Gå til innhold

Hvilken nettleser skal jeg velge?

Gjest Slettet+3124

65 stemmer

1. 1. Hvilken nettleser skal jeg velge?

• IE7
      5
    • Opera 9.24
      21
    • Opera 9.5beta
      6
    • FireFox 2
      33

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Jeg har dag IE7, Opera 9.24 og 9.5beta og FireFox 2. Men jeg klarer ikke for alt i verden å bestemme meg for hvilken nettleser jeg skal bruke fast her altså.. :blush: Det står egentlig i mellom Opera og FireFox.

Jeg bytter nettleser fram og tilbake omtrent annenhver dag, og slik har det vært i lang tid nå! Så hvilken nettleser skal jeg bruke?

Skal be om en poll på denne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firefox, Opera, Flock og Netscape er alle verdige kandidater, men, hver for seg mangler di kanskje noe som en annen browser har, så man kan som regel ikke bli 100% fornøyd uansett. Personlig er Opera mitt første valg, den er meget konfigurerbar og veldig rask og har masse fine verktøy og et bra community. Dem andre, FF, Flock og Netscape er kanskje litt mer stødig på Flash så da kan det være greit å benytte sev av dem på sider som krever masse Flash.

Dette er en subjektiv mening, og jeg syntes nesten du må se selv hva som passer for deg og dine behov, men om jeg skal gi deg et tips så; stick to Opera!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det som irriterer meg mest med Opera er den enlendige reklameblokkeringen som den er utstyrt med. Jeg har en gammel lisens på Ad Muncher som jeg bruker med Opera og selv da er ikke reklameblokkeringen like god som med FireFox sin utvidelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg synes at Opera er bra! Men FireFox viser sidene langt bedre, dvs at med ad-bloc så ser nettsidene mye bedre ut, enn med reklameblokkerings funksjonen til Opera og ad-muncher til sammen. Og bruker man ikke ad-muncher til Opera så blir sidene fullstendig herpa når man forsøker å fjerne reklame.

Så der står jeg da.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3124
Eg finner ad-blcken til Opera genial. Enkel og grei fjerner alt samt Sidene vert ikkje herpa.

Og hva gjør du da? For hos meg forsvinner ikke all reklame og sidene blir herpa.. :roll:

Lenke til kommentar
Eg finner ad-blcken til Opera genial. Enkel og grei fjerner alt samt Sidene vert ikkje herpa.

Og hva gjør du da? For hos meg forsvinner ikke all reklame og sidene blir herpa.. :roll:

Ingenting spess, blokker innhold. Funker likt som ad-blockeren til firefox. Nokon ganger bør du holde inne shift då tar du kun ein spesifikk reklamebanner ect..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+3124

Har gått tilbake til IE7 og noe som heter Free AD Blocker for IE7. Er veldig likt Ad Block Plus til FireFox dette, så vil du ikke bruke Opera eller FF, men heller bruke IE7, så er Free AD Blocker noe å tenke på. :)

God Jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...