Gå til innhold

Guds barn snart voksene

Anbefalte innlegg

I starten av menneskets eksistens trengte vi vel noen som kunne føre oss videre i utviklingen.

Hvis det finnes guder mulig de ga menneskene relgioner for å utvikle seg. Uten relgioner så hadde vi kansje vel fremdeles bare vært inntelegente dyr.

Men etter noen tusen år har vel mennskene utvilket seg så mye at vi er i stand til å ta vare på oss selv og jorden.

Hvis vi nå har blitt voksene, så det er kansje på tide gudene pakker sammen og forlater oss.

For meg virker det som at det er flere som tar farvell med sin relgion nå enn for 500 år siden. Jeg kan liksom ikke se for meg relgiøse i framtiden, som f,eks en kirke på månen eller mars. Vil relgionene overleve utenfor vår planet?

Kansje gudene allerede er i gang med å pakke sammen og relgionenes tid er snart over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja vi har jo virkelig vokst opp og lært og ta vare på jorda vår.. om noe av det du sier stemmer så er vi nok i en blanding av trass alderen og ungdomsårene. Vi herjer i alle verdenskroker med en tankegang som rekker oss til nesetuppen. Det vi driver med nå er å lære av våre feil så vi kansje engang i fremtiden kan tenke litt mer rasjonelt enn det vi gjør idag og kansje til og med rette opp feila vi har gjort..

Hadde vi ikke hatt religion så hadde vi nok vært selvstendige individer med egne tanker og etikker, isteden er vi bare inteligente dyr, Gjetet av en gjeter vi ikke engang kan se, høre, føle, lukte eller smake. Så kansje er vi ikke engang inteligente dyr, bare veldig usikre dyr med liten tro på oss selv og en tendens til og ødelegge ting... Amen

Lenke til kommentar

For å sitere "Ravi" (Ivar Christian Johansen):

men etter åtteogtjue nytt år hører jeg ikke no’ OK

da kutter jeg trå’n

vender ljåen mot nye åkere

med litt slit, hadde jeg blitt

De fleste mennesker hører aldri noe fra noen guder, og ingen har noen gang klart å bevise at noe som helst gudommelig noen gang har hendt.

Det er mange ting som kunne blitt gjort som var uforklarlige:

-En bygning eller fjellside blir malt med så mange tegn i så intrikate mønstre på så kort tid at ingen mennesker kan ha gjort det. (Ikke nevn kornsirkler, please... De er verken intrikate eller laget på kort tid. Jeg snakker bibelen skrevet på orginal hebraisk på ett sekund i en fjellside med skriftstørrelse 1 meter -- et knips med fingrene for en gud...)

-En ny sol skapt fra intet innenfor synsvidde fra jorden.

-En engel (I bibelen er de fysiske skapninger som er som mennesker med to vinger, serafer fire vinger, uten evne til å være usynlige eller "warpe" inn i andre dimensjoner.)

-Et flyvende objekt som ikke skal kunne flyge.

-Varm is som smelter ved kulde og som kun består av vann

-Kalde flammer som brenner dødt materiale men ikke levende

Alt kan brukes som bevis, det finnes bare enkelt og greit ingenting slikt som har sjedd.

Uansett -- Jeg ser for meg at det alltid vil finnes religiøse som mener at den frie verden har jaget bort gudene osv.

Lenke til kommentar

Kan virke som om relgion mister litt taket etter hvert som vi føler vi får kontroll over omgivelsene våre. Vi får stadig høre svar på mange av de spørsmålene relgionene tar opp.

På den måten kan det virke som om vi har overvunnet Gud og at vi klarer oss selv.

Må si at jeg ikke ser mange tegn på at vi burde klare oss selv enda, men det er tydelig at mange prøver å innbille oss at vi gjør det.

Jeg tror at religion er udødelig. Jeg tror vi har et behov for å overlate de store spørsmålene til noen som vet bedre enn oss. Derfor vil jeg våge påstå at de aller fleste har en viss form for religion, men at noen plasserer mennesker øverst og ikke Gud.

Lenke til kommentar
Hva er fritt med vår verden?

Det som mennesket oppfatter som fritt, er når menneskets bevisthet finner ut av en tanke som han har lyst til å gjennomføre, og kroppen din lyster etter å gjøre handlingen, og folk rundt deg faktisk godtar din handling.

eller var det noe annet du spurte om :!:

Lenke til kommentar
Kan virke som om relgion mister litt taket etter hvert som vi føler vi får kontroll over omgivelsene våre. Vi får stadig høre svar på mange av de spørsmålene relgionene tar opp.

På den måten kan det virke som om vi har overvunnet Gud og at vi klarer oss selv.

Må si at jeg ikke ser mange tegn på at vi burde klare oss selv enda, men det er tydelig at mange prøver å innbille oss at vi gjør det.

Jeg tror at religion er udødelig. Jeg tror vi har et behov for å overlate de store spørsmålene til noen som vet bedre enn oss. Derfor vil jeg våge påstå at de aller fleste har en viss form for religion, men at noen plasserer mennesker øverst og ikke Gud.

Klart oss selv har vi vel alltid gjort. Vi har i hvert fall aldri fått hjelp av Gud. Hvis ikke vitenskapen er i stand til å svare på de store spørsmålene, hva faen får folk til å tro at prester kan klare det bedre?

Lenke til kommentar

For meg som er kristen så tror jeg jo at Jesus snart kommer tilbake som det står i bibelen. Det står i den siste boka i bibelen om noen tegn som skal tilsi at vi lever i "de siste tider". Det er f.eks. det at Israel skal bli en egen stat, naturkatastrofer og det som heter dyrets merke. Det er et merke man har i høyre hånd eller i pannen som brukes som et visa-kort. Dette er jo ting vi ser i dag ganske tydelig. I tillegg står det også noe om et våpen som kunne utslette hele jordens befolkning. Noe som var ganske utenkelig for 2000 år siden, men som nå etter vi har sett atombomber skjønner at det er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Det står i den siste boka i bibelen om noen tegn som skal tilsi at vi lever i "de siste tider".

Som har blitt debunked, alle som en.

Det er f.eks. det at Israel skal bli en egen stat,

Men det skulle skjedd for hundrevis av år siden, så der var den litt treg, gitt.

naturkatastrofer

Disse har vi hatt til alle tider. Ditt poeng?

og det som heter dyrets merke.

Som er debunked. 666 er egentlig ikke 666, men helt andre tall som ikke har noe med saken å gjøre.

Det er et merke man har i høyre hånd eller i pannen som brukes som et visa-kort.

Bare tull.

Dette er jo ting vi ser i dag ganske tydelig.

Slett ikke. Det er omtolkninger og ønsketenkning.

I tillegg står det også noe om et våpen som kunne utslette hele jordens befolkning. Noe som var ganske utenkelig for 2000 år siden, men som nå etter vi har sett atombomber skjønner at det er fullt mulig.

Som sagt, ønsketenkning. Det står stadig om ødeleggelser i denne boken, men moderne science fiction-forfattere har nesten like god fantasi. Var Jules Verne en profet, siden han "forutså" at vi ville seile under havet? :lol:

Lenke til kommentar
I starten av menneskets eksistens trengte vi vel noen som kunne føre oss videre i utviklingen.

Hvis det finnes guder mulig de ga menneskene relgioner for å utvikle seg. Uten relgioner så hadde vi kansje vel fremdeles bare vært inntelegente dyr.

Men etter noen tusen år har vel mennskene utvilket seg så mye at vi er i stand til å ta vare på oss selv og jorden.

Hvis vi nå har blitt voksene, så det er kansje på tide gudene pakker sammen og forlater oss.

For meg virker det som at det er flere som tar farvell med sin relgion nå enn for 500 år siden. Jeg kan liksom ikke se for meg relgiøse i framtiden, som f,eks en kirke på månen eller mars. Vil relgionene overleve utenfor vår planet?

Kansje gudene allerede er i gang med å pakke sammen og relgionenes tid er snart over.

Neida, Guds barn er ikke snart voksne, det kommer hele tida nye barn til...

Og noen sier mor er far til barna, hvem vet?

Lenke til kommentar

Grammatikken har ihvertfall takket for seg.

For meg som er kristen så tror jeg jo at Jesus snart kommer tilbake som det står i bibelen.

Hvorfor tror du dette? Hvilke argumenter legger du til grunn?

Gidder du å prøve noe som har blitt gjort tusen ganger før?

Intet kan bevises fullt og helt i en retning. La folk tro det de vil. Bruk tia til å le av de i stedet for å diskutere.

Lenke til kommentar
For meg som er kristen så tror jeg jo at Jesus snart kommer tilbake som det står i bibelen.

-Send over link eller sitat!

Det står i den siste boka i bibelen om noen tegn som skal tilsi at vi lever i "de siste tider". Det er f.eks. det at Israel skal bli en egen stat,

-Bevisst selvoppfylt profeti

I tillegg står det også noe om et våpen som kunne utslette hele jordens befolkning. Noe som var ganske utenkelig for 2000 år siden, men som nå etter vi har sett atombomber skjønner at det er fullt mulig.

Utenkelig nei, jeg kan også si at om xxxx år så vil vi være i stand til å bevege oss rundt jorden på 1time...og det er rart om teknologien ikke klarer å oppfylle "mine profetier"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...