Gå til innhold

[løst]Økning av vedleggsgrensen?

Anbefalte innlegg

Jeg er en flittig bruker av dette forumet, og gjennom flere år har jeg derfor i visse tilfeller vert nødt til å legge ved illustrasjoner eller andre former for medier for å supplere teksten i en post. Nå har det imidlertid vert ganske snevert med vedleggsplass her på forumet (30MB per i dag), og til tross for optimalisering av hvert vedlegg (komprimering av bilder ol) har jeg i lengre tid sett meg nødt til å bruke eksterne løsninger for å legge til vedlegg. Dette er i utganspunktet ikke noe problem i den forstand at det bare krever litt ekstra innsats fra min side for å få det hele på plass, men jeg kan allikevel se for meg problemer i ettertid hvor informasjonen av ulike årsaker har blitt fjernet fra de utenforstående kildene og dermed ikke lengre er tilgjengelig for dem som leser posten. Jeg er ikke alene om dette, og jeg an se for meg en situasjon der folk som leser en gammel post om noen års tid, befinder seg i en situasjon hvor vedegget ikke lenger er tilgjengelig. Ofte er dette ganske vesentlig informasjon, som i verste fall gjør gjør resten av inlegget meningsløst. Dersom vedleggsgrensen økes garanterer man at et vedlegg alltid følger posten da begge deler lagres på samme sted, og man slipper det overnevnte skrekkscenarioet. Jeg håper at dette kan vurderes, dersom det ikke fører til for stor belastning på utstyret som brukes. (En løsning kunne også være å få inn en funksjon hvor de som har brukt opp vedleggsplassen kan søke om å få øket denne, istedenfor å innføre en økning globalt. Det vil ihvertfall sikre en kontrollert økning av belastningen på serverene.)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...