Gå til innhold

utdannings spørsmål (spill proudusent)

Tittoffer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil egentlig ikke anbefale deg å gå den veien, fordi jeg regner med du skal ha en jobb senere og ikke bare tar utdanningen for gøy. Mye av det du lærer på nith er, etter min mening, bortkastet. Du bør mye heller tenke på hvor innenfor spilldesign du vil spesialisere deg. Vil du jobbe innenfor grafikk, så sats på 3d utvikling osv. Spill produsenter er ikke ute etter en master grad, de er ute etter egenskaper innen for det feltet de trenger deg i. Tenk på å ta utdanningen din i utlandet, siden vi mangler en god del kompetanse innenfor dette feltet, når det gjelder undervisning her i Norge. Selv satser jeg på utdanning i japan, game-design: concept design.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg tror nok heller jeg ville satset på generell kompetanse innen programmering, 3D-modellering, databaser osv slik at man har flere ben å stå på. Det er ikke mange stillinger innen sektoren.

Jeg tror jeg ville satset på noe med større faglig tyngde enn Noroff kan tilby, og kanskje noe mer generelt enn spilldesign på NITH.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok.. Har Slått fra meg den jobben der (er ikke noe god i matte i det hele tatt å da har jeg i allefall ikke tenkt å beggynne på M2)...

Istede var planen å bli Våpen, bil eller ting (:p) designer

Noen forslag til hvilken utdanning jeg trenger for å bli det?

Endret av Tittoffer
Lenke til kommentar

Tusen tusen takk masse til hjelp :D

Har også funnet NTNU.no i Trondheim..

Hei har sjekket litt rund har også funnet dette studeiet men så lurte jeg på hva dette innebærer: Krav til forkunnskaper Obligatorisk for 2. semester arkitektur og industridesign..

??

Ja jeg vet det er litt noobish men men :p

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...