Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Q6600, tatt kvelden?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med den nye PC-en min..

Den består av følgende komponenter:

-Intel Core 2 Quad prosessor (Q6600)

-2*1GB RAM

-NVIDIA GeForce 7300GT

-SATA 7200RPM 500GB harddisk

-3*Vifter

-DVD-RW

Men problemet er at når jeg kobler i stikkontakten så starter PC-en opp i 5 sek, så restarter den seg :/ Kommer ikke noe bilde på skjermen eller noe!

Igår så skjedde det samme, men bare slo den av og på så starta den og fungerte fint hele kvelden..

Samme skjedde idag tidlig, men fikk omsider starta den etterhvert.. Nå har jeg ikke sjanse til å få den til å gå skikkelig?

Er en 350W strømforskyning, men syntes det er rart at den fungerte fint den første dagen..

Har prøvd å starte den uten prosessor i, og da starta den.. Kom ikke noe bilde på skjermen med den restarta seg ikke i alle fall!

What should I do?

Endret av Pålarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men problemet er at når jeg kobler i stikkontakten så starter PC-en opp i 5 sek, så restarter den seg :/ Kommer ikke noe bilde på skjermen eller noe!

Igår så skjedde det samme, men bare slo den av og på så starta den og fungerte fint hele kvelden..

Samme skjedde idag tidlig, men fikk omsider starta den etterhvert.. Nå har jeg ikke sjanse til å få den til å gå skikkelig?

Er en 350W strømforskyning, men syntes det er rart at den fungerte fint den første dagen..

Har prøvd å starte den uten prosessor i, og da starta den.. Kom ikke noe bilde på skjermen med den restarta seg ikke i alle fall!

What should I do?

1. Defekt eller for svak strømforsyning? PC-en drar mest strøm rett etter power-on, pga HD spin-up osv.

2. Defekt hovedkort?

3. Minne feilkonfigurert?

eller noe helt annet.

Hva slags power-supply har du?

CD

Lenke til kommentar

Da har jeg fått sjekka masse!

Hovedkortet heter: Gigabyte GA-P35-S3L

Har satt i 500W bZerk strømforskyning så den får nok plenty med strøm..

Men har nå kommet fram til dette:

Når jeg tok av sidekabinettet på PC-en og holdt på selve ramma + at jeg tok på jord på ett annet kabinett jeg har så kjente jeg ørlittegranna strøm. Kjente det kilte litt i fingra..

Det viste seg at hele rammen fikk litt strøm liksom, så tok ut PSU og fant ut at det var denne som var deffekt! Satte somsagt i en 500W bZerk PSU men den restarter seg akkurat som den gjorde med den forrige.. Men nå får ikke hele rammen strøm sånn som den gjorde sist (jordingsfeil på forrige PSU :realmad: )

Somsagt, problemet er enda ikke fikset da den restarter seg med engang..

Har prøvd å cleara cmos, men funker ikke fordeom..

What should I do? :roll:

Endret av Pålarn
Lenke til kommentar

Jessda, henviser til dette:

Men har nå kommet fram til dette:

Når jeg tok av sidekabinettet på PC-en og holdt på selve ramma + at jeg tok på jord på ett annet kabinett jeg har så kjente jeg ørlittegranna strøm. Kjente det kilte litt i fingra..

Det viste seg at hele rammen fikk litt strøm liksom, så tok ut PSU og fant ut at det var denne som var deffekt! Satte somsagt i en 500W bZerk PSU men den restarter seg akkurat som den gjorde med den forrige.. Men nå får ikke hele rammen strøm sånn som den gjorde sist (jordingsfeil på forrige PSU :realmad: )

Har nå fått start på PC-en og skal oppdatere BIOS og sånn nå.

Skifta ut CMOS/BIOS batteriet med den fra gamle PC-en min (samme type som det på nye)

Får somsagt start på den nå, men jeg må klemme inn batteriet for at det skal funke (lol?) Litt usikkert, men skal prøve noen flere ganger uten :p

Spørs om problemet jeg quota tok knekken på det gamle batteriet, iogmed at det kom + spenning på jordinga..

Men er mere happy nå ass, siden den i alle fall starta :D

Skal oppdatere BIOS og sånn og se hvordan det blir..

Har enda ikke prøvd den under spilling og slik den er nå, så håper den funker knirkefritt!

Driver å kjører en memtest atm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...