nissik Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei Kjøpte meg et JVC GZ MG175 med 40GB HDD i går, men er mildt sagt skuffet. Det meste er egentlig perfekt med kameraet, størrelsen, at det er HDD basert, lett å ta opp i 16:9, SD brikke for opptak osv. Men det er ett lite problem - latterlig dårlig billedkvalitet ! Med opptak på høyeste kvalitet og avspilling på en Pioneer 43" plasma blir bildene feil farge (rødlig inne og blå-grønt ute) og bildet er så kornete og åpenbart komprimert at det er en vits. Er det noen som har dette kameraet og kanskje kan si om dette er en "mandagsmodell" ? Eller om jeg forventer for mye av et kamera til 6500,- ? Bildene på mitt Sony DV kamera er jo 50 ganger bedre. Tenker dette returneres til Elkjøp mandag morgen - noen som har tips om et lite HDD kamera i samme prisklasse som er BRA ? mvh Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Om du absolutt skal ha HDD-kamera i den prisklassen, er det Panasonic SDR H250 som vinner testene grunnet tre ccd-brikker som sørger for riktig fargebehandling, samt den gode Leica-lisenserte optikken. Selve oppløsningen skal være den samme, men den kan synes dårlig om kameraet har filmet i dårlig lys. JVC er vel ikke akkurat kjent som gode i dårlig lys. Lenke til kommentar
nissik Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Heisann og takk for svar Hvis jeg ønsker et kamera med små fysiske mål og HDD+SD (orker ikke en haug med DV taper liggende i en boks - blir til at jeg aldri ser på det) - har du noe annet og bedre å anbefale ? Opp mot 10.000 ... (er litt blank her ) mvh Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 HDD og SD kameraer komprimerer data mye kraftigere enn de med DV tape... det kan ha litt å si. Når det er sagt, så ville jeg gått for en HD (high definition) modell om jeg skulle vise det på en HD skjerm. Dessuten tror jeg modellen du kjøpte var en mandagsmodell ja... høres ikke helt bra ut det der. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er fortsatt tape som er best. Komprimerer kun til 13,2Gb/t, mens HDD, minnekort og DVD komprimeres såpass mye at det kun blir igjen ca. 2,8Gb/t. Velger du et HD-kamera(dvs AVCHD i ditt tilfelle), bør du også ha en ganske ny pc for å klare å redigere, HD-DVD/Blu-ray-brenner og en avspiller. TV-en hørtes det ut som du har. Fasiten er ofte: Panasonic-3ccd-Leica uansett hvilken type du velger. Unntaket er HD på tape (HDV). Her er det Cann HV 20 og Sony HDR-HC7E som topper, da billigste Panasonicen her hoster over 30K. Lenke til kommentar
nissik Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Heisann Nå har jeg også testet Panasonic SDR H250, mye bedre bilde, men litt for klønete i praktisk bruk - USB koblingen ligger gjemt bak batteriet (!) og man må koble på ekstern strøm ved overføring av data. Praktisk med Elkjøp sin 30 dagers returordning Så nå har jeg innsett at et bra HDD kamera til 6500,- ikke finnes. Men hva er neste steg som faktisk funker og som gir bra bilde og er lite og hendig ? Til rundt 12.000 mvh Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hva med denne, da? Verdens minste HD-kamera med 3ccd. Så kan du bruke resten av budsjettet ditt på å kjøpe minnekort. Uansett anbefaler jeg deg å kjøpe et videokamera med 3 ccd-brikker. Selv liker jeg kassetter best da videoen blir mindre komprimert og derfor mer redigeringsvennlig. Lenke til kommentar
nissik Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Heisann Olav Kjøpte meg et Panasonic HDC-SD5 som du foreslo og er kjempefornøyd. Perfekt HD kamera for amatører som skal filme litt unger som vokser opp og ferieturer Et par 4GB brikker og laveste oppløsning så kan man filme i timesvis, og kvaliteten er super når det vises på 43 og 50" pioneer plasma. Takk for kjempebra tips !! mvh Endret 3. november 2007 av nissik Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Heisann Olav Kjøpte meg et Panasonic HDC-SD5 som du foreslo og er kjempefornøyd. Perfekt HD kamera for amatører som skal filme litt unger som vokser opp og ferieturer Et par 4GB brikker og laveste oppløsning så kan man filme i timesvis, og kvaliteten er super når det vises på 43 og 50" pioneer plasma. Takk for kjempebra tips !! mvh Bra du fant et kamera som falt i smak. Kunne vært artig å sett en test med kameraet sammenlignet med kassett-kameraene Sony HDR-HC7E og Canon HV 20, som ikke har 3ccd, men HDV-komprimering. Lykke til videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå