Gå til innhold

Toshiba X200 vs. Dell XPS m1710


Anbefalte innlegg

Har vurdert XPS m1730 en stund men kick vs. spenn var ikke helt som forventa så tenker jeg heller ender opp med en Toshiba X200 eller Dell XPS m1710, begge er ok i pris i forhold til det man får.

 

Toshiba X200 (info fra X200 tråden):

 

SLI-1:

T7250/T7300 prosessor (2.0 Ghz, 4MB L2-cache)

2 GB DDR II SDRAM

17" WXGA+-skjerm (1440x900)

240 GB harddisk (2x120 GB)

nVidia GeForce Go8700GT 512

 

SLI-3:

T7500-prosessor (2,2 Ghz, 4MB L2-cache)

2 GB DDR II SDRAM

17" WSXGA+-skjerm (1680x1050)

320 GB harddisk (2x160 GB)

SLI NB8P-GS(512MB) (nVidia Geforce Go8600GT 2x256 SLI?)

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...49;c:36159;r:pg

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53373

 

pris 14500 (+frakt) - 15300 (hentes Netshop)

 

---

 

Dell XPS m1710

 

Intel® Core™ 2 Duo T7400-prosessor (2,16 GHz, 667 MHz, 4 MB L2-buffer)

17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife™

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafikkort

 

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...17106&s=dhs

(endre til 7200 harddisk)

 

pris 17300,-

 

noen kommentarer:

 

Toshiba X200:

 

+ 2000+ billigere

+ HD DVD leser

+ mer diskplass

- design, for høy, mulig ubehagelig å sitte med på fanget etc

 

Dell XPS m1710

 

+ kraftigere skjermkort

+ bedre lufting (foran/bak istedetfor under/på siden)

+ raskere harddisk

 

Dell maskinen har i tillegg DX9 kort kontra X200 sitt/sine DX10 kort men man får vel uansett ikke store forskjellene i DX10 spill med skjermkort i denne klassen, regner med at XPS'en sitt kraftigere skjermkort vil være bedre i spill i alle tilfeller. Usikker på hvordan Go8600GT 2x256 SLI vil yte i forhold tho.

 

Prosessorer og minne er mer eller mindre likt.

 

Hvilken versjon av Vista som følger med har ikke noe å si for min del.

 

Har tenkt til å bruke maskinen kobla til ekstern skjerm på 1600x1200 oppløsning så at Dell skjermen har høyere oppløsning har heller ikke noe å si.

Iom at jeg sitter en del med laptop på fanget er utluftingen på Dell maskinen klart bedre.

 

Skulle visst om noen av maskinene vil takle Age of Conan men er vel for tidlig å si,

ingen av maskinene vil vel uansett klare full oppløsning på AoC.

 

Hadde vært kjekt med HD DVD men performance i spill er viktigst.

 

Comments?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare starte med å si at disse med SLI kommer ikke til Norge før i November hvis du har den tålmodigheten.

Jeg har Toshiba X200 med 8700GT. Er fornøyd med denne maskinen nesten på alle områdene.

 

8700 takler alt av det jeg spiller på high (altså det jeg spiller, BF2/2142, CS/S, Bioshock).

Med de driverene jeg har nå klarer jeg ca. 4500 i 3Dmark 06 imotsetning til SLI 8600 som vil klare ca 1000 poeng bedre.

 

Størrelsen på X200 er ikke annerledes en andre 17". Er ingen problem å sitte i stua med den på fanget for meg.

Er god innsynsvinkel så å ha flere som ser på samme skjerm er ingen problem.

 

Nå over til det jeg fant litt problematisk.

Harman Kardon høytalere er jo av ekstrem høy kvalitet, men aller fleste av oss her på forumet med X200 har opplevd "skurring" i de til tider. Mitt tilfelle er det ikke så merkbart som man skal ha det til (Har Logitech Z5500 5.1 så jeg bruker de som tilhører laptopen når jeg er hjemme.)

 

Er fornøyd med oppløsningen på skjermen, høyere vil bare bli vanskelig å lese. WUXGA for min del blir altså for mye.

Skjermen min har et lite tilfelle av backlight bleeding, altså at når skjermen er totalt svart vil du kunne se et lysere parti helt nederst.

Har FULL-HD på tven hjemme så jeg kobler den på med HDMI med 1080p noe som er fantastisk å se på.

 

Alt i alt vil jeg anbefale denne (omså med 8700GT) fordi denne har HD-DVD, HDMI (koble direkte til tv med HD bilde og lyd),

ekstremt gode høytalere (foruten om skurringa som kan oppstå),

deilig touchpad med egendefinerte taster på og justering av lyd. Lyser blått og er veldig fancy men unødvendig)

Designet er veldig unikt, ikke sølv, grått og svart som alt av andre PC-er har. Heller ingen neon lys som XPS modellen har.

 

Men du får ha lykke til med kjøpet :)

Endret av maets
Lenke til kommentar

Takker for fin tilbakemelding, godt å høre at du er fornøyd med Toshibaen!

Kan vente til November, no worries.

HDDVD er helt klart et pluss, men ytelse i spill vil ha mest å si for meg, samt

at utluftingen er god så maskinen ikke blir varm når den brukes på fanget etc.

 

Noen som veit hvorvidt forskjellene på disse skjermkortene vil spille inn på bruk av ekstern skjerm som kjører på 1600x1200 oppløsning, i spill that is?

Altså.. 8700GT 512, 2x 8600GT 256 & Dell sitt 7950GTX.. vil noen av skjermkortene yte klart bedre i dette tilfellet?

Er også litt bekymra for at 2x 8600GT kanskje vil yte dårlig i spill som ikke har støtte for SLI.

Lenke til kommentar

Sitter på en X200 og jeg er strålende fornøyd med den.

Beste med maskinen er at den ikke blir varm og har god ytelse. Kan fint spille i timesvis og maskinen blir ikke varm ved tastaturet, det er deilig.

Ypperlig til spill, 3DMark 06 4500 poeng. Drit bra lyd og jeg gir full pott.

 

X200 og XPS M1710

I 3DMark, som går litt mer i dybden når det gjelder spillytelse, går derimot Satellite X200 såvidt foran. GeForce M8700 GT som vi finner på Toshibaen har i tillegg til støtte for Direct 3D 10 også nyere arkitektur, og vil i praksis spesielt gjøre det noe bedre på nyere spill. Lillebror 8600M GT henger et stykke bak.

Anmeldelse

 

X200 scorer litt høyere i 3DMark 05 i følge testen.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Kjempekjekt å høre ang varme!

Har du prøvd å sitte lenge med den på fanget el.l, får den fortsatt inn luft da iom at varmeinntaket er under maskinen på X200?

 

Den testen er dessverre ikke helt til å stole på da den sammenligner X200 med den forrige utgaven av Dell XPS 1710 med 7900 GTX kort.. dagens XPS har 7950 GTX som scorer 1400 høyere i 3DMark05 og 600 høyere i 3DMark06.. skulle gjerne visst hvor mye dette har å si tho, kontra X200 sine prestasjoner :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...