SideburnsKongen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Morn.. Veit ikke om det finnes en tråd for slikt som dette alerede, eller om den eventuelt er feilpostet, da får mod bare rette på meg. Har tenkt å kjøpe meg ny gitar, rundt juletiden forhåpentlighvis. Noen som veit om noen bra siden med gitarer? Feks www.Kickmusic.no Har titta på en der, har lyst på denne Ltd. Er den gitaren grei? Kom gjerne med forslag, har lyst på lignende gitat, den explorer formen liksom.. Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hva vil du spille da? etc Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Spiller mest Metallica og den type rock.. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Du burde prøve deg på en Ibanez i så fall. hvilken modell du velger får du bestemme selv Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Har egentlig ikke så lyst på Ibanez.. Har en kamerat som har det, er jo grei den men, har veldig lyst på den Ltd`en.. Lurer egentlig bare på om den er no serlig? Og om det er no`n lingende gitarer til rundt 4000.. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er 98% sikker på at du ikke får noen startpakker med den gitaren/liknende gitarer i... men om du bare er ute etter formen, og skal kjøpe forsterker etc utenom, kan jeg anbefale: http://www.musikkinstrumenter.no/product_d...;pkProduct=3342 (overstiger ønsket pris, men dette er en proffgitar ) den du har linket til der har jeg aldri hørt om, så jeg tør ikke ta noe standpunkt om hvilken du burde kjøpe av dem... Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Epiphonen er sikkert bra den. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg lusket rundt på bruktmarkedet. Det er ganske så mye snacks som befinner seg på finn.no om dagen. Ta deg en tur dit og finn deg noe som virker interessant. Så kan du eventuelt prøve den ut hos selger, eller å gå i butikken og teste tilsvarende modell. Jeg kjøpte brukt sist jeg kjøpte gitar, og er veldig glad for at jeg gjorde det Endret 17. oktober 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Ltd er en billig verson av esp. Har en gitar og forsterker fra før, kommer til å kjøpe meg en microcube bare til å spille litt hjemme.. Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Funker nok bra.. Selv har jeg en Schecter Omen 6, og er storfornøyd med den. Rett slett kongegitar. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Mye kosta den? Her er et bilde av min; føler at det er på tide med ny, er jo faktsk solo gitarist i bandet jeg spiller i.. Ikke at vi er så gode enda da men.. Den største grunnen til at jeg vil ha en slik gitar i Explorer fasong, er at jeg prøvde gitaren til broren til en kompis, blei rett og slett frelst. Den var noe dyrere riktignok, han gav vel 10000 for sin.. Også ser den jo sinsykt fet ut da.. ^^ Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Schecteren? Den kosta meg 2500 på nett, ser den ligger på 3000 hos den lokale gitarsjappa..mye for penga her mener nå jeg Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ltd er en billig verson av esp. Har en gitar og forsterker fra før, kommer til å kjøpe meg en microcube bare til å spille litt hjemme.. LTD er billigutgavene til ESP, ja. Men 50-serien er den billigste av LTD'en, tror ikke du får så veldig mye gitar for pengene der. Hvis du absolutt vil ha explorer, er det vel lurere å se på epiphone sine. Eller kanskje du er heldig og får et godt tilbud på en brukt LTD EX-400, det er en god gitar Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Personlig, så ville jeg satset på en gitar i 400-serien. Det er stor forskjell på en i 50-serien og en i 400-serien Edit: Ikke heng deg så opp i de prisene, for de virker veldig urimelige. Jeg sjekket for morro skyld hva de ville ha for mine to modeller, en ESP EC og en LTD M-1000. Begge koster 15 000,-. En 1000-serie skal maks koste 11 000,- . Ta å se på www.aage.dk for mer gunstige priser, og kjempegod service:) Endret 17. oktober 2007 av hawaii2k Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Morn, titta på Epiphone 58 Explorer Ebony, så den kosta 4100,- på den danske sia ( www.aage.dk ) , men alle butikkene i norge jeg har sjekka koster den fra 5000,- og oppover, er kursen på norske og danske mye forskjell, mye porto, og eventuelt noe andre utgifter jeg må betale for? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 4100 danske kroner er 4217 norske. Dessuten må du ut med penger for frakt, 25% moms på frakt og vare og selvfølgelig et tollgebyr. Det vil da ende med et regnestykke som dette: 4217*1,25+frakt*1,25+90 Siden jeg ikke vet frakta vil det nok bli ca. 5361kr uten frakt. Derfor er det ingenting å spare ved å betale fra Danmark, men hva med å se på eBay. Er mye gode ting å finne der. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Da kommer den på ca samme pris som i norge da.. Men får se om jeg får stipend eller ikke, får jeg det trur jeg det blir den gitaren, hvis ikke, så får jeg leite etter noe annet. Den falt virkelig i smak.. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Siden dollaren er så lav kan det lønne seg å kjøpe fra USA. 579$ for en LTD EX400 er ikke galt Da kan du vel få gitaren for ca. det samme som du må gi for epiphonen. Selvom jeg ikke har prøvd dem, så er jeg ganske sikker på at LTD-gitaren er ganske mye bedre. Den har jo for eksempel samme pickup-oppsett som James Hetfield i Metallica Endret 19. oktober 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Er vel sikkert mye porto, toll osv der også da.. Mye ligger dollaren på nå foresten? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Med frakt og toll blir det omtrent samme pris som epiphonen Dollaren er vel nede i 5.4, som gjør at gitaren ikke koster mer enn 3000 kroner i USA. Så tror det er et godt kjøp, men du burde vel få prøvd gitaren, eller ihvertfall halsen og pickupene før du eventuelt bestiller Endret 19. oktober 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Martin: Du skal være litt heldig for å finne butikker i USA som er villige til å eksportere ESP/LTD til Europa. ESP har gitt butikkene forbud mot å sende gitarer ut av landet, men jeg sier ikke at det ikke skjer. Forbudet kom for cirka tre år siden, bare for å nevne det . Et annet alternativ er å se på Ebay etter ESP Edwards. Dette er hovedsaklig et undermerke av ESP som lages i Japan, og kan ikke kjøpes i USA. Kvaliteten sies å være under Standard-serien, men over LTD-1000-serien Edit: Om du velger å kjøpe en Edwards, så får du også en gitar med fasong mer lik EXP-fasongen enn det som EX'en er. Endret 20. oktober 2007 av hawaii2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå