Latskap Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hei, i dag ble 3 statsråder byttet ut. Øystein Djupedal ble erstattet med Bård Vegard Solhjell og Tora Aasland. Helen Bjørnøy ble erstattet med Erik Solheim Og karina bekkemellem ble byttet ut med Manuela ramin Osmundsen. Nå lurer jeg litt på.. hvorfor ble Karina byttet ut? De to andre er jo helt åpenbare, de trakk partiet ned, men Karina? Er det fordi hun lanserte mannspanelet? Og har vært litt omstridt der? Litt kontroversiell? Hun er jo den eneste som faktisk fikk sparken! Hvorfor? Endret 20. oktober 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
modin Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hei, i dag ble 3 statsråder byttet ut. Øystein Djupedal ble erstattet med Bård Vegard Solhjell og Tora Aasland. Helen Bjørnøy ble erstattet med Erik Solheim Og karina bekkemellem ble byttet ut med Manuela ramin Osmundsen. Nå lurer jeg litt på.. hvorfor ble Karina byttet ut? De to andre er jo helt åpenbare, de trakk partiet ned, men Karina? Er det fordi hun lanserte mannspanelet? Og har vært litt omstridt der? Litt kontroversiell? Hun er jo den eneste som faktisk fikk sparken! Hvorfor? Noe av grunnen kan være at henne som person har kommet litt i skyggen av saken, hun har jo blitt litt kjoledama. Desuten kan det være et plaster på såret for Mauela ramin Osmundsen, fordi mange mener hun urettmesig mistet toppjobben i UD, selv om man ikke kan vite om hun hadde kunnskap i saken med asylsøkerne som hadde fått uberettighet oppholdstilatelse. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Vet ikke, men har alltid synes Karita Bekkmellom virker litt ondskapsfull. Hvor havner hun nå forresten? Lenke til kommentar
modin Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Synes at Tora Aasland var et litt tøft valg, synes det var litt tøft at man utnevner en 65 år gammel dame som statsråd. Synes det er viktig at vi har mennesker fra alle aldersgrupper i en regjering, og det er sjeldent vi ser mennesker som har fyllt de 60 som statsråd det skal Stoltenberg ha et stort + for. Nå har vi fått en to godt voksne statsråder den siste måneden med Kleppa og Aasland, det er bra så er det ikke bare folk mellom 35 og 55 i regjeringen. Lenke til kommentar
arildholta Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Det er da en selvfølge at kjolerita-vekkimellom-ørene kastes. Nå er jo statsekretæren hennes anmeldt for å kreve at kommunene presser folk som bruker ytringsfriheten sin mot barnevernet. Så det høres bra ut med litt opprydding. Endret 18. oktober 2007 av arildholta Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Ja, men å erstatte henne med en dame som ble tvunget vekk fra toppledelsen i UDI? Endret 18. oktober 2007 av Latskap Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Enhver statsråd som truer å innføre kvotering i demokratiske valg burde sparkes, så personlig er jeg fornøyd. Selv om jeg tviler på at det var grunnen. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1549791.ece Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Enhver statsråd som truer å innføre kvotering i demokratiske valg burde sparkes, så personlig er jeg fornøyd. Selv om jeg tviler på at det var grunnen. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1549791.ece Helt enig med deg Dotten. Man skal ikke ha kvotering i valg. En grunn til at hun ble sparket er nok at hun ikke hadde alt for mange profilerte hjertesaker som ble dekket av nyhetene. Eneste "store" saken hun hadde var vel det såkalte mannspanelet som har kritikk. Mange har trukket seg fordi de hevdet at det var for lite seriøst blant annet. Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark...pland/1.3701711 arildholta: Det er da en selvfølge at kjolerita-vekkimellom-ørene kastes. Nå er jo statsekretæren hennes anmeldt for å kreve at kommunene presser folk som bruker ytringsfriheten sin mot barnevernet. Så det høres bra ut med litt opprydding. Det at du lager en vandetta mot Øie på r-b-v.net, tror jeg neppe er en grunn til at Karita måtte gå. modin: nes det er viktig at vi har mennesker fra alle aldersgrupper i en regjering, og det er sjeldent vi ser mennesker som har fyllt de 60 som statsråd det skal Stoltenberg ha et stort + for Helt enig, bra at man har med alle aldersgrupper. Når det gjelder Osmundsen som "arvtager", vil tiden vise om hun vil gjøre en god jobb. Hun har ihvertfall nok ballast fra før hun må bli kvitt, som kritikken i Graver rapporten. Men jeg tror hun kanskje blir en av de sterkere kandidatene i regjeringen på litt lenger sikt siden hun blant annet har litt bredere bakgrunn enn mange andre i regjeringen. Eneste store minus for hennes del er det bare er to år til neste valg. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Karita var rett og slett for feminist. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Medvirket til voldtekt, belønnet med ministerpost I april 2006 kom det frem at UDI hadde innvilget oppholdstillatelse for 182 MUF´ere. (MUF er forkortelse for tyrkiske flyktninger fra Irak med midlertidig opphold uten rett til familiegjenforening.) Innvilgelsen av oppholdstillatelsen ble gitt på grunnlag av falske arbeidskontrakter og var stikk i strid med myndighetenes vilje. En kilde i UDI fortalte den gang at flere ansatte var fullstendig klar over at det de gjorde, ikke var i henhold til reglementet. Beregninger viser at innvilgelsen av disse oppholdstillatelsene vil koste samfunnet minimum 100 millioner kr, men mest sannsynlig vil totalutgiftene beløpe seg til flere hundre millioner kr. Minst 19 av de 182 MUF´erne som fikk innvilget oppholdstillatelse er dømt for straffbare forhold som har en strafferamme på mer enn tre måneder. Blant annet er minst en av dem dømt for grov voldtekt av ei etnisk norsk jente. Man kan trygt si at tilliten til UDI ble alvorlig svekket etter denne hendelsen og førte også til at direktøren for UDI, Manuela Ramin-Osmundsen, gikk av. Alternativet hadde vel mest sannsynlig vært at hun hadde fått sparken. Manuela Ramin-Osmundsen var fransk statsborger frem til 4. oktober i år. Da ble hun norsk statsborger etter ekspressbehandling. Deretter går det to uker, og i går, 18. oktober 2007 blir hun ny barne- og likestillingsminister med et spesielt ansvar for integrering. Det blir lagt stor vekt på at hun er den første fargede, kvinnelige minister i en norsk regjering noensinne. Dette står på Norgespatriotene idag! http://www.norgespatriotene.org/ Edit: Bare for å kaste litt bensin på bålet liksom.. Endret 19. oktober 2007 av paroa Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Karita var rett og slett for feminist. Dette tror jeg du har rett i. Koblet med at hun fikk for MYE mediadekning og var en sterk person som var vanskelig å kontrollere for Stoltenberg, gjør at hun ble en uønsket person i AP. Når Statsministeren har en svakere personlighet enn en statsråd, som attpåtil er kvinne, er det nok mange gamle menn som murrer...Pappa Stoltenberg har vel insett dette og pratet med gamlekaran i AP som har sagt seg enig og hjulpet med å dytte henne ut. Ramin-Osmundsen er en gammel bekjent av Stoltenberg-familien. Lettere å kontrollere, kvinne og med innvandrer bakgrunn. Hvem kan da klage? Det er mer eller mindre uangripelig. En stor blunder er jo at hun FØRST dreit seg ut i UDI og SÅ fikk framskyndet sin egen søknad (ved hjelp av tlf fra Stoltenberg) til å bli norsk statsborger. Jeg antar at Stoltenberg håpet på at dette ikke ville bli blåst opp i media...det skjedde jo...og vil nok ikke ta slutt med det første. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 En stor blunder er jo at hun FØRST dreit seg ut i UDI og SÅ fikk framskyndet sin egen søknad (ved hjelp av tlf fra Stoltenberg) til å bli norsk statsborger. Jeg antar at Stoltenberg håpet på at dette ikke ville bli blåst opp i media...det skjedde jo...og vil nok ikke ta slutt med det første. Hun har bodd i Norge siden 1991 og kunne fått norsk statsborgerskap for 10 år siden hvis hun ønsket. Sånn sett er det bare en fillesak/bagatell at Stoltenberg fikk ordnet dette lynraskt nå. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Karita kom i fokus for helt feil ting- og det virket heller ikke som at Karita hadde noe i mot det- synes at hun var en sånn statsråd som bekymret seg mer over hvordan hun så ut og hun virket fornøyd med å være på tv. Følte aldri at hun kom med noen skikkelige hjertesaker, ergo er det helt riktig av Stoltenberg å ha byttet henne ut. Hva angår Ramin-Osmundsen, det som har skjedd har skjedd, det som derimot er interessant, er hvordan hun kommer til å klare seg som minister. Endret 19. oktober 2007 av Sonja84 Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg tror hun kommer til å klare seg rimelig dårlig på egenhånd.. men hun blir støttet av jens osv. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hun har bodd i Norge siden 1991 og kunne fått norsk statsborgerskap for 10 år siden hvis hun ønsket. Sånn sett er det bare en fillesak/bagatell at Stoltenberg fikk ordnet dette lynraskt nå. Så du syns det er en fillesak at Statsministeren bruker sin makt til å gjøre personlige tjenester OG tjene seg selv og sitt eget parti ved å få fortgang i en sak som Statsministeren ikke har NOE direkte med å gjøre? Du må lese deg opp på demokratiet og dets prinsipper. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Min subjektive oppfatning av Bekkemellem er at hun var en sutrete feminist-skrulle som på død og liv skulle legge seg opp i ting hun absolutt ikke har noe med. Og komme med trusler til ASA selskaper siden de ikke har kvinner i styret er helt idiotisk hvis de styrene fungerer fint fra før av. Og jeg hadde klikka totalt hadde jeg jobba og sliti i mange år for å få en styrejobb, men mista den til ei dame kun fordi sånne som Bekkemellem mente at det ikke var nok damer. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hun har bodd i Norge siden 1991 og kunne fått norsk statsborgerskap for 10 år siden hvis hun ønsket. Sånn sett er det bare en fillesak/bagatell at Stoltenberg fikk ordnet dette lynraskt nå. Så du syns det er en fillesak at Statsministeren bruker sin makt til å gjøre personlige tjenester OG tjene seg selv og sitt eget parti ved å få fortgang i en sak som Statsministeren ikke har NOE direkte med å gjøre? Du må lese deg opp på demokratiet og dets prinsipper. Hun var "overmoden" til statsborgerskap og søknaden kun ren formalitet/plankekjøring å behandle. Og jeg ville ment det samme om statsministeren het Erna Solberg, Siv Jensen, Dagfinn Høybråten, eller whatever. Er liksom ikke så mange andre enn "Norgespatriotene" og Frp som gidder henge seg opp i slikt pirk. Er mer interessant å se hvordan hun vil greie seg i den nye jobben. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ja, men å erstatte henne med en dame som ble tvunget vekk fra toppledelsen i UDI? Tvunget vekk ja,der sa du det,årsaken var vel egentlig feil som var gjordt før hun ble sjef. Men uansett synest jeg det er feil å hetse folk fordi de tidligere har gjordt en feil i en helt annen stilling slik feks FRP gjør nå, eller er det kansje noe annet som ligger bak deres heksejakt, hudfarven ?? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hun har bodd i Norge siden 1991 og kunne fått norsk statsborgerskap for 10 år siden hvis hun ønsket. Sånn sett er det bare en fillesak/bagatell at Stoltenberg fikk ordnet dette lynraskt nå. Så du syns det er en fillesak at Statsministeren bruker sin makt til å gjøre personlige tjenester OG tjene seg selv og sitt eget parti ved å få fortgang i en sak som Statsministeren ikke har NOE direkte med å gjøre? Du må lese deg opp på demokratiet og dets prinsipper. Det er da ikke helt uvanlig at enkelte søknader kan bli prioritert om det er behov for det. Ikke at det var behov for det i dette tilfellet, Ramin-Osmundsen har bodd i Norge i over ti år og oppfylte følgelig kravet for å bli statsråd. Uansett så ville hun hatt statsborgerskapet om kort tid, hun søkte allerede i Februar i år. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det er da ikke helt uvanlig at enkelte søknader kan bli prioritert om det er behov for det. Ikke at det var behov for det i dette tilfellet, Ramin-Osmundsen har bodd i Norge i over ti år og oppfylte følgelig kravet for å bli statsråd. Uansett så ville hun hatt statsborgerskapet om kort tid, hun søkte allerede i Februar i år. Statsministeren burde ikke gjøre slikt til egen fordel. Tenk hvor mange som står i kø for å få behandlet sin søknad! Mange av disse er i en MYE mer prekær situasjon enn Ramin-Osmundsen. DET er sikkert. Kanskje Statsministeren burde ta en telefonen for alle dem også? Uff... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå