Gå til innhold

SOS! Hvordan rense prosessor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei for guds skjyld BRUK EN Q TIPS OG DYP DEN I RØD SPRIT OG TØRK OG BYTT QTIPOFTE SÅ ER SAKEN BIFF

SNAKKER AV EGEN ERFAREIN PAPIR GJØR TINGMYE VERE SITTER SEG FAST I DE 945 ØMFINTELIGE BRUK HUET OG TA deg for all det meget god tid

been there done that :cool:

For det første, ro ned store bokstaver. For det andre, q6600 har ikke pinner. For det tredje, rødsprit legger igjen rester og bør ikke brukes til å rense med. Da bør man i så fall bruke 96% eller isopropanol.

Lenke til kommentar
Jo, goop er strømførende. Det er derfor den leder varme så godt. Det er hele poenget.

Ikke nødvendigvis, Arctic Silver 5 er ikke strømførende og leder varme svært godt, men AS5 er "very slightly capacitive"som visstnok kan skape problemer. Har ikke kunnskap nok til å forklare hva dette faktisk innebærer, men regner med at dette skal gå veldig fint. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Flaks at det ikke er pinner på den prossesoren ;)

Jeg har brukt småfuktige qtip for dette problemet før...

alt har fungert etterpå :)

Det beste er vel om du ikke trenger og fukte qtippen, men tror det har veldig lite og si.

Hmm... jeg hadde fått mer noia av å få goop ned i pins-hull enn på pins(!) :)

Jeg ville aldri brukt rødsprit altså... det er masse rare stoffer i det annet enn alkohol som fordamper fullstendig. Jeg har kjøpt en egen rensevæske fra en eller annen netshop, men det bruker jeg til å polere cpu-overflaten og kjøleribbesokler. For en rengjøring på "feil" side av cpu ville jeg nok ikke turt annet enn rein sprit. Så er det et annet spørsmnål om hvorvidt jeg er feig ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...