Pålarn Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Hei. Har problemer med den nye PC-en min.. Den består av følgende komponenter: -Intel Core 2 Quad prosessor (Q6600) -2*1GB RAM -NVIDIA GeForce 7300GT -SATA 7200RPM 500GB harddisk -3*Vifter -DVD-RW Men problemet er at når jeg kobler i stikkontakten så starter PC-en opp i 5 sek, så restarter den seg :/ Kommer ikke noe bilde på skjermen eller noe! Igår så skjedde det samme, men bare slo den av og på så starta den og fungerte fint hele kvelden.. Samme skjedde idag tidlig, men fikk omsider starta den etterhvert.. Nå har jeg ikke sjanse til å få den til å gå skikkelig? Er en 350W strømforskyning, men syntes det er rart at den fungerte fint den første dagen.. Har prøvd å starte den uten prosessor i, og da starta den.. Kom ikke noe bilde på skjermen med den restarta seg ikke i alle fall! What should I do? Endret 10. oktober 2007 av Pålarn Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Clear CMOS... Har du prøvd det? Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvordan skal jeg gjøre det? Fant ikke noe jumper på hovedkortet SKAL det være en jumper der? Fant det lille bateriet men.. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det er enten en jumper eller en liten knapp. CMOS blir vel resatt dersom du drar ut batteriet. Sjekk manual til hovedkort. Der står det hvor jumper til CMOS er. Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Ok, det er greit Har dette hovedkortet eller bare veeldig likt : Skal prøve dette da jeg kommer hjem fra skolen, så skriver jeg her igjen etterpå... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 var litt dårlig bilde, men ser ut som det er jumpern nede til venstre for batteriet. Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Muligt.. Er ikke sikker jeg, men finner det ut når jeg kommer hjem.. Ekke sikkert det er HELT likt, men ganske Finner det ut når jeg kommer hjem etterpå;D Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 vipp ut batteriet og vent 10sek før du setter det inn igjen... HUSK: dra ut strømkabel og trykk på ON knappen for å fjerne "reststrøm" før du fjerner batteriet. Når det er gjordt er det bare å ta ut, vente litt... og sette sammne igjen Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Skal prøves med engang jeg kommer hjem Kommer med info når det er gjort! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ville sjekket at alle kontakter etc er satt ordentlig i, men vil tro svaret er i retning BIOS/HK. Du kan oppdatere BIOS, men sannsynligheten er like stor for at du har fått ett HK med en eller annen defekt. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Men problemet er at når jeg kobler i stikkontakten så starter PC-en opp i 5 sek, så restarter den seg :/ Kommer ikke noe bilde på skjermen eller noe!Igår så skjedde det samme, men bare slo den av og på så starta den og fungerte fint hele kvelden.. Samme skjedde idag tidlig, men fikk omsider starta den etterhvert.. Nå har jeg ikke sjanse til å få den til å gå skikkelig? Er en 350W strømforskyning, men syntes det er rart at den fungerte fint den første dagen.. Har prøvd å starte den uten prosessor i, og da starta den.. Kom ikke noe bilde på skjermen med den restarta seg ikke i alle fall! What should I do? 1. Defekt eller for svak strømforsyning? PC-en drar mest strøm rett etter power-on, pga HD spin-up osv. 2. Defekt hovedkort? 3. Minne feilkonfigurert? eller noe helt annet. Hva slags power-supply har du? CD Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Dersom det er det hovedkortet så støtter ikke det Q6600. http://www.giga-byte.no/Support/Motherboar...?ProductID=2172 Forslår at du finner ut akkurat hvilket hovedkort det er og sjekker om det trenger bios oppdatering, om det da kan støtte Q6600 i det hele tatt. Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Da har jeg fått sjekka masse! Hovedkortet heter: Gigabyte GA-P35-S3L Har satt i 500W bZerk strømforskyning så den får nok plenty med strøm.. Men har nå kommet fram til dette: Når jeg tok av sidekabinettet på PC-en og holdt på selve ramma + at jeg tok på jord på ett annet kabinett jeg har så kjente jeg ørlittegranna strøm. Kjente det kilte litt i fingra.. Det viste seg at hele rammen fikk litt strøm liksom, så tok ut PSU og fant ut at det var denne som var deffekt! Satte somsagt i en 500W bZerk PSU men den restarter seg akkurat som den gjorde med den forrige.. Men nå får ikke hele rammen strøm sånn som den gjorde sist (jordingsfeil på forrige PSU ) Somsagt, problemet er enda ikke fikset da den restarter seg med engang.. Har prøvd å cleara cmos, men funker ikke fordeom.. What should I do? Endret 10. oktober 2007 av Pålarn Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Jessda, henviser til dette: Men har nå kommet fram til dette:Når jeg tok av sidekabinettet på PC-en og holdt på selve ramma + at jeg tok på jord på ett annet kabinett jeg har så kjente jeg ørlittegranna strøm. Kjente det kilte litt i fingra.. Det viste seg at hele rammen fikk litt strøm liksom, så tok ut PSU og fant ut at det var denne som var deffekt! Satte somsagt i en 500W bZerk PSU men den restarter seg akkurat som den gjorde med den forrige.. Men nå får ikke hele rammen strøm sånn som den gjorde sist (jordingsfeil på forrige PSU ) Har nå fått start på PC-en og skal oppdatere BIOS og sånn nå. Skifta ut CMOS/BIOS batteriet med den fra gamle PC-en min (samme type som det på nye) Får somsagt start på den nå, men jeg må klemme inn batteriet for at det skal funke (lol?) Litt usikkert, men skal prøve noen flere ganger uten Spørs om problemet jeg quota tok knekken på det gamle batteriet, iogmed at det kom + spenning på jordinga.. Men er mere happy nå ass, siden den i alle fall starta Skal oppdatere BIOS og sånn og se hvordan det blir.. Har enda ikke prøvd den under spilling og slik den er nå, så håper den funker knirkefritt! Driver å kjører en memtest atm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå