P1ndy Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Sjohei! Nå nærmer vinteren seg.. Jeg har i noen år hatt lyst å prøve backflip.. Snakker nå om ski, nedover ski, altså f.eks. i vestlia - Geilo e.l. Er det noe som kan dette som vil gi noen tips..? Noen som vet om en bra guide på nettet..? Hvis noe nettopp har lært seg backflip, please, fortell hvordan det gikk.. NB: Vet ikke om det spiller noe rolle, men jeg står på Salomon 1080 Foil! Håper på noen bra backfliphistorier, gjerne med noen tips i tillegg Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Driver selv å lærer meg backflip på twintip, and what I have done is to make a jump allmost like a halfpipe med masse løs snø i landingen. Fant fort ut at staver ikke var noe vits i. Var bare i veien.. Jeg har ikke klart det ennå pga den fucka sperren i hodet. Klarer ikke noe slags salto på trampoline uten at jeg blir helt deorientert oppned, så skjønner ikke hvorfor jeg da skal lære meg det på ski. Men: Fin landing og bare kast deg bakover. Bare øvelse. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Ok.. Forstår at første gang er det nok viktig med et godt egnet hopp, spretthopp med landing i løssnø? Har du bygget det selv..? Kanskje lurt å prøve et hjemmelaget hopp istedetfor å la det stå til i bakken.. Det hjelper nok litt mentalt også.. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Forstår at første gang er det nok viktig med et godt egnet hopp, spretthopp med landing i løssnø? Det er nok lurt ja. Du kan jo tenke deg hvordan det vil være hvis du skal prøve det ut i bigjumpen i en park eller noe. Går 100% rett i dass når du treffer bakken. hehe Lager hoppene selv ja. Pleier som regel ikke å stå i vanlige parker jeg. Bygger som regel hoppene selv. Over veier og sånt. Er en del av sjarmen syntes jeg. Har lagd rails og bokser selv og.. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Det høres stilig ut.. Litt kjipt å bo i Bergen da.. Kommer neppe nok snø her til å lage hopp, men hvem vet..? Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 kan du bakoversalt på Trampoline ? kjenner en som tar backflip på twintip, og sier det er likt som, hvis du tar å ser på føttene dine hele tiden i en bakoversalto på en trampoline... Så å prøve bakover på trampoline ville vært det første skrittet, da får du følelsen av å fly bakvoer også... Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jada, jeg kan backflip på trampoline.. Noen sier at det hjelper å kunne det, for å lære det på ski.. Andre sier det er ubrukelig og at det ikke er samme følelsen.. Men men kan vel ikke skade.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det høres stilig ut.. Litt kjipt å bo i Bergen da.. Kommer neppe nok snø her til å lage hopp, men hvem vet..? Ta ein dag i Eikedalen eller på Voss då. Du treng ikkje so veldig stort hopp, og det er ikkje noko vanskeleg. Problemet med baklengs er den psykiske sperra mot å kaste seg bakover. P.S. Ver venleg og ikkje bruk [center ]-tagen på innlegga, dei vert mykje meir ubehagelege å lese. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Er det nødvendig å lande i løssnø.? Eller er det kun en fordel.. Psykisk kanskje.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Nødvendig, nei, men det kan vere greit som sikkerheit. Mindre sjans for å skade seg, om ein skulle lande på hovudet. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Satser vel helst på å lande på beine, eller kanskje rompen Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Er jo ikke så veldig lett å styre det den første gangen da.. syntes i hvertfall ikke jeg. Men kan jo være lurt å satse på å lande på beina ja. ville jeg og ha gjort.hehe Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Jeg kjører jo med hjelm også.. Tror nok det helper litt psykisk.. Men å land på hodet på hard snø er vel ikke bra uansett hva du har på deg (kanskje med unntak av 10 kvadratmeter bobleplast).. Lenke til kommentar
Trilletralle Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Noen som har noen tips om hvordan man burde "oppføre" seg i lufta. F.eks. skyte brystkassa frem , bøye knær osv. ?? Har prøvd to ganger nå . landa på hodet begge gangene.. Nei, det er ikke digg, og jeg er ikke keen på å prøve det igjenn uten noen flere tips. har bygd et hopp i hagen som jeg skal teste det på hvis jeg får noen tips. Nei, jeg har ikke prøvd Backflip på trampoline . Takker for svar Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Denne tråden var såpass gammel at du egentlig bare kunne ha postet spørsmålet ditt i jibbetråden i stedet Endret 27. februar 2008 av Fev4ng Lenke til kommentar
Trilletralle Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hehe, men på alle forumer får man helvettes mye kjeft hvis man lager en ny tråd om det allerede er diskutert på forumet noen tips? Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Njaa.. kaste deg bakover? Lenke til kommentar
Trilletralle Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Tror du det ? Trodde man skulle kaste seg fremover jeg ;P Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det blir vel en frontflip. Backflip=bakover Lenke til kommentar
Trilletralle Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Tror du det altså ? jeg mente at back = frem og front = Bak ;P men nå blir det vel mere kødding enn seriøst:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå