Gå til innhold

Ny PC! Trenger HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe ny PC, men kan ikke så veldig mye om data.

Jeg lurer på om dette passer sammen og vil funke bra:

Antec Nine Hundred Kabinett

OCZ GameXStream 600W

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED (En venn skal klokke den til 3.0GHz)

Thermaltake Golden Orb II CPU-Kjøler

Samsung SpinPoint 500GB 3.5" SATA2 7200 RPM 16MB

XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775, GbLAN, DDR2, SATAII, ATX, 2xPCI-Ex16

XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz

Creative SB X-Fi Xtreme Audio

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

LG DVD-brenner GSA-H54L IDE Black OEM LightScribe

Samsung DVD-spiller SH-162 Black OEM

Microsoft Windows XP Pro SP2 NO OEM

Skal brukes til spill, nedlasting og multimedia.

På forhånd TAKK! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser utmerket ut på papiret. :)

Vet ikke om du får noe igjen for lydkortet med mindre du er en stor fan av EAX og har spesielle lydkrav. Vær oppmerksom på at det ikke følger med optisk utgang på det. Du kan jo alltids kjøpe et lydkort senere.

Merk også at du kan få problemer med HK dersom BIOS versjonen er gammel. Sørg for å ha siste anbefalte BIOS klar på diskett/USB pinne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva er SLI?

Har hørt mye bra om XFX!

Hva er BIOS?

Sorry at jeg spør mye, men kan ikke så mye om dette!

Takk for svar

SLI:

SLI er når en har to eller flere skjermkort fra nvidia som samarbeider om og bearbeide grafikken, resultatet blir da kraftigere grafikkytelse.

XFX:

XFX er så absolutt et godt merke, og jeg tviler ikke på at du har hørt mye bra om de. Problemet ligger ikke i at hovedkortet er dårlig, det ligger i at chipsetet er dårlig med tanke på overklokking av quadcore. Gjør som andre har foreslått: gå heller for P35 eller X38. Disse klokker langt bedre på quadcore.

BIOS:

Les og lær!

Er biosen utdatert kan det hende at systemet ikke gjenkjenner prosessoren på riktig måte. Det kan også være fikset problemer i de tidligere biosene.

Lenke til kommentar

imponerende! :thumbup:

du glemte bare en ting om XFX, det er de som har best design;) hehe

men egentlig så går del vel ikke an og si det bedre en det du gjorde der Pac-Man!

ps: han sa at du burde gå for P35 eller X38. ikke de

Endret av spioner
Lenke til kommentar

Hva med http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=92775 ?

Kabinett: bZerk Miditower m/display Sort u/vifte

Hovedkort: GIGABYTE GA-P35-DQ6 Silent Pipe

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz med G0 stepping

Minne: Mushkin DDR2 2048MB enhanced Memory

Harddisk: Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Skjermkort: 2 stk Gigabyte ATI RadeonT HD 2600 XT 256MB

DVD brenner: Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7170S sort

Strømforsyning: MIST, 500W, ATX 2.2, 20/24 pins, Rev.3

kr 6.995 ...så slenger du i en 500gb Hd

Endret av Fuel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Begge hovedkortene skal så vidt jeg vet ikke være gode på overklokking av quadcore, vet at det hovedkortet basert på 680i SLI chipsetet ikke er og anbefale på grunn av det. 650i SLI er jeg mer usikker på, men mener og ha hørt den sliter med det samme som 680i med tanke på overklokking av quadcore...

Dessuten så kan ikke 650i SLI kjøre fullverdig SLI, når en kjører SLI på dette hovedkortet så skrus begge PCIe X16 kanalene ned til 8X. Dette er på grunn av en begrensing i chipsetet. Hvor mye ytelse en taper på det er jeg ikke 100% sikker på, men jeg mener og huske det ikke var så mye en tapte på det.

Men jeg gjentar: velg P35 eller X38 nå, eller vent til 790i SLI lanseres...

EDIT:

Det DQ6 hovedkortet du hadde satt opp er et veldig godt hovedkort, jeg venter selv og få lillebroren (DS4) hos meg om ikke så lenge. Men det Asus hovedkortet som 2mmy91 linker til er også er godt hovedkort

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Antec Nine Hundred

OCZ GameXStream 600W

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED

Thermaltake Golden Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, S 775/754/939/940

MSI P6N, nForce-680i SLI, Socket-775, ATX, Firewire, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 670/1950Mhz

Bedre nå?

Lenke til kommentar
Hva er BIOS?

Når du har skrudd sammen alle komponentene helt riktig og skrur maskinen på kommer det en skjerm som kalles for POST skjermen (Power On Self Test). Det står litt om hva slags ram og CPU maskinen har funnet og så scanner den for harddisker etc. Nederst står det da typisk "Press DEL to enter setup". Trykk "DEL" knappen og hold den litt inne (du får ikke noe tilbakemelding på om du har trykket) så starter et program som lar deg justere på maskinvare instillinger før systemet laster et operativsystem. Vi kaller dette programmet BIOS. Noen hovedkort viser en stor logo istedet for POST skjermen ... bare hold DEL knappen nede når logoen vises så kommer du "inn i BIOS".

Programmet kan oppdateres, men det leser ikke harddisker og du kan som regel ikke komme ut på internett fra BIOS så den trenger oppdateringen tilgjengelig på en floppydisk eller en USB minnepinne. 680i Chipsettet er kjent for å ha endel bugs i tidlige versjoner av BIOS. Les på forumene på produsentens hjemmeside for informasjon om dette.

Dersom du setter maskinen sammen selv er du nesten garantert nødt til å fikle med BIOS endel. Les igjennom håndboken nøye før du starter. Står det noe du ikke forstår helt er det lurt å ha tilgang til internett slik at du kan spørre google om mer informasjon ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Antec Nine Hundred

OCZ GameXStream 600W

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED

Thermaltake Golden Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, S 775/754/939/940

MSI P6N, nForce-680i SLI, Socket-775, ATX, Firewire, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 670/1950Mhz

Bedre nå?

Jeg sier igjen: ikke velg 680i SLI chipsetet hvis du planlegger og overklokke, da velger en heller et basert på P35 eller X38...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...