Panerai Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Nå begynner det å nærme seg jul, og jeg har lyst til å hjelpe litt på julestemingen med et par julefilmer. Hvilke filmer mener dere er de beste julefilmene og/eller julekalendere/serier? Noen av mine favoritter Adventskalenderserier Nissene på låven The Julekalender Filmer Miracle on 34th street (1947) Hjemme alene 1 & 2 Diverse Disney tegnefilmer Edit 2011: Siden jeg startet opp dene tråden i sin tid tenkte jeg at jeg skulle lage en liten oversikt over filmer som er foreslått i tråden her i 1. post. Jeg vil da sortere i Filmer som handler om jul (Miracle on 34th street (1947) og Hjemme alene), filmer folk forbinder med jul (flåklypa) og adventskalenderserier. Jeg tar å legger inn alle filmene som er nevnt i tråden. Hvis noen filmer er i feil kategori, så si ifra. Edit: Oppdateringen vil foregå over flere dager, og etterhvert legger jeg også inn imdb link til filmene. Filmer som handler om jul Miracle on 34th street (1947) Hjemme alene Hjemme alene 2 Hjemme alene 3 Hjemme alene 4 A Nightmare Before Christmas The Christmas Shoe The Santa Clause The Santa Clause 2 Christmas Vecation - Hjelp det er juleferie (samme?) Bad Santa Elf The Ref A Christmas Carol The Polar Express It`s a Wonderful Life Jingle all the way Joyeux Noël The Snowman The Muppets Christmas Carol Silent Night, Deadly Night Black Christmas The Grinch Christmas With The Cranks Santa Claus Conquers The Martians Du Grønne Glitrende White Christmas A Christmas Story Karl-Bertil Jonssons julafton Love Actually Ernest Saves Christmas Reisen til Julestjernen Scrooge Tante Pose Snekker Andersen Santas Slay Rudolph the Red-Nosed Reindeer & the Island of Misfit Toy Mikkes Jul i Andeby. Fred Claus One Magic Christimas A Charlie Brown Christmas Blackadder's Christmas Carol Merry Christmas Mr. Bean Bestevenner Rosens Navn The Holiday Diverse tegnede Disneyfilmer som blir sendt på julaften Filmer vi forbinder med jul Flåklypa Grand Prix Where Eagles Dare Die Hard Die Hard 2 Life Of Brian Tre nøtter til askepott Gremlins Gremlins 2: The new Batch Fanny og Alexander Grevinnen og Hovmesteren Robin Hood Blues Brothers Harry Potter And The Philosopher's Stone Harry Potter And The Chamber of Secrets Harry Potter And The Prisoner of Azkaban Harry Potter And The Goblet of Fire Harry Potter And The Order of The Phoenix Rambo: First Blood Leathal Weapon Leathal Weapon 2 Leathal Weapon 3 Løven, Heksa og Klesskapet Prins Caspian Brazil Pirates of the Caribbean Sølvstolen Rocky King Kong The Golden Compass Gudfaren Edward Scissorhand Sweeny Todd Batman Returns 8 Crazy Nights Gurin med reverompa The Dark Knight Notting Hill The Death of Ian Stone Slaughter Grindhouse Night of the Living Dead Alfie The Texas Chainsaw Massacre Return of the living dead the people under the stairs Psycho Survive Style 5+ Tales from the crypt eyes wide shut P2 The Children Jack Frost On Her Majesty's Secret Service (James Bond.) Tokyo Godfathers Håkon Håkonsen Lord of the Rings med Grimm og Gru Adventskalenderserier The Julekalender Nissene på Låven Julefergå Jul i skomakergata Jul i blåfjell Jul på månetoppen Amalies Jul Vertshuset den gylne hale Endret 27. oktober 2011 av Panerai Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Den derre filmen med Mikke Mus, Donald, Langbein og hele gjengen. Husker ikke helt hvordan den går, men de som har sett den vet sikkert hem jeg mener Er i hvert fall den eneste filmen som gir meg skikkelig julestemning.. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Home Alone-filmene får meg i julestemning. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Flåklypa grad prix... Og mikkes jul Og ja selfølgelig Home alone. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Flåklypa og seff de to første home alone filmene. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Den Donald filmen som sendes på lille julaften Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Where Eagles Dare er en film jeg ser hver eneste jul. Kanskje ikke akkurat en julefilm men den gir meg likevel julestemning Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Hjemme Alene 1 og 2, Donalds Jul og A Nightmare Before Christmas er mine favoritter. Lenke til kommentar
Annalfabet Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 The Christmas Shoe Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Den Donald filmen som sendes på lille julaften qft. i alle fall den klassike. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Home Alone og Die Hard, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 -Home Alone (1990) -Home Alone 2: Lost in New York (1992) -Christmas Vacation (1989) -The Santa Clause (1994) -Life of Brian (1979) -The Ref (1994) -Elf (2003) -Bad Santa (2003) -Die Hard (1988) -Die Hard 2 (1990) -"The Julekalender" (1994) - Oppdaget nettopp at dette faktisk er en remake av en dansk serie. Slik som Olsenbanden også er. Vi er jo nesten verre enn Hollywood. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Scrooged er jo en klassiker. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Utrolig stemningsfull Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 The Polar Express er jo også en fin jule film Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Flåklypa grad prix... Og mikkes jul Og ja selfølgelig Home alone. QFT! Flåklypa Grand Prix er den beste julefilmen ever Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Flåklypa er jo en klassiker, er skikkelig kos å sette seg foran tven med no julegodt og se den. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Flåklypa og Disney's Jul. Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) tre nøtter til askepott! ser den hvert år. alltid kos å dra med seg dyna i stua og se den på julaften Endret 28. oktober 2007 av camillaen Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Hjemme Alene og Hjelp det er juleferie er vel mine favoritter. Endret 28. oktober 2007 av Chevelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå