Gå til innhold

EA kjøper BioWare og Pandemic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... Kan dette ha noe å si for eventuelle oppfølger til Mass Effect? Bioware virker å være kjent for å lage bra spill, og jeg har allerde hørt snakk om en triologi av Mass Effect. Slik det ligger ann ser spillet ut til å selge bra, og da er det jo ikke helt utenkelig.... En aldri så liten konspirasjon der, men de er tross alt bare kjøpt opp. Kan jo være økonomisk lurt av Ea det.

Lenke til kommentar

Sålenge EA ikke påvirker sluttproduktene negativt så er dette en bra ting. Se for eksempel Mythic som utvikler Warhammer Online. De ble kjøpt opp av EA, og konsekvensene av dette var mangedobling av budsjettet. EA står og dusjer de med penger mens de programmerer, og da må jo sluttproduktet gjenspeile dette. :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette ser jeg på som VELDIG dårlige nyheter, tydligvis så dreit det gamle selskapet som eide bioware hva de gjorde så lenge de brakte inn penger. Det er ikke noe EA kommer til å gjøre... Jeg kan godta dette hvis de ikke rører bioware og heller pumper dem fulle av penger :p

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
Så nå blir vel Mass Effect multiplattform? Får vel en feit EA logo i spillet også i stedet for BioWares. :(
Ja, PC-versjon av Mass Effect ligger nok i kortene. Kanskje PS3-versjon også.
Jau, Microsoft er jo berre utgivar. Trur nok dei held den på 360 plattforma.

FRAMTIDSUTSIKT:

٠ EA: We will not change Bioware one bit.

٠ Jump to 2009/2010:

٠ EA: We are very proud to be releasing Mass Effect 2!

٠ Gaming World: WTF is this shit?

KOTOR 3: Will have Madden 09 ads, Need for Speed 4 fast 4 furious shogun master ads. Characters will say;

Your Character:

"Master Jedi, would you mind telling me where you got that Intergalactic teleporter?"

Master Jedi:

"I got it from Best Buy. I used my Cingular communicator to have galaxy UPS deliver it. Now i must investigate this Batllefield Bad Company: Wolf Pack Expansion thats got people excited"

Dette er ein trist, trist dag. Men dei som ser etter Mass Effect på PS3 må sjå lengre. MGS er utgivar. Kva som står i avtala om Mass Effect 2 og 3, er derimot uklårt. Kjenner eg EA rett, kjem dei nok på PSP og DS, om ikkje MGS har sikra seg rettigheitene.

Eg er opprinneleg trist no.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Følgende titler er planlagt til nå fra Bioware (etter bestemmelse fra EA):

Mass Effect: 2nd wave

Mass Effect: 3rd Wave

Mass Effect: Wave wave

Mass Effect: Now we are free

Mass Effect: Now we are free: April fools edition

Mass Effect: Now we are NOT free

Mass Effect: Milky Milky

Mass Effect: Mass Effect

Verden har nå mistet et lovende studio, det mistet livet da et fælt virus tok knekken på det.

Nå er det vel ikke lenge før de kreative hodene i Bioware forlater studioet og stifter et annet selskap som etter litt tid blir spist opp av Microsoft eller Sony.

Lenke til kommentar

Fra Kiliks link:

"They also will get to dip their toe into the MMO world."

Noen burde fortelle EA at det er stygt å lyve. Tåa er festet til en fot og foten til resten av kroppen, og kjenner jeg EA rett er det ikke bare tåa som får dyppet seg i MMO sjokolade.

Edit: EA er bare utgiver av Valve spill, ikke eier. Valve er selvstendig utvikler, ennå.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Har dette så stor effekt egentlig?

EA har vel gjort dette med Valve også, eller misforstår jeg?

På Mass Effect, som kjem om ein drøy månad vil det ikkje ha noko effekt, då denne avtala ikkje er i hamn før første kvartal 2008. Synest eg las Mars 2008 ein stad, men finn det ikkje igjen.

Uansett. Dette kan i teorien bety mange ting, her er eit par av dei:

1. BioWare får lov å laga spela sine i fred, folk flest merkar lite forskjell - og alt er vel.

2. EA gjennomsyrar BioWare sine spel med reklame, product placements og anna skit - og eg, boikottar dei heilt.

3. BioWare får mykje pengar, og kan fortsettje og lage kvalitetsspel.

4. BioWare blir pressa, og blir tvungen til å laga minimum eit Mass Effect spel i året - all kreativitet borte.

5. Alle kreative talenta i BioWare pakkar sekken sin, og dannar sitt eige selskap.

Forøvrig så håpar eg at EA innser at dei har eit ansvar ovenfor BW gutane. Dei er fantastiske, og har laga noko av verdas vakraste spel-epos. La dei gjere tinga på sin måte, utan å tukle med det, og alt er vel.

Men eg kjenner EA sine spel godt. Fine longt ifrå, men longt ifrå fine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...