wotg Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Jeg skal ha meg ny HTPC. Maskinen skal også fint kunne spilles spill på. Micro atx maskiner med laptop dvd spillere osv. er derfor helt uaktuellt. PC-en skal bruke Windows Vista MCE. Jeg har dog et svare strev med å bestemme meg for deler. kabinettet blir Silverstone SST-LC18, jeg har brukt dette kabinettet før og var veldig fornøyd med de tekniske løsningene og designet. Når det kommer til PSU så er det viktig at den er stillegående og gjærne modulær mtp. den litt begrensede plassen i et HTPC kabinett. Sist jeg kjøpte PSU kjøpte jeg en Enermax modulær enhet til over 1100,- er ikke sånn veldig fornøyd... Hva med Coolermaster realpower serien? CPU vil Intel Core 2 Duo E6750 være bra nok? Hovedkort Jeg trenger ikke SLI funksjonalitet, men et kort som er stabilt og har god passiv kjøling. hvilket? Ram Jeg kommer ikke til å overklokke, så super timings er ikke nødvendig, 4Gb med stabil ram holder i massevis. Jeg har brukt Geil i de fem siste maskinene og har vært veldig fornøyd. Lydkort Jeg har nå et creative fatality X-fi kort - ikke verdt pengene. Hva med BlueGears b-Enspirer PCI? Harddisk Jeg bruker nå en 500Gb Hitachi deskstar. Denne fungere bar og jeg har ikke lagt merke til noe spesiellt med støy. Hvordan ville 750Gb versjonen være? Grafikkort Her er jeg litt lost. Hvordan kombinerer man god ytelse, fornuftig pris og lavt støynivå på best måte? det er også viktig at kortet støtter HDCP. Jeg kommer ikke til å kjøpe Blu-ray eller hd-dvd drev med en gang pga. latterlige priser! Holder meg til noen billige Samsung SATA brennere. CPU kjøler Stillegående, helst uten lys og som passer i et HTPC kabinett. tv kort Her er det jo ikke så mye å velge i ser det ut som HTPCen skal brukes sammen med GET dekoder. Er det noen som har erfaringer med TerraTec Cinergy 2400i DT MCE? Det er vel det meste sånn hardware messig. Software, hva trenger jeg mer enn Vista MCE? Er det noen som har erfaringer med SHG som pcbyggere? Jeg har ikke noe problem med å bygge en pc selv, men har erfaringer med at å sette opp en HTPC er litt tricky og krever mye prøving og feiling før man blir fornøyd, det har jeg ikke lenger tid til. Endret 18. november 2007 av wotg Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) jeg lurer vel nesten akuratt p ådet samme for tiden.. (jeg hijacker ikke tråden din, jeg bare sparer folket med bryet med å lese 2 nesten helt identiske tråder, jeg beklager om det ikke er greit at jeg poster slikt her.) Jeg er også på utkikk etter deler for htpc kabinett, misntekrav i skjermkort er 8600 gt / gts :] vil vanelige data komponenter få plass i en htpc? Endret 5. november 2007 av ThomasT-93 Lenke til kommentar
wotg Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 jeg lurer vel nesten akuratt p ådet samme for tiden.. (jeg hijacker ikke tråden din, jeg bare sparer folket med bryet med å lese 2 nesten helt identiske tråder, jeg beklager om det ikke er greit at jeg poster slikt her.) Jeg er også på utkikk etter deler for htpc kabinett, misntekrav i skjermkort er 8600 gt / gts :] vil vanelige data komponenter få plass i en htpc? Hvis du velger et tilsvarende kabinett så vil du få plass til lange grafikkort. Jeg ser at ytelsen på Radeon 2900XT og 2900GT ikke er noe særlig bedre enn tilsvarende prisede kort fra Nvidia, men det skal vist være bra støtte for HDCP og følge med dongle som tillater HDMI ut med 5.1 lyd også? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg skal ha meg ny HTPC. Maskinen skal også fint kunne spilles spill på. Micro atx maskiner med laptop dvd spillere osv. er derfor helt uaktuellt.PC-en skal bruke Windows Vista MCE. Jeg har dog et svare strev med å bestemme meg for deler. kabinettet blir Silverstone SST-LC18, jeg har brukt dette kabinettet før og var veldig fornøyd med de tekniske løsningene og designet. Når det kommer til PSU så er det viktig at den er stillegående og gjærne modulær mtp. den litt begrensede plassen i et HTPC kabinett. Sist jeg kjøpte PSU kjøpte jeg en Enermax modulær enhet til over 1100,- er ikke sånn veldig fornøyd... Hva med Coolermaster realpower serien? CPU vil Intel Core 2 Duo E6750 være bra nok? Hovedkort Jeg trenger ikke SLI funksjonalitet, men et kort som er stabilt og har god passiv kjøling. hvilket? Ram Jeg kommer ikke til å overklokke, så super timings er ikke nødvendig, 4Gb med stabil ram holder i massevis. Jeg har brukt Geil i de fem siste maskinene og har vært veldig fornøyd. Lydkort Jeg har nå et creative fatality X-fi kort - ikke verdt pengene. Hva med BlueGears b-Enspirer PCI? Harddisk Jeg bruker nå en 500Gb Hitachi deskstar. Denne fungere bar og jeg har ikke lagt merke til noe spesiellt med støy. Hvordan ville 750Gb versjonen være? Grafikkort Her er jeg litt lost. Hvordan kombinerer man god ytelse, fornuftig pris og lavt støynivå på best måte? det er også viktig at kortet støtter HDCP. Jeg kommer ikke til å kjøpe Blu-ray eller hd-dvd drev med en gang pga. latterlige priser! Holder meg til noen billige Samsung SATA brennere. CPU kjøler Stillegående, helst uten lys og som passer i et HTPC kabinett. tv kort Her er det jo ikke så mye å velge i ser det ut som HTPCen skal brukes sammen med GET dekoder. Er det noen som har erfaringer med TerraTec Cinergy 2400i DT MCE? Det er vel det meste sånn hardware messig. Software, hva trenger jeg mer enn Vista MCE? Er det noen som har erfaringer med SHG som pcbyggere? Jeg har ikke noe problem med å bygge en pc selv, men har erfaringer med at å sette opp en HTPC er litt tricky og krever mye prøving og feiling før man blir fornøyd, det har jeg ikke lenger tid til. Når det kommer til lyd, hva slags anlegg skal du koble til lyd? Og hva slags tv-skjerm skal du bruke? Når det kommer til tv-dekoder så er det forskjellig ifra leverandør til leverandør hva som passer. Regner med at du bruker programkort? Lenke til kommentar
wotg Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Når det kommer til lyd, hva slags anlegg skal du koble til lyd? Og hva slags tv-skjerm skal du bruke?Når det kommer til tv-dekoder så er det forskjellig ifra leverandør til leverandør hva som passer. Regner med at du bruker programkort? Lyd blir overført via. Sp-dif til min Krell showcase. Skjermen(e) som brukes er en Dell WM3706MC og min Benq PE8700+ projector, begge vil fingere best på 720P, men jeg ser ikke bort fra et det i løpet av 2008 kommer inn en 1080P skjerm Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Når det kommer til lyd, hva slags anlegg skal du koble til lyd? Og hva slags tv-skjerm skal du bruke?Når det kommer til tv-dekoder så er det forskjellig ifra leverandør til leverandør hva som passer. Regner med at du bruker programkort? Lyd blir overført via. Sp-dif til min Krell showcase. Skjermen(e) som brukes er en Dell WM3706MC og min Benq PE8700+ projector, begge vil fingere best på 720P, men jeg ser ikke bort fra et det i løpet av 2008 kommer inn en 1080P skjerm Krell showcase faktis! Da har du hvertfall god lyd Hva slags høytalere har du(hvsi jeg tør å spør... )? Æ vil anbefal deg og kjør digital pass-trough med lydkortet som følger med hovedkort, minst mulig signaltap. Per dags dato så kommer alle hovedkort med HD-lyd osv.. (ser ut som du har tenkt på det) Når det kommer til skjerm, så kan du nok koble til med DVI inngang osv. Støtter skjermen din 1:1 pixelmapping og HDCP over DVI? Når det kommer til kabinett så har du valgt en fin kabinett med LCD touch osv.. det som er ulempen er at du har allerede skjerm og prosjektor. Spm er hvordan skal du koble på LCD touchscreen til PC-en? Min erfaring av kabinett. Jeg kjøpte med en slik kabinett som du ønsker, men angret på kjøpet etter ei uke. Fordi LCD touch er fint å se på, men saken er at den er ubrukelig! Fant ut det ble bedre med liten LCD og fjernkontroll istedet! Kjøpte dermed Silverstone GD01MX, og anbefaler dette! LCD skjermen støtter flere programer og slikt. Jeg bruker den sammen med Mediaportal. Endret 6. november 2007 av Adda Lenke til kommentar
wotg Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Krell showcase faktis! Da har du hvertfall god lyd Hva slags høytalere har du(hvsi jeg tør å spør... )? Anlegget: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/wotg Lenke til kommentar
wotg Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 jeg bumper denne tråden da jeg trenger flere innspill. *bump - bump* Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hva er budskjettet ditt? Lenke til kommentar
wotg Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Hva er budskjettet ditt? Uten å høres kjepphøy ut, det det koster. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå