Tittoffer Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hey, lurte bare litt på om hvilken utdanning jeg trenger for å bli spill produsent eller utvikler... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Først og fremst må du ha videregående utdanning som gir generell studiekompetanse. Deretter er det bare å velge et spill-relatert studie ved universiteter og høyskoler som virker interressant. F.eks NITH har spillprogrammering og spilldesign. Her står det litt om opptakskravene. F.eks 2MX er minstekrav for spillprogrammering. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Takk for det kjappe svaret.. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Sjekk også andre tråder som omhandler spillutdanning, bla.: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=835790 Endret 7. oktober 2007 av djorgen Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Og ikke minst lage og designe egne spill på fritida da Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 ok tusen takk folkens Lenke til kommentar
Naoe Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Vil egentlig ikke anbefale deg å gå den veien, fordi jeg regner med du skal ha en jobb senere og ikke bare tar utdanningen for gøy. Mye av det du lærer på nith er, etter min mening, bortkastet. Du bør mye heller tenke på hvor innenfor spilldesign du vil spesialisere deg. Vil du jobbe innenfor grafikk, så sats på 3d utvikling osv. Spill produsenter er ikke ute etter en master grad, de er ute etter egenskaper innen for det feltet de trenger deg i. Tenk på å ta utdanningen din i utlandet, siden vi mangler en god del kompetanse innenfor dette feltet, når det gjelder undervisning her i Norge. Selv satser jeg på utdanning i japan, game-design: concept design. Lykke til! Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 ok tusen takk, men har funnet ut at det er bedre å satse på spill jurnalist.. Har spurt dei på Funcom å det hørtes ut som det var ganske vanskelig å få jobb der... Så da var vel planen min å gå på en reporter linje antar jeg.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 de har 3D spilldesign på Noroff også.... Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Selv om det er vanskelig å få jobb i Funcom så vil du jo ha andre muligheter, selv om du går disse linjene. Bla.a. lærer du databaser og en del programmering, noe som er ettertrakta i andre IT jobber. Lykke til med dine valg Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg ville så absolutt ikke satsa på utdanning innenfor spill her til lands. Er rett og slett ikke nok arbeidsplasser Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg tror nok heller jeg ville satset på generell kompetanse innen programmering, 3D-modellering, databaser osv slik at man har flere ben å stå på. Det er ikke mange stillinger innen sektoren. Jeg tror jeg ville satset på noe med større faglig tyngde enn Noroff kan tilby, og kanskje noe mer generelt enn spilldesign på NITH. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det er nok ikke så vanskelig å få jobb på Funcom som folk skal ha det til. Så lenge du har en god utdannelse (evt ekstreme ferdigheter), og virkelig brenner for spill, så er det fullt mulig å få jobb her. :-) Mvh Jørgen Djuve - Funcom Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Må huske på man har muligheter for jobb i utlandet også Hvis man er villig til å flytte ut fra Norge da. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Ok.. Har Slått fra meg den jobben der (er ikke noe god i matte i det hele tatt å da har jeg i allefall ikke tenkt å beggynne på M2)... Istede var planen å bli Våpen, bil eller ting () designer Noen forslag til hvilken utdanning jeg trenger for å bli det? Endret 26. oktober 2007 av Tittoffer Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Hehe, våpendesigner? Løkke te Men fra spøk til revolver: Trooor det du leter etter i så fall heter noe sånt som teknisk/industri/produktdesign. En egen våpendesignerlinje må du nok lete lenge etter. Bildesign kan du lese om her: http://www.core77.com/blog/education/car_d...eality_5746.asp Endret 26. oktober 2007 av Loomy Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Tusen tusen takk masse til hjelp Har også funnet NTNU.no i Trondheim.. Hei har sjekket litt rund har også funnet dette studeiet men så lurte jeg på hva dette innebærer: Krav til forkunnskaper Obligatorisk for 2. semester arkitektur og industridesign.. ?? Ja jeg vet det er litt noobish men men Endret 26. oktober 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 ?????? Ingen som vet???? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Ikke så greit å hjelpe deg men den informasjonen. Hvilket studie snakker du om? NTNU har mange. Hvor har du lest det du lurer åp? Link? Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 http://www.aho.no/Institutter/Industridesi...ustridesign.htm i den ruta..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå