Gå til innhold

Lang pause for Prison Break i desember

Anbefalte innlegg

pb.JPG

Blir en lang pause for Prison Break etter episode 12(eller 13). Fox har sagt at de setter Prison Break sin tredje sesong på pause fra 17 desember i år til 14 april i neste år. Trolig på grunn av seertapene den siste tiden.

"Prison Break" Returns in April

In the update to an earlier story, FOX has confirmed "Prison Break" will go on hiatus on December 17 and return April 14.

"Sarah Connor Chronicles" will take over "Prison Break's" timeslot on January 14. The freshman drama inspired by Terminator movies will have 13 episodes and air through April 7.

"Prison Break" will then return April 14 and run the remaining episodes until early June (before "24"). A total of 12 or 13 episodes will have aired until mid December.

Televisionista

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil nok tro med denne pausen så er sjansen større enn tidligere for at Prison Break ikke får flere sesonger. Se på f. eks hva ABC gjorde med The Nine, og ved å la serien ha sin sesongslutt i juni omtrent vil nok også fjerne litt a "primetime"-statusen samt noen seere.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Fox har sagt at de setter Prison Break sin tredje sesong på pause fra 17 desember i år til 14 april i neste år. Trolig på grunn av seertapene den siste tiden.

Skjønner meg ikke på disse tv-kanalene. Greit nok, jeg forstår at høye seertall og penger betyr mye, og at den timesloten Prison Break går på nå er en verdifull en, men på hvilken måte har en LANG pause noen som helst form for positiv innvirkning på synkende seertall? Hvis det stemmer at seertallene er på vei nedover nå, så vil en lang pause mer enn noe annet ta livet av serien, for da vil en hel drøss med utålmodige seere hoppe av og glemme hele Prison Break i løpet av de 4-5 månedene.

Som eksempel vil jeg bruke serien Jericho på CBS. De fleste kjenner nok til dens historie, så jeg skal la vær å utdype, men etter de 10 første episodene ga kanalen den en pause på 3 måneder. Når den kom tilbake etter denne pausen, gjorde de svært lite for å annonsere at den var tilbake, og den var nå i tillegg tidspunktmessig satt opp mot American Idol på den konkurrerende kanalen Fox. Det var dette som tok livet av Jericho, som gjorde at seertallene stupte, fordi mange av de som fulgte serien i starten, falt av i denne pausen.

Når skal tv-kanalene lære at selv om alle serier har sine trofaste fans som følger den i tykt og tynt, så er folk flest ikke SÅ tålmodige? De følger gjerne med på en serie, og ser iherdig på episodene uke etter uke. Men blir serien borte en stund, altså tar en lang pause, så har majoriteten "glemt" den når den kommer tilbake.

Noen vil kanskje protestere, og si at lange pauser er det jo i alle serier MELLOM sesongene uansett. Men dette ser ikke ut til å være det samme, muligens fordi folk da er litt mer klar over og forberedt på at nå er det sesongpause. Det skal også nevnes at det hele tiden detter av seere fra sesong til sesong, og det er vel grunnen til at svært få serier klarer å holde på like gode seertall over flere sesonger.

Det skal også bli spennende å se hva som skjer med LOST nå, når den i februar kommer tilbake etter sin lengste pause noensinne.

Dette ble kanskje mye kverulering og klaging, men jeg følte bare det måtte ut nå. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Er på mange måter enig i det. Sesong 3 har ikke vært dårlig, men den har foreløpig ikke vært så bra at jeg ser på det som noen grunn til at de skulle lage den... Men om ting går som jeg tror nå så ser vi trolig ikke noe mer Prison Break etter sesong 3. Er bare synd det slutter fordi seertallene blir dårlige, og ikke fordi skaperne selv ønsker å avslutte historien. Hadde en stund et lite håp om at Prison Break som en av få serier kunne gi seg på topp.

Men vi får se...vi har fortsatt mye igjen av sesongen, og forhåpentligvis blir vi positivt overrasket etter hvert.

Lenke til kommentar

Håper at denne pausen "tar livet av" serien, men på rett måte. At de skjønner at pauser og ekstra sesonger ikke hjelper. Og gir den en verdig slutt :)

Pauser er noe av det verste jeg vet. Etter episodene i sesong 3 i lost, så hadde jeg begynt å komme inn i "lost-feelingen". Så plutselig tar de en 9 måneders pause :huh:

Prison Break og Lost er de eneste seriene jeg kan vente så lenge på, selv om jeg blir sur :hrm:

Menmen. Bare 2 dager igjen til neste episode :dribble:

Lenke til kommentar
Håper at denne pausen "tar livet av" serien, men på rett måte. At de skjønner at pauser og ekstra sesonger ikke hjelper. Og gir den en verdig slutt :)

Pauser er noe av det verste jeg vet. Etter episodene i sesong 3 i lost, så hadde jeg begynt å komme inn i "lost-feelingen". Så plutselig tar de en 9 måneders pause :huh:

Prison Break og Lost er de eneste seriene jeg kan vente så lenge på, selv om jeg blir sur :hrm:

Menmen. Bare 2 dager igjen til neste episode :dribble:

Tror at vi får fart på sakene så fort Michael og Whistler er utenfor de fire veggene.

Men jeg tror det skjer ETTER at en uke er gått. Da er LJ og Sarha døde.

De må lage en ny plan fordi den første vil ikke fungere (dette får vi vite i episode 5). Den nye planen krever flere folk og Bellick samt the Patrone himself blir med ut av fengselet. Samt McGrady.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pausen det er snakk om i førsteinnlegget var planlagt skulle skje uansett, pausen som vi er inni nå er på grunn av streiken som gjelder over hele USA, ikke bare Hollywood/L.A. Det er trossalt en del som skriver episoder og produserer andre steder enn Los Angeles. Lost er f.eks i Hawaii, Prison Break i Texas og litt i Florida o.s.v.

Lenke til kommentar

Det er vanlig med pauser for de store serie kanalene i USA. Det er ikke bare streik som gjør det, se på f.eks Entourage som hadde pause i 4 måneder i en sesong når det var på sitt "høyeste". Det har med at de skal la andre serier få samme popularitet mens en serie har pause, altså at de tjener mer penger på det i sin helhet.

Lenke til kommentar
Det er vanlig med pauser for de store serie kanalene i USA. Det er ikke bare streik som gjør det, se på f.eks Entourage som hadde pause i 4 måneder i en sesong når det var på sitt "høyeste". Det har med at de skal la andre serier få samme popularitet mens en serie har pause, altså at de tjener mer penger på det i sin helhet.

USA har et komplisert TV-system. Noe av grunnen til mange og lange pauser under sesongen til forskjellige serier har faktisk med rating å gjøre. I de periodene hvor seertall ikke måles tas ofte seriene ned. De pumper "hiclass" serier som pokker i høye rating-perioder, fordi ratingen avgjør annonseinntektene. Så konklusjonen er nok at pauser blir det uansett, det være seg dårlige seertall, streik eller annet.

Endret av Ricosvave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...