Gå til innhold

Info tråd til alle som har kjøpt Supertalent ram via meg ...


The Ghost

Anbefalte innlegg

Her kommer jeg til å komme med oppdateringer ang kjøpet. eks. nå er varende sedt fra USA osv.

Til Info så har vi tilsammen kjøpt ram for 10659,- det er før frakt og moms. :thumbup:

 

Kom gjerne med spørsmål, men kan ikke svare på aboslutt alt åsså :p (eks. hva skal du ha til middag idag :D)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Idag 12/11-07 var jeg på posten å hentet en E6750 og litt til :p

dsci0010rw3.jpg

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig sprø sum å bruke på ram. Jeg liker det. Føles som jeg har brukt mer penger enn jeg har :)

Slenger ut brikkene mine på bruktmarkedet så snart jeg har oversikt over nøyaktig dato på ankomsten.

 

Du ville ha tips:

 

Tips når det gjelder damer og mat.

Alltid invitér på middag, etter dere har hatt en hyggelig første date, eller om dere kjenner hverandre. Har du truffet henne på nett er det greit å begynne et sted det er trygt sånn at hun blir kjent med deg. Om det blir en middagsdate hjemme hos deg; få evt foreldre til å skygge banen, det blir fort bare pinlig. Dette er en enkelt og grei oppskrift som _alle_ kan lage, uansett forkunnskap, og med et middels budsjett.

 

Du må handle inn, eller ha tilgjengelig:

-Creme Fraische (eller seterrømme/lettrømme)

-Matfløte (H-melk om du må tyne budsjettet)

-Fersk tagliatelle fra fjordland, med grovkvernet pepper i (ingen tvang det altså, jeg liker den best)( Dette er båndpasta, man kan sikkert bruke helt vanlig båndpasta)

-Grønnsaker som skal stekes (bruk gjerne kreativitet her!) Jeg liker følgende:

Sopp (fire store), paprika, rød løk(mildere smak), vårløk/purre, squash, bruk fantasien din!

I tillegg: En liten pakke med pepperoni eller lignende

Ruccolasalat om du vil imponere enda mer.

Salt, pepper, og evt ditt favorittkrydder avhengig av hva du og den du lager til liker

 

Pepperonien skal sprøstekes :) Det blir knallgodt. Sterk varme, snu tre-fire ganger, ikke svi dem. Prøvesmak underveis, du trenger ikke mer enn 10 stykk per pers. Legg de på en liten serveringstallerken.

 

Sett nå på en gryte til pastaen, husk nok vann oppi, samt en skvett olje og litt salt.

 

Kutt grønnsakene opp i biter som er lette å spise, skal ikke bruke kniv når dere spiser. Disse freser du i litt olje, samt restene av fettet etter pepperonien, med litt pepper og eventuelt merian eller estragon eller andre typiske italienske krydder. Fres det så det blir litt brunt. Her kommer trikset: Ha oppi omtrent halvparten av creme fraichen(eller ditt alternativ der), samt litt fløte. Ikke for mye. Rør ut dette mens det putrer og steker. Smak til sausen med krydder underveis. Om det blir litt lite saus-følelse av det så tilsett litt mer fløte eller melk.

 

Anrett maten "på en seng av ruccola", altså ta en neve ruccola (som er vasket, ikke glem å vask salaten. Skyll den under springen og ta den i et kjøkkenhåndkled og sving det rundt som en slynge. Ser fancy ut, plusspoeng i boka for deg. Med mindre du mister håndkledet og må rydde opp ruccola over hele kjøkkenet. Men, forstå det eller ikke, smil og le, så blir det faktisk plusspoeng uansett hva du ender opp med). Spre ruccolaen sånn at det er mest rundt tallerkenen, og ikke like mye i midten. Ser bedre ut når det stikker ut masse. Sleng på en passelig porsjon med pasta. Du vil ikke fete henne opp med en gang, og heller ikke virke gnien. Du har vært på resturant, lær av deres porsjoner. Ta like mye selv, og forsyn deg heller en gang til. Skal vi se, ruccola er dandert, pasta er dandert, så tar du en god sleiv med grønnsakssaus slik at du virker raus. Om du vil slenge på pepperoni med en gang, kjør på, om ikke, vel så tar du den med inn, men se om du har noe hensiktsmessig å ta med, eventuelt, bruk henda. Er ikke verre enn det!

 

Retten er ganske tung, så du bør ha en rødvin til å matche dette. (The Ghost, du er ikke gammel nok, men finn noe annet enn rødbrus :tease: ) Jeg foretrekker en Barolo, gjerne 2002, den er deilig! Ellers slår det sjelden feil med en Faustino 1, eventuelt 5. Livet er for kort for dårlig rødvin, og kan gjøre mye for inntrykket.. Om du har en jente til bords som ikke liker kraftige rødviner, så er J.P. Chenet en helt greit variant. Se etter flasken som er tjukk i bunn, og litt skjev i toppen.

 

Husk å spør om din gjest vil ha kniv eller skje til pastaen, trekk ut stolen for henne, men ikke når hun ikke ser det, kan fort bli tolket feil om hun knekker halebeinet på gulvet ditt, vask henda, vask deg selv, spør en venninne om parfymen din passer deg, eller om du burde prøve noe annet, og prøv å gi et "rent" inntrykk av deg og dine omgivelser. Det pleier å slå bra an. Men, ikke overdriv. Nystivede boxere er et mareritt. Been there, done that, klødde frem til lunsj..

 

Og du, du vasket hendene før du begynte å lage mat? Spør om det er noe du lurer på..

 

Husk, som med PC-er, så er det alltid bra med litt spenning :cool:

 

 

EDIT; Noe rart skjedde og den ble postet halveis uti...

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Herlig sprø sum å bruke på ram. Jeg liker det. Føles som jeg har brukt mer penger enn jeg har :)

 

Tips når det gjelder damer og mat. Alltid invitér på middag. Få evt foreldre til å skygge banen, det blir fort bare pinlig. Dette er en enkelt og grei oppskrift som _alle_ kan lage, uansett forkunnskap, og med et middels budsjett.

 

Du må handle inn, eller ha tilgjengelig:

-Creme Fraische (eller seterrømme/lettrømme)

-Matfløte (H-melk om du må tyne budsjettet)

-Fersk tagliatelle fra fjordland, med grovkvernet pepper i (ingen tvang det altså, jeg liker den best)( Dette er båndpasta, man kan sikkert bruke helt vanlig båndpasta)

 

 

Salt, pepper, og evt ditt favorittkrydder avhengig av hva du og den du lager til liker

 

takker, skal følge det tipset neste gang jeg har besøk av det motsatte kjønn... :p

 

 

Jeg gir nok en litt tips i form av penger tenker jeg, overfører 600,- i morgen, og rundt 1200-1300,- så fort jeg får lønning... (Nei, jeg betaler så mye for bare minnet, jeg skal ha et HK av han også...)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Fikk endelig oppdatert oppskriften.. Hehe

 

Den første delen der ville jeg ventet med til dere var gift :tease:

Man kan gjøre det så enkelt, men da ville jeg heller ha laget en annen variant, hvor du bruker vanlig spagheti i stedet. Kok spaghettien slik du liker den; Al dente, eller overkokt. Gjerne noe i midten. Husk olje når du koker pasta, og litt salt. Ta den ut av gryta, og hel oppi et par spiseskjeer olje (ikke olivenolje, eller soyaolje, bruk rapsolje, druekjerneolje, eller matolje. De to første setter litt mye smak på det, og olivenolje er ikke ideel til steking. Dog, passer flott rett etterpå! Ja, olje oppi, og grovhakket hvitløk. Svak varme nå, mørkebrun hvitløk smaker ikke så godt. Freser litt, til hvitløken blir gyllen og det går fort, så tar du oppi spaghettien igjen. Velt dette rundt litt, og server :)

 

EDIT: Oppdatert post om oppskrift til en imponert pike/gutt/svigerforeldre?

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Beklager.. Noen sa noe om tips, og jeg har en oppgave som jeg egentlig burde jobbet med, og da er alle andre ting automagisk mer spennende. Over til topic; Penger er nå satt over, og er sikkert inne på mandag.

 

EDIT: Enig, forsåvidt, men klokken er sent, og jeg fikk det for meg at jeg kunne følge en noe spøkefullt ment kommentar fra den andre tråden fra Pac-man og megselv :innocent:

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Bra :thumbup:

Jo fortere jeg kan betale han, jo fortere får dere deres små leketøy :)

 

Men jeg må få vite hvem som skal ha forsikring fra posten på forsendelesen fra meg til dere ?

Da koster det meg 49,- å sende, tipper det koster meg 20-30,- å sende smo vanlig boblekonvolutt der embalasje også kjøpes.

Mye enklere for meg også om det går får boblekonvolutt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...