Gå til innhold

Ekstremt dårlig perfomance i g3 [LØST]


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hadde før en møkka-pc jeg kjørte G3 på, og fikk nylig en ny en for de nyere spillene.

 

Jeg har:

Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

2gb ram

Gainward 8800GTS 320MB (Overklokket)

DX10 (Bruker vista, men har samme performance i spillet i XP (dual install)

 

Hva er årsaken til at det blir sånn? Skal jo være langt over recommended! Slik det er nå må jeg ha alt på medium for at det skal være spillbart i byer.

 

Ellers kjører jeg ting som cliver barker's jericho (demo) på fullt, timeshift, quake wars og regner med at crysis vil gå helt flytende det også, men ikke Gothic altså =\

 

--------------------

 

Løsning

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=851450&hl=

 

Går veldig fint nå, viste seg at CPU var problemet, som dere kan se i linken ovenfor.

 

Skal sette i gang med ini tweaks og slikt også veldig snart. Herlig å kunne spille gothic skikkelig igjen!

 

Tusen takk for all hjelp dere har gitt :)

Endret av akarno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har patchet og community patch. Samtidig sitter jeg også på et lan der jeg fikk en venn til å installere det også. Han har nøyaktig de samme specsene som meg, bortsett fra at han har 4gb ram, men det skal vel ikke ha noe å si?

 

Det går HELT flytende på han, med alt på fullt. 16x AA og greier. =\

Lenke til kommentar
Ja, har patchet og community patch. Samtidig sitter jeg også på et lan der jeg fikk en venn til å installere det også. Han har nøyaktig de samme specsene som meg, bortsett fra at han har 4gb ram, men det skal vel ikke ha noe å si?

 

Det går HELT flytende på han, med alt på fullt. 16x AA og greier. =\

Start spillet og start oppgavebehandling. Så ser du hva som tar CPU. Avslutt prosessen som tar mest CPU.

Lenke til kommentar
har du prøvd å .ini-tweake det? i tillegg kan det være en ide å sette opp 2gb (virituelt)minne ekstra. Ta en titt på det offisielle forumet

Nei! Det er noe jeg må prøve ut. Takk.

 

Ellers re-installerte jeg litt etter å ha lett litt rundt, og selv om jeg har DX trenger jeg den DX9 som er oppført under gothic3 install. Så det forbedret det hele litt.

 

Jeg skal prøve den .ini tweaken også (fant en guide etter litt googling). Samtidig skal jeg få prøvd å kjøre spillet på en eller to kjerner, det hjalp med spill som CS:Source.

 

Kommer tilbake med resultater i løpet av kvelden. Takk for hjelp så langt!

 

Edit: Ellers kan jeg nevne at når gothic får sånn "stutter" der det står i ro lenge, jobber hardisken som faen av en eller annen grunn. Merkelig...

Endret av akarno
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte jeg skulle slippe å lage eget emne så jeg låner en liten plass her...

Jeg kjøpte gothic 3 for en uke siden etter å ha hørt mye skryt om det.

Jeg leste bak på coveret for å sjekke at jeg møter minimums kravene å det gjorde jeg. trodde jeg ihvertfall

 

Jeg har en dell inspiron 9400

intel genuine t2600 @ 1,66ghz dualcore

1024mb ram og 256mb ram til skjermkortet

i følge coveret er dette tillstrekkelig.

 

er det noe jeg kan gjøre? får opp første logoen på gothic så detter den bare ut igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...