christofferv Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Har enda ikkje sett noke som minner om dette. Poster nå den store "Måne tråden!". Håper dette slår an. Eg skal da begynne med eit bidrag. Håper på kommentarer og stor aktivitet! Mitt bidrag: PS: Trenger selfølgelig ikkje være "close-up" bilder, men det er eit krav: Det MÅ være dine egne bilder du poster. Endret 25. oktober 2007 av cv-trial Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Det er jo mange fine bilder av månen der ute da. Kan jo f.eks ta dette som er tatt med galileo sonden! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Skal hyve meg på denne tråden i løpet av helgen. Månen er utrolig vakker for tiden, og den virker å være så utrolig nære. Flott bilde cv-trial! Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Det finnes allerede en lignende tråd, t.o.m. uten orddelingsfeil i emnetittelen! Klikk og post! Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Det finnes allerede en lignende tråd, t.o.m. uten orddelingsfeil i emnetittelen! Klikk og post! Tolket den posten som de beste månebildene tatt i dag, 25.10, nå som månen skal være 13% større, og sender ut 30% meir lys. Men kan være eg tolket det feil! :S Uansett så skulle dette være ein tråd om DINE beste bilder av månen, så fortsett å post! Endret 25. oktober 2007 av cv-trial Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Ah, da så! Unnskyld Får bidra litt jeg da: Bilde 1: Bilde tatt i mars i år. Litt uskarpt, men jeg likte "glowen" den fikk. Bilde 2: Bilde tatt samme natt som bilde 1, ikke akkurat et månebilde, men jeg likte det. Bilde 1: Månebilde tatt i kveld Canon EOS 350D m. Canon EF 75-300mm USM Endret 25. oktober 2007 av garanti Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Kan jo kanskje slenge meg på her også da.... Tatt 27 september med E-500, Mamiya/sekor 400mm f/6,3 @ f/7-8. ISO-200, 1/160 sek. (effektivt 800mm. Croppet i etterkant). Endret 26. oktober 2007 av kiskogl Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det er jo mange fine bilder av månen der ute da.Kan jo f.eks ta dette som er tatt med galileo sonden! Skulle være bilde tatt av deg.. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Et bilde fra den totalt solformørkelsen i Tyrkia 29. mars i år. Dessverre hadde vi verken et skikkelig stativ eller kunnskap om hvordan kameraet fungerte. Gleder meg til solformørkelsen i Japan i 2009! Endret 26. oktober 2007 av magneska Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Mange gode bidrag ser eg. Håper på at fleire poster! Til deg "Garanti", synest at det bildet av månen med den greina som hang framfor var spennende, fikk ein "nifs" følelse av det. Veldig bra! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Mitt bidrag kan sees her: http://www.photosight.org/photo.php?photoi...&ref=author Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Se på bildene tatt med dette teleskopet,4 bilder til høyre.over hverandre ,man kommer ganske nært månen:) http://www.obsessiontelescopes.com/gallery/index.html Endret 26. oktober 2007 av pleiadene Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Se på bildene tatt med dette teleskopet,4 bilder til høyre.over hverandre ,man kommer ganske nært månen:) http://www.obsessiontelescopes.com/gallery/index.html Det var vel ikkje dine bilder det der? Var det vel? Jaja.. Skjønte poenget ditt, man kan kome ganske nær månen med det rette utstyret! Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Har vel ikke sagt at det var mine bilder eller?det er vel flere i denne tråden som har linket til bilder som ikke var tatt av dem selv?post nr 3 feks Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Har vel ikke sagt at det var mine bilder eller?det er vel flere i denne tråden som har linket til bilder som ikke var tatt av dem selv?post nr 3 feks Men her var det meningen å poste bilder man selv hadde tatt. Lenke til kommentar
Flex Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Får slenge meg med her jeg også, selv om det ikke akkurat er kakonskarpt. Kun croppet og skrudd opp kontrasten litt. Tatt i kveld. Samsung GX-1L. Tokina 400mm/5.6 (MF) + 2x TC. Lukkertid 1/125s, f/9 (f/18 effektivt), ISO 400. kiskogl: Imponerende skarpt av et så gammelt objektiv. Har en knippe gamle Mamiya/Sekor-objektiv liggende, skal forsøke litt med 300mm/5.6 en gang. Endret 29. oktober 2007 av Flex Lenke til kommentar
cmi Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Mye kule månebilder her, har noen selv også, skal se om jeg får lagt de ut senere. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 kiskogl: Imponerende skarpt av et så gammelt objektiv. Har en knippe gamle Mamiya/Sekor-objektiv liggende, skal forsøke litt med 300mm/5.6 en gang. Takk ... og ja; det er imponerende. Lite CA også! Husk at en ikke skal avskrive gammel optikk! Det er mye godt glass der ute som ikke blir brukt pga. objektivet mangler autofokus etc. Som sagt; jeg brukte et Mamiya/Sekor 400mm f/6.3 med M42 feste... se mer om det her: http://freenet-homepage.de/stauber/mamiya-...iya_400_6.3.htm Kan jo også nevne at det finnes adaptere til ca alle DSLR for slike objektiv. Ta bare en titt på ebay; "M42 4/3", "M42 Canon" etc. Som sagt, gammelt glass er ofte i toppklasse; ta en titt på Oktoberfest tråden min; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=839631 Der bruker jeg en 50mm f/1,4 som sikkert er eldre enn meg selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå