Goliath Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Jeg har en Linksys DD-WRT v.23 Mini WRT54G SP2 Jeg har et modem fra NGT som er av sorten SpeedTouch 5x6. Etter det jeg har forstått, kan jeg med DD-WRT sette opp min Linksys som ren AP (uten DCHP, FW osv.) slik at min NGT modem kan håndtere alt av portstyring til DHCP. Hvordan gjør jeg dette? Endret 1. november 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) hmm husker ikke i farten, men skal være kurrant å gjøre mener jeg. Men skal se om jeg får tid å sjekke på en av mine 3 stk, når jeg kommer hjem fra overtid etter kl 2000 ikveld. Selv kjører jeg dd-wrt mini sp2 Endret 1. november 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Supert! Er mini SP2 bedre å bruke tror du? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Vel nå er det grusomt lenge siden jeg hoppa opp til sp2, så husker ikke helt hva som var forskjell og hvorfor jeg skifta. For mine er så stabile at jeg har ikke vært inne på de på evigheter. (kjører wds+ap på 3 stk wrt.) Forøverig så kjører jeg modemet mitt, speedtouch 546t2 i bridge og wrt1 ligger inne med full styring. (user/pw til TN, dhcp nating full rulle rett og slett) Endret 1. november 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Såpass! Ja, da får jeg smøre meg med tålmodighet og se om vi kanskje får løst dette Endret 1. november 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Altså fra standard config rett utifra dd-wrt boks, så er det bare å skru av dhcp serveren, og sette ledningen i en av LAN portene(altså ikke bruk wan porten), så er det satt opp som rent AP. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Har nå flashet til v.23 SP2 Jeg ser at Wireless mode er satt på AP som default men skal jeg bare slå av alt som heter DHCP, firewall osv. dersom jeg skal bruke den som ren AP? Må jeg ikke gi ruteren en statisk IP for SpeedTouch'en? Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Disable DHCP og teip igjen wan-porten. Gi den en fast LAN-ip (gjerne første etter gateway/NGT-ruter) for administrasjon og kjør på. Verre er det ikke. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Skal jeg sette ruterens WAN IP-adressen den har som statisk (dette tilfelle 10.0.0.2, gitt av DHCP på Speedtouchen)? Endret 1. november 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 WAN-IP blir ikke bruk så lenge du ikke bruker WAN-porten, og det skal du ikke hvis den bare skal være AP (+ switch). Sett LAN-IP til 10.0.0.2 og ikke bruk WAN-porten. Husk å skru av DHCP. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jau ser du har fått skikkelig svar, stemmer også med mitt hode ved det som bli oppgitt her. Rockòn Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Jeg gjorde som dere sa, gav Linksys en statisk IP (10.0.0.2) og slo av DHCP. Nå ser det ut som at maskinene mine får IP av 10.0.0.x-sorten. Det er bra..men! Jeg kommer ikke inn på Linksysen lenger! Finner ikke IP 10.0.0.2 i nettverket Endret 1. november 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Har du prøvd/har kabel direkte i routern? I hvilken meny satte du 10.0.0.2 ip`n? Den ene går kablet til ruteren mens den andre er trådløs. Og ingen av de pcene kommer inn på wrt`n med 10.0.0.2? Ip pc? Endret 1. november 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Den ene går kablet til ruteren mens den andre er trådløs. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Access_Point Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) For det jeg tenker på i innlegget mitt oppi her, er at du har sikkert ikke endra ip for å kall opp routern under meny administrasjon tror jeg det var.. du satte sikkert 10.0.0.2 mm under setup-siden. Så sett fast ip på pc til 192.168.1.100 eks og 255.255.255.0 og prøv da å kall opp 192.168.1.1 Endret 1. november 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Jepp, kom inn på ruteren nå men hvordan gjør jeg slik at jeg kan konfigurere ruteren uten å måtte gjøre dette? Ser at ruterens IP og Subnet er som før. Endret 1. november 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Finn siden/menyen i routern, hvor det er du kan endre dette. Tror det er under administrasjon. (hvis ikke sjekker jeg det hjemme om en time) Nei det er nederst på setupssiden, mulig det er avhuka grått. huk på og endre. under administrasjon er for å endre pw og user det som jeg tenkt på først Endret 1. november 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Fant jeg fant..jøss..begynner å løsne dette her Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Flott. blir dårlig med jobbing her av dette Men men, fint at du får det til. Ha fortsatt en fin kveld. Mvh kenbjork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå