Supermario911 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei! Jeg sitter nå å taster på en Dell Inspirion 1520, som jeg er veldig fornøyd med. Da jeg skulle kjøpe meg en bærbar PC var jeg ganske bestemt på at jeg skulle ha en Dell. Og jeg endte opp med en 1520. Jeg orket ikke å sjekke priser å sånn på andre PC-er. Men det som slår meg nå er at det kanskje var litt dumt. Nå som jeg har fått PC-en min har jeg holdt på å sammenlignet den litt med andre PC-er i samme "klasse". Og det samme skjer igjen og igjen; Jeg ser at jeg kunne valgt en annen PC og fått samme ytelse for en billigere penge. Eksempler: Compal IFL 90+ og Asus G1S ++ Er det noen som synes det samme som meg, at Dells PC-er er dyrere enn andre?? Og hvorfor?? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Dell har ikke så veldig dyr pris generelt på standard oppsett, men er ganske dyre på ekstra konfigurasjon. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Mitt inntrykk er at DELL jevnt over har svært konkurransedyktige priser. Markedet varierer imidlertid ganske mye, så det kan godt være perioder hvor en annen leverandør matcher DELL og vel så det. Prisene matches ikke dag-dag så det er litt treghet i systemet. Hvis du ikke har gjort noe "dumt", så vil jeg imildertid bli svært overrasket dersom du kom veldig dårlig ut. Med "dumt" mener jeg hovedsaklig to ting: 1. At du begynte å oppgradere en av standardmodellene med RAM, HD, prosessor etc. 2. At du ikke sjekket hvilken av standardkonfigurasjonene for den gjeldende maskin som gav mest for pengene. Og enda verre: en kombinasjon av 1 og 2. En tredje ting er dersom du har bestillt med noen form for garanti, men den fella er vel ikke så lett å gå lenger da DELL nå ser ut til å ha konfigrasjonene UTEN disse som standard. Jeg tenker også at dersom du har en DELL 1520, så må det nødvendigvis være en stund siden du bestillte den? (eller kanskje ikke 1520 har vært berørt av leveringsproblemene ?) Dersom du da nå sitter og vurderer det opp mot dagens priser, så vil du nok kunne bli litt skuffet ja. 4 uker feks er LANG tid i dette markedet. Mer enn lang nok tid for maskiner å gå ned en tusing eller to i pris. Olav Lenke til kommentar
Supermario911 Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Mitt inntrykk er at DELL jevnt over har svært konkurransedyktige priser. Markedet varierer imidlertid ganske mye, så det kan godt være perioder hvor en annen leverandør matcher DELL og vel så det. Prisene matches ikke dag-dag så det er litt treghet i systemet. Hvis du ikke har gjort noe "dumt", så vil jeg imildertid bli svært overrasket dersom du kom veldig dårlig ut. Med "dumt" mener jeg hovedsaklig to ting: 1. At du begynte å oppgradere en av standardmodellene med RAM, HD, prosessor etc. 2. At du ikke sjekket hvilken av standardkonfigurasjonene for den gjeldende maskin som gav mest for pengene. Og enda verre: en kombinasjon av 1 og 2. En tredje ting er dersom du har bestillt med noen form for garanti, men den fella er vel ikke så lett å gå lenger da DELL nå ser ut til å ha konfigrasjonene UTEN disse som standard. Jeg tenker også at dersom du har en DELL 1520, så må det nødvendigvis være en stund siden du bestillte den? (eller kanskje ikke 1520 har vært berørt av leveringsproblemene ?) Dersom du da nå sitter og vurderer det opp mot dagens priser, så vil du nok kunne bli litt skuffet ja. 4 uker feks er LANG tid i dette markedet. Mer enn lang nok tid for maskiner å gå ned en tusing eller to i pris. Olav Okay, sant det. Har vel gått snart 2,5 måneder siden jeg bestilte. Sikkert sant som du sier, at på kort tid så kan faktsik prisene droppe ganske mye Endret 9. oktober 2007 av Supermario911 Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Okay, sant det. Har vel gått snart 2,5 måneder siden jeg bestilte. Sikkert sant som du sier, at på kort tid så kan faktsik prisene droppe ganske mye 2,5 måned!!? Ja da blir det meningsløst å sammenligne med dagens priser. Eneste grunn til å gjøre det er for å kunne ergre seg over hvor fantastisk dårlig investering datautstyr er Olav Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har opplevd Dell som best på service. Hvis du i tillegg bestiller complete care på PC-en, så har man alt i boks. Lenke til kommentar
mrfitness Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 jeg synes hvertfall ikke den 1520 som selges nå er overpriset , får bra specs til rett under 10000 kr og ikke mange andre som matcher det ! men nå gikk jo prisene ned for ca 2 uker siden men det er jo noen feller man ikke bør gå i f.eks velge 4 gb ram + noen andre små ting som kan være minst dobbelt så dyrt Lenke til kommentar
simson Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har ventet på en Dell 1520 lenge nå (er heldigvis ekspedert nå), og vurderte i mellomtiden andre bærbare for å slippe og vente. Men jeg fant absolutt ingen andre bærbare som kunne tilby like bra specs til tilsvarende pris som jeg fikk på min 1520. Men det kommer selvfølgelig an på et par forhold: - Prut ned prisen litt ekstra over tlf før du kjøper - Vær forsiktig med hva du velger å oppgradere (og hvilken modell du velger i utgangspunktet) – Dell tar vanvittig overpris for oppgraderinger av noen av komponentene. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 jeg synes hvertfall ikke den 1520 som selges nå er overpriset , får bra specs til rett under 10000 kr og ikke mange andre som matcher det ! men nå gikk jo prisene ned for ca 2 uker siden men det er jo noen feller man ikke bør gå i f.eks velge 4 gb ram + noen andre små ting som kan være minst dobbelt så dyrt helt enig men hvis man vil ha 4 Gig minne, da må man i utgangspunkt bestille 1 brikke på 1 Gb ellers får man 2x5212 Mb ( som man ikke har bruk for etterpå )og kjøpe 3 brikker på 1 Gb andre plasser. ( f.e crucial eller corsair , mye rimeligere ) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Slik er det vel alltid, du kan finne det billigste på markedet, men med en gang du har kjøpt det, så er det alltid noe som plutselig blir billigere Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 De som måtte finne på å bestille på nettet gjør i så fall noe veldig dumt. Det er veldig viktig at man bestiller per telefon slik at man er sikret de beste prisene. Det kan være stor forskjell mellom nettpris (listepris) og pris etter forhandling med selger (bid-pris). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå