Bengt2 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) har tenkt å kjøpe meg en bærbarmaskin som jeg vil bruke til å spille på. trenger ikke være det beste av det beste men det må gå an å spille nye spill, og spill som kommer til salg snart, uten masse lægg å greier. tenker meg en maskin til mellom 11000 og 12000 Asus C90S-AK006C HP Pavilion dv9575 ASUS G1S AK005C Multicom Compal IFL90+ Endret 8. oktober 2007 av bengtostnes Lenke til kommentar
Supermario911 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 har tenkt å kjøpe meg en bærbarmaskin som jeg vil bruke til å spille på. trenger ikke være det beste av det beste men det må gå an å spille nye spill, og spill som kommer til salg snart, uten masse lægg å greier. tenker meg en maskin til mellom 7000 og 9000 kroner. Hva med denne da? Asus f3sv 9641971[/snapback] Ser bra ut Men skal du bruke den til NYE spill, ville jeg anbefale at di finner en PC med 8600 M GT, i steden for 8600 M GS Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 enig der...det er ganske stor forkjell på GS og GT Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 har tenkt å kjøpe meg en bærbarmaskin som jeg vil bruke til å spille på. trenger ikke være det beste av det beste men det må gå an å spille nye spill, og spill som kommer til salg snart, uten masse lægg å greier. tenker meg en maskin til mellom 7000 og 9000 kroner. Hva med denne da? Asus f3sv 9641971[/snapback] Hvis 8600GS holder for deg så er vel den Asus'en kanske bra. mshop hadde den til 9803.- , jeg bestilte en av de siste dem hadde. mshop ihvertfall klart billigst på F3sv av de jeg har sett, og dem hadde også den med 250gb harddisk. ps.no (har også den med 250gb) og amentio er vel også billigere enn komplett.no? Eller FS 2528 17" fra computercity.no til 8995.- ? hvis 17" ikke blir for stort? Eller noe fra dell? hvis man orker å vente da.. Mvh Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) har tenkt å gå endel opp i pris nå. har funnet et par maskiner jeg synes ser inntresang ut : HP Pavilion dv9575 ASUS G1 AK005C Ser at HP`en har nvidia 8600GS i stedet for GT, mens Asus`en har GT. Asus er til gjengjeld ganske mye dyrere, men har jo også da bare halvparten så mye lagringsplass. Har også hørt at HP er generelt bedre en Asus. Noen som kan tipse meg om en maskin som er i prisklassen til dv9575 men som har bedre skjermkort. Endret 6. oktober 2007 av bengtostnes Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Noen som kan tipse meg om en maskin som er i prisklassen til dv9575 men som har bedre skjermkort. 9649045[/snapback] Det finnes ingen bærbare med bedre skjermkort i samme prisklasse. Vil du ha bedre skjermkort enn 8600M GT er neste skritt 8700M GT som du blant annet får i Toshiba X200 Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 er GS i dv9575, tenker på en maskin som har GT i samme prisklasse. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hehe, har anbefalt denne mange steder nå, men tror det kanskje er en grei data. Asus C90S (litt bedre modell enn G1 tror jeg), som er fremtidsrettet med tanke på oppgradering senere. Kommer med disse spesifikasjonene: *E6600 2.4GHz kan klokkes til 2.7-2.8GHz i spill *8600GT 512Mb *15,2" skjerm *2Gb RAM *160Gb 5400 Rpm HDD Laveste pris på Amentio: 12 156kr inkl. frakt (det var i alle fall min bestilling) Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Går 8400 GS greit for nyere spill hvis man senker litt på innstillingene i spillet? Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53373 Den har de kraftigeste dx10 kortet til bærbar!! Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Den har det kraftigste kortet ja, men det er dataer som er enda kraftigere ved hjelp av SLI ( to grafikkort)... Men denne er det vel ikke så lett å bytte GPU i, som det er med C90? Isåfal har jo C90 muligheten for å bli enda kraftigere når 8800 kommer Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Dell xps.. http://www1.euro.dell.com/content/products...=dhs&redirect=1 Litt over prisklassen din, men den funker fett! Lenke til kommentar
plaank Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Går 8400 GS greit for nyere spill hvis man senker litt på innstillingene i spillet? 9650072[/snapback] Jeg spiller World in Conflict på det kortet (pluss C2D 7300, 2GB Ram), men det ser ikke akkurat pent ut Spiller også Battle For Middle Earth 2, smooth med high på innstillinger.. Samt Oblivion går greit BF2 og lignende, vil jeg også tro går silkemykt. Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) OK, da har jeg kokt kandidatene ned til: Asus C90S-AK006C HP Pavilion dv9575 ASUS G1S AK005C Multicom Compal IFL90+ Hvilken av disse stiller sterkest ? Da med tanke på NYE spill, type fps og bilspill, eller for den saks skyld nye krevende spill. Noen som har erfaringer med noen av disse? Eventuelt prøvd flere av de? Rettelse: ASUS G1S AK005C, ikke ASUS G1(ikke S) AK005C Endret 8. oktober 2007 av bengtostnes Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Isåfal har jo C90 muligheten for å bli enda kraftigere når 8800 kommer 9650488[/snapback] C90 er vel en 15,4" maskin og da kan ikke 8800 monteres ettersom det krever en mye større og kraftigere kjøleløsning. OK, da har jeg kokt kandidatene ned til:Asus C90S-AK006C HP Pavilion dv9575 ASUS G1 AK005C Multicom Compal IFL90+ Hvilken av disse stiller sterkest ? 9652187[/snapback] HP dv9575 stiller i hvertfall svakest til spill i og med at den har det svakeste grafikkortet (8600M GS). Endret 7. oktober 2007 av ventle Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Av de du linker til er det Asus C90 og Compal IFL90+ som er best. Begge disse har/kan ha 2.4GHz CPU og har 8600GT 512Mb GPU. Mulig G1S har like bra/eller bedre GPU enn disse med tanke på at den har Ddr3 (tror det het det), istedenfor Ddr2. Men det som fikk meg til å bestemme hvilken jeg skulle ha var: *Er litt skeptisk til Multicom, nesten aldri hørt om Compal før og er usikker på servicen deres. Men jeg gir de ett pluss for hjemmesida deres, der du kan "skreddersy" dataen. *G1S er ikke på lager enda, og Amentio hadde ubekrefta 18.10 *C90 (den jeg bestilte) har god GPU, og bedre CPU enn alle disse. Du kan regne med at den får en CPU kraft på ca. 2.7-2.8GHz når du spiller, istedenfor 2.4GHz pga. overklokking modusen. Et annet stort pluss med denne er oppgraderingsmulighetene, noe som vil si at du kanskje kan få et 8800 kort i den senere, som vil gjøre den drit kraftig (mest sannsynelig). *Et lite minus er det med C90 også, og det er at noen som har den synes den bråker litt, og kanskje blir litt varm. Men uten om dette blir den anbefalt på det sterkeste. Ventle: Prata med folk på notebookreview.com, og her mener folk at det skal kunne komme 8800 kort på C90. Trodde det ble vanskelig med tanke på at det er en 15,4", men tror det var sånn at de skulle finne en løsning. Asus hadde i alle fall lovt at det skulle komme nye og bedre GPUer. Varmen er jeg ikke sikker på blir et problem, med tanke på at C90 har ganske bra kjøleløsning (5vifter) Endret 7. oktober 2007 av vestlia Lenke til kommentar
Supermario911 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 OK, da har jeg kokt kandidatene ned til:Asus C90S-AK006C HP Pavilion dv9575 ASUS G1 AK005C Multicom Compal IFL90+ Hvilken av disse stiller sterkest ? 9652187[/snapback] Trur jeg ville gått fo Compal IFL90+ jeg Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 *Er litt skeptisk til Multicom, nesten aldri hørt om Compal før og er usikker på servicen deres. Men jeg gir de ett pluss for hjemmesida deres, der du kan "skreddersy" dataen. Compal er en såkalt OEM-produsent som i hovedsak produserer maskiner for andre merker (bla blir noen av maskinene fra Acer, Compaq, Dell, Fujitsu Siemens, HP og Toshiba produsert av Compal). De maskinene som selges under Compals merkenavn er såkalte OEM-maskiner, som betyr at det er butikken som selger dem som påtar seg alt ansvar for service og reklamasjon (Compal tilbyr i utgangspunktet ingen slike tjenester, men de har likevel en side for drivernedlasting). Jeg kan i hvertfall gå god for kvaliteten min Compal CL-56 har vært i daglig og til tider røff bruk i snart tre år, og eneste tegn til slitasje er at touchpad'en og space-tasten er blankpolert på midten, samt en sprekk i det ene hjørnet på skjermlokket... ingen deler har vært byttet bortsett fra batteriet (harddisken er byttet, men det skyldes at den gamle ble fysisk ødelagt på en måte ingen harddisk i verden kunne overlevd). Lenke til kommentar
Bengt2 Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Ok, tror nå jeg har bestemt meg for Asus C90S-AK006C. Men det jeg da lurer på er om jeg burde ringe selgeren og be om ikke å få vista, og heller innstalere xp. Har hørt mye klaging over vista. Funker xp på Asus C90S-AK006C, hvordan blir det med tanke på drivere til grafikkort m.m? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Fikk min C90 får et par timer siden, og må si meg fornøyd. Har ikke brukt den til spill enda, men er fornøyd så langt. Man får med ekstra mus og bæreveske som nevnt tidligere, driver cd, nero essential 7 og recovery cd. Når jeg oppdaterte med Vista update, var CPU på 65c, men nå når jeg skriver og ikke gjør noe spesielt annet, er CPU temperaturen på 56c. Ehh, har egentlig ikke mere å si, men det er bare å komme med spørsmål Svar på spørsmålet ditt: På driver cden som følger med er det både Vista og XP drivere! Ordner seg sikkert med XP om du bare ringer forhandleren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå