Gå til innhold

E6850 eller Q6600?

Mathiasman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil jo avhenge litt av hva du skal bruke den til..

Jeg ville helt klart selv ha kjøpt Q6600 fordi jeg bruker den til Folding@Home, og avstanden opp til E6850 er bare en liten tur med klokking. Om du kun spiller, og liker å bytte hardware ofte så ville jeg tatt E6850. Om du vil beholde den en stund; Q6600.

Lenke til kommentar

:thumbup:

Lesestoff til kaffekoppen :)

Edit; og konklusjonen etter lesestoffet;

* Quad krever litt mer av kjøling og strøm ved overklokking, men resultatene er meget bra!

* Core 2 Duo er bedre på noen få programmer og spill, men etter hvert som de blir laget med tanke på "multi-threading" vil Quad være temmelig overlegen.

* Liker man ikke å tukle med BIOS (overklokking) så kan Core 2 Duo være det greieste og tryggeste valget.

* Heading for the future? Go Quad :p

Endret av cheeba33
Lenke til kommentar

jeg ville ha tatt en core 2 duo i dag, siden det er veldig få ting som støtter quad, og i mine øyne er det bedre å ha 2 kjerner på 3,0 ghz en 2 kjerner på 2,4ghz(quad), siden det er få ting som støtter quad, vil da heller kjøpt quad om et års tid da de er kjappere og billigere, samt flere ting som støtter quad.

Lenke til kommentar
jeg ville ha tatt en core 2 duo i dag, siden det er veldig få ting som støtter quad, og i mine øyne er det bedre å ha 2 kjerner på 3,0 ghz en 2 kjerner på 2,4ghz(quad), siden det er få ting som støtter quad, vil da heller kjøpt quad om et års tid da de er kjappere og billigere, samt flere ting som støtter quad.

Enig!

Lenke til kommentar

Er vel få ting som trenger mer enn 2,4ghZ også ;)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Det der er jo bare tull, skal du spille uten å overklokke viser allle testet at dual coren er best, dersom du har tenkt å klokke, ok da kan du på en del spill se bedre ytelse med quad...

Konklusjonen her blir dersom du er en avansert gamer som klokker gå for q6600,

Om du ikke klokker gå for E6850, alle tester peker mot dette....

Ja det kommer mange multithread spill, men det tar alt fra 1 år til 4-5 å lage gode spill nå for tiden, med andre ord sansynligvis vil du ikke få maks ut av en Quad før om 1 til 2 år

Lenke til kommentar
Spesielt hvis du kjøper en Intel Core 2-prosessor.

Skal du spille så er Q6600 et overlegent valg, siden spill vil kunne bruke 4 kjerner fremover.

Les forøvrig rundt om på forumet ang. dette, siden det finnes ørten tråder som omhandler dette temaet. :)

For meg så var ihvertfall valget enkelt... Quad. ;)

Overlegent du liksom. Min e6850 @ 3,9 ghz yter bedre enn min q6600 @ 3,6ghz i alle spill en kanskje supremecommander og ut3 DEMO!

Så overlegen er quadden ikkje ;)

Lenke til kommentar

Skal du spille så er Q6600 et overlegent valg, siden spill vil kunne bruke 4 kjerner fremover.

Les forøvrig rundt om på forumet ang. dette, siden det finnes ørten tråder som omhandler dette temaet. :)

Overlegent du liksom. Min e6850 @ 3,9 ghz yter bedre enn min q6600 @ 3,6ghz i alle spill en kanskje supremecommander og ut3 DEMO!

Men merker du noen forskjell i praksis? Kan tenke meg begge klarer å kjøre spilla for fullt

Lenke til kommentar

Men merker du noen forskjell i praksis? Kan tenke meg begge klarer å kjøre spilla for fullt

Eneste jeg merker er at quaden er mye varmere! :(

Lenke til kommentar

Overklokking er ikke min greie så jeg endte opp med et X38 hovedkort og en Dual core E6850. Med en gang Penryn Quad Core 2.88 Ghz kommer i starten av 2008 bytter jeg CPU og vips så har jeg både høy klokkefrekvens og en Quad Core. Det koster noe ekstra, men sånn vil det jo alltid være hvis man skal oppgradere ofte.

Lenke til kommentar
Overklokking er ikke min greie så jeg endte opp med et X38 hovedkort og en Dual core E6850. Med en gang Penryn Quad Core 2.88 Ghz kommer i starten av 2008 bytter jeg CPU og vips så har jeg både høy klokkefrekvens og en Quad Core. Det koster noe ekstra, men sånn vil det jo alltid være hvis man skal oppgradere ofte.

Tror du valgte smart. Hva slags hovedkort og RAM skal du kjøre sammen med E6850? Mener, har ikke den 1333 FSB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...