FCW Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hei På PC-en er det et spørsmåltegn i system/enhetsbehandling. Det står PCI spor 17, buss2, enhet0, funksjon1.......hva i huleste er dette? I PCI slottene står det kun et SB Audigy kort, som såvidt jeg kan se fungerer helt greit. I tillegg et ATI HD2600XT PCI-e, som også funker greit (har litt problem med DVD avspilling, men tror det er SW relatert) Er det noen måte å finne ut hva dette kan være uten å nappe ut kortene? Har reinnstalert Win XPpro, drivere m.m uten resultat. FC Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 PCI er ikke bare de fysiske soklene du ser. Det er mange PCI enheter som er koblet internt på hovedkortet. Det finnes et program for å lokalisere ukjente enheter. http://www.zhangduo.com/udi.html Har du installert alle drivere på CD-en som fulgte med hovedkortet? Lenke til kommentar
FCW Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Ja har innstallert medfølgende drivere fra hovedkort CD-en....har en mistanke om at det har noe med det interne lydkortet å gjøre. Når jeg nå prøver å innstallere disse Realtec driverne får jeg feilmelding om at jeg må først innstallere "Microsoft bus driver" Hvor finner jeg i såfall den? Skal allikevel prøve det programmet...det var akkurat noe sånt jeg var på jakt etter takker! Lenke til kommentar
FCW Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Jepp...case closed Brukte programmet, og fant ut at den ukjente "PCI device'en" var skjermkortet. Da var det nok HW som ga problemer med filmavspilling allikevel..... Innstallerte mitt gamle kort og alt funker strålende. Vel..en liten oppdatering. Ukjent "PCI device" er faktisk HDMI Audio delen av skjermkortet. Installerte disse driverne, og Bingo! Beskrevet her BTW: Tåpelig av ATI å ikke inkludere disse driverne i oppdateringspakkene sine..... Endret 26. oktober 2007 av FCW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå