Capa Barsavi Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei! Skulle påføre kjølepasta på min q6600 i dag og fikk litt goop på "feil side" Så urer på hvordan jeg trykt kan fjerne denne goopen?? ' Trenger så raske svar som mulig! Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Har dessverre ikke tilgang på kamera, men det er kommet en liten flekk påden siden som skal mot " pinene " og kan jeg "vaske bort dette med noe uten og skade hverken det eller hket? Kan jeg bruke vanlig vann så llenge det tørker før jeg skrur på PC-en?? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Bare bruk tørt tørkepapir, og test. Funker ikke det, kommer du tilbake og spør. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Okey Lenke til kommentar
vectra94turbo Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Okey nei for guds skjyld BRUK EN Q TIPS OG DYP DEN I RØD SPRIT OG TØRK OG BYTT QTIPOFTE SÅ ER SAKEN BIFF SNAKKER AV EGEN ERFAREIN PAPIR GJØR TINGMYE VERE SITTER SEG FAST I DE 945 ØMFINTELIGE BRUK HUET OG TA deg for all det meget god tid been there done that Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 nei for guds skjyld BRUK EN Q TIPS OG DYP DEN I RØD SPRIT OG TØRK OG BYTT QTIPOFTE SÅ ER SAKEN BIFF SNAKKER AV EGEN ERFAREIN PAPIR GJØR TINGMYE VERE SITTER SEG FAST I DE 945 ØMFINTELIGE BRUK HUET OG TA deg for all det meget god tid been there done that For det første, ro ned store bokstaver. For det andre, q6600 har ikke pinner. For det tredje, rødsprit legger igjen rester og bør ikke brukes til å rense med. Da bør man i så fall bruke 96% eller isopropanol. Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Flaks at det ikke er pinner på den prossesoren Jeg har brukt småfuktige qtip for dette problemet før... alt har fungert etterpå Det beste er vel om du ikke trenger og fukte qtippen, men tror det har veldig lite og si. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) stikk innom nærmeste bensinstasjon og kjøp kondensfjerner/isopropanol og skyll cpu i det.. bruk feks q-tip dyppet i samme væske og tørk forsiktig av goopen.. la alt tørke en stund og fyr igang.. Endret 17. oktober 2007 av amdme Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Man bør være jævlig forsiktig, da denne goppen kan lede strøm. Pass på å fjerne absolutt alt. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 så så så..rolig nå :!: det er ikke så farlig. Vask/tørk vekk, og alt er i orden Tror ikke den goopen er strømførende, men det er jo ikke noe problem i og med at den skal vaskes bort Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jo, goop er strømførende. Det er derfor den leder varme så godt. Det er hele poenget. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jo, goop er strømførende. Det er derfor den leder varme så godt. Det er hele poenget. eeeehh...nei kjølepasta er ikke strømførende.. en ting trenger ikke å være strømførende for at den skal lede varme godt Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Bruker selv rødsprit da jeg rengjør mine CPU-er. Funker som bare det.. Birger Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jo, goop er strømførende. Det er derfor den leder varme så godt. Det er hele poenget. Ikke nødvendigvis, Arctic Silver 5 er ikke strømførende og leder varme svært godt, men AS5 er "very slightly capacitive"som visstnok kan skape problemer. Har ikke kunnskap nok til å forklare hva dette faktisk innebærer, men regner med at dette skal gå veldig fint. Lykke til Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Rødsprit går sikkert bra, men det legger igjen en tynn hinne av olje.. isopropanol(kondensfjerner) er ren sprit, uten tilsatt olje Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Bruker selv rødsprit da jeg rengjør mine CPU-er. Funker som bare det.. Og da burde du sett for lenge siden at rødsprit legger igjen rester. Riktignok leder ikke disse restene strøm. Lenke til kommentar
bigfeta Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Isopropanol koster bare 60 kroner på Jernia og da får man en liter. Dvs nok til 100 år med prosessor-rensing Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Flaks at det ikke er pinner på den prossesoren Jeg har brukt småfuktige qtip for dette problemet før... alt har fungert etterpå Det beste er vel om du ikke trenger og fukte qtippen, men tror det har veldig lite og si. Hmm... jeg hadde fått mer noia av å få goop ned i pins-hull enn på pins(!) Jeg ville aldri brukt rødsprit altså... det er masse rare stoffer i det annet enn alkohol som fordamper fullstendig. Jeg har kjøpt en egen rensevæske fra en eller annen netshop, men det bruker jeg til å polere cpu-overflaten og kjøleribbesokler. For en rengjøring på "feil" side av cpu ville jeg nok ikke turt annet enn rein sprit. Så er det et annet spørsmnål om hvorvidt jeg er feig Lykke til! Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 goopet er da ikke strøm ledende bare peis på du og se hva som skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå