Gå til innhold

Trener du med Powerball?

Chocker

Anbefalte innlegg

Hvis du er en av dem som bruker Powerballen for å styrke hendene, armene og brystmusklene er du også velkommen inn til oss med din personlige rekorder.

Rehabilitering og styrke

Powerballen er faktisk også i bruk på flere helsesenter og instutisjoner hvor rehabiliteringen er i full sving.

Leger, fysioterapeuter og kiropraktorer rundt i landet kan anbefale powerballen som rehab og trening både ved scenebetennelse og skader i håndledd.

Ta turen innom oss da, så legger vi gjerne ut dine personlige rekorder.

Lurer du på hva dette egentlig handler om, sjekk filmen med Akis, verdensrekord holderen igjennom tidene!

Norske Powerball Rekorder

Hvorfor ikke ha det moro når en trener? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sånn ball jeg.. men den er ødelakt.. den er egentlig ikke ødelakt men denn epaktningen inni er slitt.. og den må byttes.. da jeg testa ville den ikke gå rundt en gang.. jeg har den dyreste powerballen da.. i metall

Noe å huske på når man har powerball:

IKKE lån den bort til folk som ikke har prøvd powerball før! da vil den bli VELDIG fort slitt!

IKKE kjøp fake powerball... kjøp powerball som kalles NSD Powerball som er laget av NASA

Lenke til kommentar

en ting jeg lurer på... når jeg går på et kjøpe senter å trener med powerballen.. hvorfor stirer alle? har dem virkelig aldri sett en power ball før? powerball er jo ellgammelt snart, så hvorfor er folk så nyskjerige? er nesten flut å sitte på bussen å trene med dem vet du :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan bekrefte at musklene blir godt trent...er en rimelig stor belastning desto høyere fart på kula.

Ved feks 12.000rpm kan du se for deg at du har en snor i hånda med en stein i enden, og du slynger denne steinen rundt og rundt i stor fart. Vi snakker om vekt på ca 20 kilo, direkte i din hånd...

Viktig å variere øvelsene og bytte hånd, så kan begge armer senere samarbeide om nye rekorder. Noe ok er det vel også at begge armer ser like ut og kanskje er like sterke:p

I vårt nyopprettet forum vil vi dele informasjon vedr øvelser og annet asap.

[Avsnitt slettet av moderator]

Powerballs metallic vs vanlig/pro

Disse spesielle powerballene som er laget i metall, er en annen type som ikke er ofte brukt. Disse kommer opp i en hastighet på over 20.000rpm om en er sterk og kan teknikken godt, og stiller ikke som Top100.

Det vil selvsagt komme en avdeling for disse også, så fort flere dukker opp.

Ved større hastigheter sendt inn, vil funksjonen Video bli lagt til...

En vanlig powerball/pro med teller har en rpm på ca 16.000rpm, og er brukt verden over av utøvere og vanlige nyskjerrige.

Legg dere i hardtrening, mange nye sterke rekorder har kommet inn fra nye brukere.

Velkommen og lykke til!

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hva tenkte du på Iko. Har du allerede slitasje eller skade nå, eller om du kan få det av powerballen?

Uannsett så gjelder dette som all annen trening, en må variere treningen og bytte øvelser ofte for å hindre slitasjer og skader.

Ta turen innom vårt forum hvis du lurer på mere, så skal vi nok innhente de nødvendige svar du enn måtte ønske.

De fleste som driver med aktiv trening rådfører seg også med sin lege eller trener hvis noe skulle være uklart, noe som da også anbefales under rehabiliteringer generelt.

Lenke til kommentar

Ja var vel det jeg lurte på, om man kan få leddslitasje. Har sett mange videoer av folk som trener, må innrømme det ser litt farlig ut når belastningen går over 20 - 25 kilo .

Jeg har ganske utrente armer , så om Powerball virkelig er så bra som alle skal ha det til, blir jeg glad og kjøper en.

Lenke til kommentar
Ja var vel det jeg lurte på, om man kan få leddslitasje. Har sett mange videoer av folk som trener, må innrømme det ser litt farlig ut når belastningen går over 20 - 25 kilo .

Jeg har ganske utrente armer , så om Powerball virkelig er så bra som alle skal ha det til, blir jeg glad og kjøper en.

Jeg vil si at det er ganske vanskelig å pushe sine egne grenser siden din egen fysikk setter stopper for hvor høyt powerballen kommer i turtall.

Jeg har aldri hatt vondt i noen ledd etter trening med powerball men jeg har vært stiv.

Lenke til kommentar

Alt er Gyro(gyroscope) Powerballs, men står det ikke NSD på saken er det mye mulig en fake kopi fra Kina eller annet.

Kjøper du en sak fra denne link, så har du kjøpt en ekte vare direkte fra hovedimportøren som leverer livstid garanti.

Det jeg føler faktisk er viktig ved kjøp og support, er at personene som driver dette vet hva de holder på med av produkter og kunnskaper. Disse karene har en lang erfaring i helse, miljø og sikkerhet, og har utdannelse innen fysioterapi.

Da det vil være vanskelig for dem å videreformiddle all kunnskap til alle kundene utenom sine sider, så har jeg god kontakt med dem som jeg skal prøve å dele igjen med våre brukere av Top100 Norway.

Akkurat som en sa tidligere i tråden her, at det ser skremmende farlig ut å strekke kroppen til det ytterste ved så store hastigheter med ballen. Jeg er noe enig at det ser helt sykt ut, men de som klarer så store hastigheter, er godt trente og har kapasitet til å utføre det også.

Vel, tilbake til valg av butikk. Det finnes mange butikker, jeg har hatt kontakt med de fleste. Noen selger ballen litt billigere, men det betyr ingenting opp mot hele greie totalt..men det gjelder da meg personlig, og sikkert mange andre også. Så lenge du får beskjed eller kan bekrefte via deres side at det er en ekte NSD Powerball er det sikkert bare å kjøpe, men da vet du/dere hva jeg anbefaler på det sterkeste.

Noe viktig er det vel også hvis en ønsker å ta kontakt med selgere i etterkant, kan de nåes og kan de gi hjelp, support og annet til sluttbrukere?

Når det gjelder hvilken type ball, så er det noe usikkert på akkurat det feltet hvem ball som er lettest å bruke. Disse med Neon lys (ball2) har en extra sak i ballen av type dynamo, den gir nok noe extra motstand og vil være litt vanskelig å få farten opp på kanskje. Den vanlige 250Hz Pro(ball1) uten lys, skal muligens være lettest for ferskinger ivertfall.

s_Blue%20or%20Orange%20250Hz%20Pro.jpgs_Neon%20Green%20Pro.jpg

Håper noe informasjon var til hjelp, også ønsker jeg dere alle lykke til med rekordene inn til Powerball Top100 :thumbup:

Lenke til kommentar
Microplex.no sleger orginal NSD Powerballer.. lykke til.. den i metal tåler også å bli mista i bakken noen ganger.. mens resten sprekker i plastikken!

Når en mister en powerball i bakken kan flere ting skje, både med metall versonen og den vanlige.

Inside så finnes det en silikonring og en matallstang som holder gyroen på plass. Mister man ballen i bakken kan ringen få et slag et sted på ringen, og den kan da lage ulyd og evt vibrasjon/motstand. Samme med stangen, den kan bli bøyd en micromillimeter eller mer, noe en vil merke når dette fantastiske produktet skal opp i større hastigheter.

At plastikken sprekker har jeg faktisk aldri hørt om eller opplevd, men er sikkert et ekstremt tillfelle hvis ballen virkelig kjøres hardt i bakken...skjer vel med det meste da...faktisk den gode gamle jojoèn også..hehe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...