Wubbable Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Som topic sier, går det an å spille både video og audio (film med andre ord) fra en stream / byte array? Vet at det går an med kun lyd, men skulle gjerne hatt video også... Prøvde directshow og noen andre ting, men de kan kun spille fra filer... Endret 7. oktober 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Joda, det er mulig. Veit ikke hvordan du embedder vinduet, men slik løste jeg det. Krever riktignok vlc installert, og at du bruker add refrence->COM->VideoLAN VLC ActiveX Plugin. Public Class Form1 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Dim vlc As AXVLC.VLCPlugin = New AXVLC.VLCPlugin Dim uri As String = "file://E:/Blade.The.Series/blade.102.ws.dsr-dimension.avi" vlc.addTarget(uri, New Object, AXVLC.VLCPlaylistMode.VLCPlayListAppend, 0) vlc.play() End Sub End Class edit:mulig jeg misforstod angående den "byte array"-greia.. Endret 7. oktober 2007 av dabear Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Ja, du forklarte nettopp det motsatte av det jeg ville ha... Jeg vil spille en stream (memory / file), ikke filnavnet som et direkte parameter... Altså, det jeg egentlig vil: Nåtildags, kommer alt ut i ukomprimerte rar filer... Setter man disse sammen (prøv selv med en vanlig file joiner), får man en vanlig spillbar avi-fil... Det jeg vil er å spille denne, uten å lagre den til disk først... Altså å "sette sammen" rar filene virtuelt i en stream, og spille den streamen som da ansees som en avi fil edit: Ide *lyspære* -Lese hver RAR fil og appende dem til en networkstream -Streame HTTP til VLC (funker) Endret 7. oktober 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Har du forsøkt med Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback.Video.FromUrl? using Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback; public class SomeClass : Form { public void LoadMovie(string url) { Video vdo = Video.FromUrl(new Uri(url)); // Etc. } } edit: Ah, du skulle laste ned rar filer ja, da må du nesten gjøre det på den måten du sier, last ned alle filene og join dem. Endret 7. oktober 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har allerede rar filene Går det ikke an å lage en videobuffer (som med lyd) og spille den? (via directshow / noe directx greier?) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Du trenger et filnavn å gi til vlc/Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback. Da ser jeg for meg ei løsning der du oppretter ei midlertidigfil, og fyller denne med innhold, mens du gir filstien til funksjonen som starter fila. Du må altså finne en funksjon/bibliotek for extracting av rar-filer. Etter fila er ferdigspilt, kan du slette denne midlertidige fila. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Det har jeg winrar til... Og slike ting finnes også allerede (VLCRAAR) En temporær fil ødelegger jo hele poenget... Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Du kan ikke on-the-fly pakke ut .rar filer og samtidig spille innholdet, skal du gjøre dette må du skrive din egen implementasjon av "rar" og en .avi codec. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Som jeg sa, ukomprimerte rar filer... Sett dem sammen, og du får en spillbar avi fil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå