runegang2 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Ja, her er da kommentartråden for TeNoVi Bitz Server Kabinett. Håper jeg får en del positive tilbakemeldinger Worklogg Endret 29. oktober 2007 av runegang2 Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg ble veldig nysjerrig... hva skal du bruke den til? Ser bra ut det der. Tenker du å pimpe den med lys og greier? Eller skal den være plain? Noe du burde tenke på er kanskje å skjule DVD og Floppy litt mer enn to hvite firkanter. Stå på! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Kan bli bra det her ja Hva slags matriale skal du bruke? Stå på ! Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Litt svar til alle her da, men greit nok Tenkte å pimpe den med litt lys ja, kalde katoder fungerer vell greit nok, men ellers kanskje bare vifter med lys i.. Har ikke helt bestemt meg enda, tror nesten jeg må spørre litt etter sponsing. Skjule floppy og dvd/cd stasjon skal nok gjøres, bare at det viser litt godt her på tegningen. Skal jobbe videre med tegning i morgen. Materialet er jeg ikke helt sikker på. Lurte litt på heltre, men så er det det om treet skulle bevege seg, ellers så har jeg fått anbefalt MDF, så det kan godt være jeg går for det, og når den først skal malest, så er det vell kanskje likegreit. Skal bruke den til en server hjemme, men tenkte jeg kunne gjøre litt ut av den da jeg først jobber med den her på skolen. Er begynt på "bygg og anleggsteknikk", og en del av perioden skulle vi da ha noe som er fordypning i ett fag, da valgte jeg "Snekker" og prøver meg på ett pc kabinett. Vi har jo ganske godt utstyr på skolen, så hvorfor ikke prøve å få det fint til? Får to fulle dager i uken å jobbe med det på + kanskje litt fritid Vet ikke om jeg nevnte det, men der som påknappen er, er det en slags nøkkelstart. Maskinen startes med nøkkel, har dette på stasjonæren min, og synest det er stilig. Slik nøkkelstart får en kjøpt på biltema til en rimelig penge... Tips mottas med takk, slik at jeg vet hvordan jeg bør lage det til Endret 29. oktober 2007 av runegang2 Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ja, høres greit nok ut det. Det med nøkkelstart har jeg hørt om før, selvom det kanskje ikke er den mest kjente påknappen Vurderte det til mitt prosjekt, men fant ut at det ikke ville passe med resten av kabinettet. Stå på! Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Synest den ser litt kjedelig ut i front, noen ideèr? Tips til ellers rundt om kring der den kan se kjedelig ut? Hvordan kan jeg få ut målene på Sketshup? Skulle hatt dem slik at jeg visste målene edit. Fant ut hvordan jeg fikk frem målene Endret 30. oktober 2007 av runegang2 Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hva med litt Mesh? Kunne jo også evt hatt en metallplate og farget plexi-glass foran. Det skaper en ganske stilig effekt. Btw, hvordan fikk du frem målene? Er ikke så kjent med SketchUp Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Hva med litt Mesh? Kunne jo også evt hatt en metallplate og farget plexi-glass foran. Det skaper en ganske stilig effekt. Btw, hvordan fikk du frem målene? Er ikke så kjent med SketchUp Fikk frem målene med å trykke på "Tools" og så på "Dimmensions" Derretter valgte jeg bare hvor jeg ville ha målt fra og til, og så kom målene opp på tegningen. Tror ikke jeg skal ta med noe særlig metall inn i bildet utenom oppheng for harddisker som jeg har fått tak i fra en eldre maskin. Hva er Mesh for noe? Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Nice. Lurer på om det går an å gå motsatt vei også? Her er ihvertfall et meget godt eksempel på hvor rent metall med plexi foran, blir ved riktig modding Og her har du mesh (aka grill) Plexi foran metall Mesh in action Endret 31. oktober 2007 av Naitsirhc7 Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Hmm, virket jo stilig, men er ikke helt sikker på om jeg satser på dette. Det meste skal være i tre. Er redd for at jeg ikke får like god karakter om jeg prøve meg på for mye metall. Kanskje en metallstripe på siden eller noe slikt... Er det noe godt og billig sted å kjøpe farget plexi? Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Akkurat hvor du får kjøpt det i Norge, aner jeg ikke. Jeg fikk det sponsa av AC Ryan Men det er jo flere utenlandske nettbutikker som har det. Du kan f.eks. se på den danske nettbutikken ComputerButikken Studiedata Lenke til kommentar
fysj Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Vet ikke om jeg nevnte det, men der som påknappen er, er det en slags nøkkelstart. Maskinen startes med nøkkel, har dette på stasjonæren min, og synest det er stilig. Slik nøkkelstart får en kjøpt på biltema til en rimelig penge... kunne du postet en link eller varekode på denne? høres veldig interessant ut! Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Vet ikke om jeg nevnte det, men der som påknappen er, er det en slags nøkkelstart. Maskinen startes med nøkkel, har dette på stasjonæren min, og synest det er stilig. Slik nøkkelstart får en kjøpt på biltema til en rimelig penge... kunne du postet en link eller varekode på denne? høres veldig interessant ut! http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=78072 Her har du en link. Om den ikke fungerer så kan du se på artikkelnr: 43-023 Lenke til kommentar
fysj Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Tusen takk! Tror jeg skal ha en slik i den nye kassa Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hva i F... skal du med floppy foresten? Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Hva i F... skal du med floppy foresten? Floppyen er grei å ha. Trenger en maskin som kan lese gamle floppydisker, og da tenkte jeg at denne kan være ypperlig til den bruken Lenke til kommentar
XitereX Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 så ut som et kult prosjekt, stå på! Lenke til kommentar
aGal Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ser bra ut dette, ut i fra det jeg ser du har gjort til nå vil jeg tru resultatet blir bra også ! Stå på ! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Blir meget bra dette her. Hvor har du kjøpt den nøkkelstarteren? Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Nevnt litt lengre opp, men nøkkelstart er kjøpt på biltema http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=78072 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå