[Mick] Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei.. kasnkje litt teit spørsmål, men jeg skal kjøpe rapor disk og tenkte å kjøre XP SP2 32 bit på en liten partisjon og Vista 64 bit på en litt større partisjon, har det noe å si hvilket os man legger inn først.. ? Tenke på problemstillingen med at Vista kasnkje overkjører bootloadern i xp eller noe.. sånn som at XP gjør med Ubuntu linux osv hvertfall.. dårlig av dem as.. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Legg inn XP først. Vista lager ikke krøll med bootloaderen. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Legger du inn XP etter Vista så vil ikke XP oppdage Vista, og overskrive bootloaderen uten å ta hensyn til Vista. Når du da starter PC-en opp igjen får du ikke noen valg for hvilket operativsystem du vil starte, istedet vil XP starte automatisk. Legger du inn Vista etter XP så vil Vista ta hensyn og gi deg mulighet til å velge operativsystem under oppstart. Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det går greit å løse det problemet. Du laster ned et program som heter VistaBootPro. Den støtter både Windows XP og Windows Vista. Med det programmet kan du overskrive Windows XP Bootloadren og legge Windows Vista sin bootloader tilbake. Jeg husker ikke i farta om du må kopiere over noen filer fra Windows XP partisjonen over til Windows Vista partisjonen, men det finner du ut. Da kan du søke på nett. Har løst problemet på i alle fall 1 gang på en PC og sist jeg gjorde det måtte jeg kopiere noen filer fra Windows XP partisjonen over på Windows Vista partisjonen. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
[Mick] Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Ja.., men jeg digger ikke bruke unødvendig tid på dette, da gjør jeg som folk ovenfor anbefaler bare legger inn XP først.. Får jo helt ny disk uansett så har jo ikke OS på den fra før.. Takk for bra svar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå