Gå til innhold

Videoredigeringsprog. som kan lage slow motion fx?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har opprettet en tidligere tråd her, men det var i Vegas. Har nå funnet ut at det går dårlig å lage slike slow motion effekter i Vegas, så jeg har nå hittil laget de effektene med en blanding av Vegas og Windows Lydinnspilling(!!).

Men dette tar jo hundrevis av år, og er begrenset hvor bra de effektene blir.

Er det noen som veit om noen bra programmer til dette?

Jeg tenker på slike slowmotion effekter som det er i Matrix, F.E.A.R spillet, osv. Dere skjønner nok akkurat hva jeg mener! :)

Setter pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har opprettet en tidligere tråd her, men det var i Vegas. Har nå funnet ut at det går dårlig å lage slike slow motion effekter i Vegas, så jeg har nå hittil laget de effektene med en blanding av Vegas og Windows Lydinnspilling(!!).

Men dette tar jo hundrevis av år, og er begrenset hvor bra de effektene blir.

Er det noen som veit om noen bra programmer til dette?

Jeg tenker på slike slowmotion effekter som det er i Matrix, F.E.A.R spillet, osv. Dere skjønner nok akkurat hva jeg mener! :)

Setter pris på svar! :)

9664042[/snapback]

I Vegas: Audio Plug-In > Pitch Shift

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, det kan godt hende.. Men jeg får liksom ikke de samme proffe effektene som det f.eks er i Fear ... Da må jeg isåfall sitte i hundrevis av dager og mikke og finjustere...

Det er vel et program som kan gjøre dette enkelt?

Jeg tenke på effekten når man går inn i slow-mo modus også... Inn: "Phiiioooooooommhhhhh.." Ut: "Swoooooouhh" :p

Lenke til kommentar

Er det lyden som er problemet? om du ikke nøyer deg med ctrl + dra i klippet, fordi du ikke liker lyden, kan du jo høyreklikke på lydsporet > non realtime effects og stille lyden slik du vil ha den, dra klippet så det passer etterpå? Vegas, mener jeg

Lenke til kommentar
Ja, det kan godt hende.. Men jeg får liksom ikke de samme proffe effektene som det f.eks er i Fear ... Da må jeg isåfall sitte i hundrevis av dager og mikke og finjustere...

Det er vel et program som kan gjøre dette enkelt?

Jeg tenke på effekten når man går inn i slow-mo modus også... Inn: "Phiiioooooooommhhhhh.." Ut: "Swoooooouhh" :p

Husk at det er ikke bare effekten som skaper en god lyd. Lyden som effekten skal legges på må også være av god kvalitet, og ofte av flere lag for å få en ønsket dybde og effekt.

Adobe Audition (før: Cool Edit Pro) er ett program man kan bruke til å få den ønskede effekten. Jeg ville holdt meg unna lyddelen i videoredigeringsprogrammer.

Lenke til kommentar
Adobe Audition (før: Cool Edit Pro) er ett program man kan bruke til å få den ønskede effekten. Jeg ville holdt meg unna lyddelen i videoredigeringsprogrammer.

Da har du ikke prøvd Vegas, skjønner jeg? Det programmet startet som et lydredigeringsprogram en gang i tiden. Den gangen var det Sonic Foundry som laget det, og var datidens "sjef" på lyd. Dette har Vegas arvet i alle versjoner etterpå.

Lenke til kommentar

Da har du ikke prøvd Vegas, skjønner jeg? Det programmet startet som et lydredigeringsprogram en gang i tiden. Den gangen var det Sonic Foundry som laget det, og var datidens "sjef" på lyd. Dette har Vegas arvet i alle versjoner etterpå.

Ja, ok. Jeg holder mest på med Premiere Pro og Final Cut Pro. Regnet med at lyddelen er ganske svak i de fleste videoredigeringsprogram.

Da trekker jeg tilbake det;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...