Ghostoso Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hei har kjøpt men en ny batteri til bærbar PC-en min. Lurte på hva kan jeg gjøre for å få det beste ut av batteri, åssen skal jeg ladde, bruke, etc... Om jeg burde fjerne den fra pc når jeg kjører på kabel og når batteri er full..? hvor lenge skal en bærbar batteri skal holde 2-3 timer ? Endret 10. oktober 2007 av olafhans Lenke til kommentar
zonko Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Varme er med på å slite på batteriet, så man bør vel ideelt sett lade det (nesten?) fullt opp og ta det ut når det kjører på strøm. Er noen tråder om temaet her, bare søk litt. Batteritiden kommer velig an på hvor stort batteriet er og hvor energikrevende oppgaver du setter maskina til. Endret 10. oktober 2007 av zonko Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 - Unngå krevende applikasjoner når maskinen står på batteri. - Unngå fullstendig utlading. - Unngå at det står fullstendig oppladet over en tid på mer enn 2 uker. - Minst totalt sett en total utladning pr. måned. Dvs. f.eks 50% utlading èn dag, og 50% utlading en annen dag med lading i mellom. Dette betyr _ikke_ at det skal lades helt ut, og så lades opp. Dersom det er et Lithium-polymer-batteri bør det aldri lades ut mer enn til 20% av total kapasitet. Tilsvarende for Lithium-ION er 5% av total kapasitet. Lenke til kommentar
Ghostoso Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Ok, takk for en hjelpen. Skal prøve på det og ser åssen det går..!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå