Gå til innhold

Hvilket kamera bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe mitt første speilreflekskamera, men er usikker på hvilket som er best å kjøpe. Siden det virker som folk her ikke har noe imot å hjelpe til med valg av kamera, er det jo like greit å spørre=)

 

Jeg har tenkt til å bruke rundt 5000 - 8000 kr.

Jeg er nybegynner når det gjelder fotografering, så det bør ikke være for avansert.

Kameraet skal brukes mest til å ta bilder av natur, dyrene mine, familie og selvsagt til bruk i ferier og ved bursdager ol. Jeg elsker å ta bilder av landskap, men vet ikke om det har mye å si på valg av kamera? Det er viktig at kameraet ikke er for stort, siden jeg har ganske små hender (har hørt at det har mye å si), og jeg vil også kunne ha det med meg på tur uten at det tar alt for stor plass.

 

Etter å ha lest om diverse kameraer på internett, har jeg lagt min elsk på Canon EOS 400D, så vil gjerne vite mer for/mot når det gjelder det. Vil også gjerne ha forslag til andre kameraer som kan være aktuelle.

 

Takk på forhånd! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha lest om diverse kameraer på internett, har jeg lagt min elsk på Canon EOS 400D, så vil gjerne vite mer for/mot når det gjelder det. Vil også gjerne ha forslag til andre kameraer som kan være aktuelle.

 

Takk på forhånd! =)

Jeg er også nybegynner med speilrefleks...og har fått mange gode råd og tips her, også til utstyr. Så jeg valgte EOS 400D, og er veldig glad for det. Ved siden av objektiv som fulgte med har jeg kjøpt et macro, stativ og fjernutløser, og diverse annet kommer etter hvert. Mange kjekke lærebøker har jeg fått tips om her også, og de begynner å komme til nytte.

RandiA

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Hvordan var kameraet etter at du kjøpte det? Var det vanskelig å forstå, eller er det mulig å ta bra bilder uten å være proff? Hvilke lærebøker er det du har fått tips om? Hadde vært fint å lese om fotografering også!:)