt... Tror ikke man skal være så redd for å ta bussen. Av og til er det faktisk mye raskere. Å ta undergrunnen (the tube) er selvfølgelig raskest hvis du har stasjonen i nærheten og det er en stasjon der du skal til. I tillegg kan de være at du må bytte linje. Som et eksempel hvis du er ved Kensington Garden i Bayswater Road og skal til Piccadelly, da kan det være raskere med buss (buss nr. 94 – tror jeg). Det går busser på dagtid mellom hver tredje og åttende minutt og bussturen tar ca. 10 minutter. Alt etter hvor stor trafikk det er. Hvis man velger undergrunnen fra samme sted, skal man først gå til nærmeste stasjon (f.eks. Lancaster gate). Deretter må man bytte linje på Oxford circus eller Holborn for å komme til Piccadelly. Dette vil du bruke mer tid på en ved å ta bussen. Nå sier jeg ikke at buss alltid er det beste alternative, men fra noen steder er det lettere å ta bussen. Det er også slik at når du går gatelangs så er det veldig enkelt å bare hoppe inn i bussen for et kvartal eller to. Jeg tror at buss virker litt mer skremmende eller avansert og derfor er det lettere å ta undergrunnen. Jeg kan likevel garantere at viss man først begynner å ta bussene, så finner man ut at det er enklere enn man tror. Prøv da vel………. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Går undergrunnen 24/7? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Går undergrunnen 24/7? Hvis du mener mellom24:00 og 07:00. Så er svaret nei. Stenger mellom 24:00 og 06:00 hverdager og mellom 24:00 og 07:00 i helgene (ca. tid). Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Går undergrunnen 24/7? Hvis du mener mellom24:00 og 07:00. Så er svaret nei. Stenger mellom 24:00 og 06:00 hverdager og mellom 24:00 og 07:00 i helgene (ca. tid). Faen, da får jeg et helvete med å komme meg til Stanstead flyplass når flyet går kl 7 om morgenen? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Går undergrunnen 24/7? Hvis du mener mellom24:00 og 07:00. Så er svaret nei. Stenger mellom 24:00 og 06:00 hverdager og mellom 24:00 og 07:00 i helgene (ca. tid). Faen, da får jeg et helvete med å komme meg til Stanstead flyplass når flyet går kl 7 om morgenen? Det er forskjell på tog og undergrunn. Drosje til Liverpool Street og tog fra her. Tog starter kl 04:55 . ca. se: http://www.londontoolkit.com/travel/stanstead_rail.htm#train Endret 20. november 2007 av SirEmanon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå