AnaXyd Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei! Har opprettet en tidligere tråd her, men det var i Vegas. Har nå funnet ut at det går dårlig å lage slike slow motion effekter i Vegas, så jeg har nå hittil laget de effektene med en blanding av Vegas og Windows Lydinnspilling(!!). Men dette tar jo hundrevis av år, og er begrenset hvor bra de effektene blir. Er det noen som veit om noen bra programmer til dette? Jeg tenker på slike slowmotion effekter som det er i Matrix, F.E.A.R spillet, osv. Dere skjønner nok akkurat hva jeg mener! Setter pris på svar! Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei! Har opprettet en tidligere tråd her, men det var i Vegas. Har nå funnet ut at det går dårlig å lage slike slow motion effekter i Vegas, så jeg har nå hittil laget de effektene med en blanding av Vegas og Windows Lydinnspilling(!!). Men dette tar jo hundrevis av år, og er begrenset hvor bra de effektene blir. Er det noen som veit om noen bra programmer til dette? Jeg tenker på slike slowmotion effekter som det er i Matrix, F.E.A.R spillet, osv. Dere skjønner nok akkurat hva jeg mener! Setter pris på svar! 9664042[/snapback] I Vegas: Audio Plug-In > Pitch Shift Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Jeg bumper denne, i jakt på ett program som kan lage heavy og bra slow motion effekter...! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Flyttes fra Programvare Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hva med Windows Moviemaker? Man kan i allefall lage fortfilm der, så regner med at man kan gjøre det motsatte også... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Ja, det kan godt hende.. Men jeg får liksom ikke de samme proffe effektene som det f.eks er i Fear ... Da må jeg isåfall sitte i hundrevis av dager og mikke og finjustere... Det er vel et program som kan gjøre dette enkelt? Jeg tenke på effekten når man går inn i slow-mo modus også... Inn: "Phiiioooooooommhhhhh.." Ut: "Swoooooouhh" Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg tenke på effekten når man går inn i slow-mo modus også... Inn: "Phiiioooooooommhhhhh.." Ut: "Swoooooouhh" Hvis du mener lyd så finnes det i lydeffektpakker. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Og det er en pakke med plugins eller? Eksempel på en? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Og det er en pakke med plugins eller? Eksempel på en? Bare vanlige lydfiler som man legger inn i programmet . Selv har jeg "bare" en lydeffekt pakke som heter Sony Pictures Sound Effects Series Volumes 1-10, den pakken har over 2300 lydeffekter. Skal også snart få enda litt over 2 GB med lydeffekter av en kompis . Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Er det lyden som er problemet? om du ikke nøyer deg med ctrl + dra i klippet, fordi du ikke liker lyden, kan du jo høyreklikke på lydsporet > non realtime effects og stille lyden slik du vil ha den, dra klippet så det passer etterpå? Vegas, mener jeg Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Ja, det kan godt hende.. Men jeg får liksom ikke de samme proffe effektene som det f.eks er i Fear ... Da må jeg isåfall sitte i hundrevis av dager og mikke og finjustere... Det er vel et program som kan gjøre dette enkelt? Jeg tenke på effekten når man går inn i slow-mo modus også... Inn: "Phiiioooooooommhhhhh.." Ut: "Swoooooouhh" Husk at det er ikke bare effekten som skaper en god lyd. Lyden som effekten skal legges på må også være av god kvalitet, og ofte av flere lag for å få en ønsket dybde og effekt. Adobe Audition (før: Cool Edit Pro) er ett program man kan bruke til å få den ønskede effekten. Jeg ville holdt meg unna lyddelen i videoredigeringsprogrammer. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Adobe Audition (før: Cool Edit Pro) er ett program man kan bruke til å få den ønskede effekten. Jeg ville holdt meg unna lyddelen i videoredigeringsprogrammer. Da har du ikke prøvd Vegas, skjønner jeg? Det programmet startet som et lydredigeringsprogram en gang i tiden. Den gangen var det Sonic Foundry som laget det, og var datidens "sjef" på lyd. Dette har Vegas arvet i alle versjoner etterpå. Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Adobe Audition (før: Cool Edit Pro) er ett program man kan bruke til å få den ønskede effekten. Jeg ville holdt meg unna lyddelen i videoredigeringsprogrammer. Da har du ikke prøvd Vegas, skjønner jeg? Det programmet startet som et lydredigeringsprogram en gang i tiden. Den gangen var det Sonic Foundry som laget det, og var datidens "sjef" på lyd. Dette har Vegas arvet i alle versjoner etterpå. Ja, ok. Jeg holder mest på med Premiere Pro og Final Cut Pro. Regnet med at lyddelen er ganske svak i de fleste videoredigeringsprogram. Da trekker jeg tilbake det;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå