Gå til innhold

harddisk sperre? - Nekter å formatere

SupRnova

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har en del erfaring med innstalasjoner, formateringer osv av Windows XP.

Men dette har jeg faktisk kunn gjort på stasjonære PC-er.

Nå har det seg slik at min mor kjøpte seg en bærbar pc fra HP, en HP Pavillion.

Sikkert en masse folk som er enig med meg at det er noe dritt at det er ferdig innstalert en masse dritt og lort. Kan jo ikke bestemme over noe nesten.

Så jeg tok fram en org. Windows XP Pro plate og skulle boote og formatere.

Dette går jo som smurt tenkte jeg, har jo gjort dette minst en million ganger før :p

Men når man kommer til den delen, "Velkommen til Windows Xp" bla, bla og skal trykke "Enter" for å fortsette så kom det opp "Windows XP fant ingen hardisker".

What? :ohmy: Det virker som det er en slags sperre for at jeg kan formatere hardisken og legge inn min egen xp innstalasjon. Noen som har en ringeste anelse om hva jeg skal gjøre? Mulig å formatere på en annen måte? :)

- SupRnova

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en sata disk i PC-en og da kreves det egen driver til det før du kan velge disk..Tror det er f6 du må trykke på under kopiering av filer..

hvis ikke det fulgte med en driver til PC-en må du laste ned og finne en måte og legge den inn på..Jeg brukte en ekstern hdd og det gikk som smurt.

Lenke til kommentar

Stemmer nok det Hans Majestet sier, Ahci/achi har med aktivering og deaktivering av SATA. Eldre XP CD-er har ikke sata drivere innebygget, derfor finner den ikke harddiskene , men om man deaktiverer det i Bios fungerer det. Dersom du vil ha Sata (høyere hastighet) er det sikkert flere måter å gjøre det på. Eneste måten jeg vet om er å "slipstreame" driveren inn på CDen (google it...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...