Fredrikvalen Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 heisann har et ganske kjipt problem her, mappen med alt som er av filmer og serier streiker hver gang jeg går inn. altså alle filmene osv funker, men får en feilmeldig (explorer.exe har et problem og må lukkes. vi beklager det inntrufne.) og mappa avslutter.. rekker å klikke drit kjapt for å få sett film, men er jo evig stress da.. har sitti noen timer å leita i knowledge basen til microsoft uten stort hell.. noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Det skjer ofte hvis du har for mange codecs installert! Og når du åpener en mappe med video filer så vil windows vise preview/thumbnail av video. Så cracher windows for den ikke får dette til. Men det kan også være noe galt med contextmenu i windows. Gjør følgende etter rekkefølge hvis problemet ikke løser seg på første forsøk: 1. Last ned og installer dette: Windows-XP-AVI-Fix 2. avinstaller alt av installerte codecs osv. Deretter så installerer du codecs pack. God pakke er "All in 1" og en som er litt mer avansert "K-Lite mega pack". 3. Hvis det ikke fungerer fremdeles. Så må du fikse context menu'en din. Det gjør du ved å laste ned og installere ShellExView. Dette er lit avansert program, men prøv å fjern et program av gangen og se om det løser seg. 4. Hvis ingen av delene fungere så kan du disable preview/thumbnail i windows. skriv dette i "kjør" og trykk enter. regsvr32 /u shmedia.dll Endret 3. november 2007 av Adda Lenke til kommentar
Fredrikvalen Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Se her vettu ! tusen takk funka fett, greit med folk som har peiling ! Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 En bedre måte å løse problemet på kan jo være å bytte til Firefox eller Opera. Gode nettlesere det også.. Kan jo hende du må bruke IE til noe spesielt da;/ Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) En bedre måte å løse problemet på kan jo være å bytte til Firefox eller Opera. Gode nettlesere det også.. Kan jo hende du må bruke IE til noe spesielt da;/ Dette er jo ikke snakk om IE (iexplore.exe), men Utforskeren i XP (explorer.exe). En vesentlig forskjell...vil jeg si i alle fall... EDIT: explore.exe til iexplore.exe Endret 8. november 2007 av nilsrune Lenke til kommentar
augerud Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hallo det funka lite og instalere den codec saken. jeg har brukt en codec jeg fikk av en kamerat lenge og etter den siste formateringa kom den explorer.exe har en prob og alt det der. men har aldri hatt den driten før nå kan det ha noe med virus ell? Lenke til kommentar
niklas2008 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det skjer ofte hvis du har for mange codecs installert! Og når du åpener en mappe med video filer så vil windows vise preview/thumbnail av video. Så cracher windows for den ikke får dette til. Men det kan også være noe galt med contextmenu i windows. Gjør følgende etter rekkefølge hvis problemet ikke løser seg på første forsøk: 1. Last ned og installer dette: Windows-XP-AVI-Fix 2. avinstaller alt av installerte codecs osv. Deretter så installerer du codecs pack. God pakke er "All in 1" og en som er litt mer avansert "K-Lite mega pack". 3. Hvis det ikke fungerer fremdeles. Så må du fikse context menu'en din. Det gjør du ved å laste ned og installere ShellExView. Dette er lit avansert program, men prøv å fjern et program av gangen og se om det løser seg. 4. Hvis ingen av delene fungere så kan du disable preview/thumbnail i windows. skriv dette i "kjør" og trykk enter. regsvr32 /u shmedia.dll jeg har prøvd alle forslagene dine adda men får det ikke til å fungere... vet du hva kan gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Dette er kanskje en liten bump, men hvis du poster hele feilmeldingen din, så kan jeg kanskje hjelpe. Har nemlig hatt samme problem, men klarte å nerde meg frem til en løsning nå nettopp. Må bare forsikre meg om at du har samme feilmelding som meg. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Til andre som måtte ha dette problemet: Hver gang et program møter på en såkalt uhåndterlig unntaksfeil kan man enkelt koble til en JIT-debugger og feilsøke problemt for å finne ut den eksakte årsaken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hvis problemet oppstår når man åpner mapper med filmer i kan jeg nesten garantere at det hjelper å slette xvid.ax-filen fra Windows-mappen. Hvis denne filen er spesifisert i feilmeldingen så er det bankers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå