Gå til innhold

WoW til Linux!

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare be alle som bryr seg om Linux og synes det er en overlegen spillplattform sammenlignet med Windows om å signere følgende underskriftskampanje på PetitionOnline! Det er viktig å gjøre spillutviklere som Blizzard oppmerksomme på hvor stort Linux-markedet faktisk er, at vi er en kjøpesterk kundegruppe som faktisk ønsker oss spill til plattformen vår og at vi ikke bare sitter i terminalvinduer hele dagen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempebra tiltak! Id Software lager jo porter til Linux for å gjøre sine spill tilgjengelig for "vårt" marked, og fler store selskaper som f.eks Blizzard bør gjøre det samme. Signerer herved for Linux, dessverre ikke for WoW's skyld :)

Lenke til kommentar

mye forvirring ang. Unix her 8--)

In any case, om det kjører på Mac er det vel OpenGL, og da burde det være mulig å porte til Linux uten aaaalt for mye jobb :--) Om det blir Linux-versjon av WoW spørs vel allikevel, men effekten av å gjøre spillbransjen oppmerksom på den voksende mengden Linux-brukere er viktig :-)

Lenke til kommentar
BSD er det UNIX har blitt. UNIX = BSD

Blir vell kjefta opp hvis jeg tar feil. Men jeg har nå lest dette.

og hvis Wikipedia om BSD er korrekt, så blei bsd laga utifra samme kodebase så unix også...

Ontopic: håper det kommer til Linux da. Ikke at jeg spiller WoW, eller bruker Linux, men jeg tipper at andre firma kan se markedsveriden i en Linux versjon av WoW og følge etter.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

WoW kan kjøre i OpenGL på Windows også om man vil. Og nei, det bør nok ikke være mye jobb å porte. WoW hadde faktisk en linux-klient i alphaen i 2004 engang, så de bør ha nok kode å jobbe med uansett, hvorfor denne ble droppa er anybody's guess.

WoW er ett av de få spillene som funker så og si 100% perfekt i WINE, og dette er kanskje noe av det som holder Blizzard tilbake også, siden man faktisk har en måte å få kjørt spillet på likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...