stimas Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Skal kjøpe meg en god vidvinkel og budsjettet er på maks. 6.000,-. Har sett primært på Canons linse, men har også fått øynene opp for Sigmas linse. Er det noen som har noen synspunkter på dette? Erfaringer med en av disse eller begge to? Canon sin 10-22mm: Canon Eller denne fra Sigma: Sigma På forhånd takk! Endret 5. oktober 2007 av stimas Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Skal kjøpe meg en god vidvinkel og budsjettet er på maks. 6.000,-. Har sett primært på Canons linse, men har også fått øynene opp for Sigmas linse. Er det noen som har noen synspunkter på dette? Erfaringer med en av disse eller begge to? Hva skal du bruke objektivet til, fortrinnsvis? Canon sitt er jo helt klart et av de beste i prisklassen, men Sigma har også en 12-24 som bl.a. vil være godt egnet til arkitektur, da den er svært rettegnende... Endret 5. oktober 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
stimas Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei og takk for KJAPT svar! Det var primært tenkt på naturbilder (landskap). Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei og takk for KJAPT svar! Det var primært tenkt på naturbilder (landskap). Du går nok ikke feil med Canonen... Har ikke førstehåndskjennskap til noen av disse, men har ikke hørt om noen som mener at Sigma (denne utgaven vel og merke) er bedre enn Canon på noen annen måte enn pris. Sigma 12-24 er mer rettegnende, men det er ikke fullt så kritisk på landskap, da du har begrenset med rette linjer i alle fall. Ville jo vurdert Tokina 12-24 også dersom du ikke allerede har gjort det, men vil du virkelig ha 10mm er det nok Canon som er det beste, dersom du har kronene til det... Lenke til kommentar
Climber Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det er vel stort sett enighet om at Canon 10-22 er bedre enn Sigma 10-20. Diskusjonen går på om den er så mye bedre at det er verd prisforskjellen. Jeg vet ikke om du har hørt om Ken Rockwell? (Mye kan sies om han, men vi trenger ikke å ta den debatten nå.) Han skriver følgende om Canon 10-22: This is a great lens. It's so great it makes me want to swap over to Canon from Nikon, because it's better than my favorite Nikon 12 - 24 mm lens. It's better because it has less distortion and costs less. Han har forresten sammenlignet hele segmentet her: Digital Wide Zooms. Hvor han mener Nikon er best (bortsett fra Canon), og holder Tokina 12-24 som en god nummer to. Det fikk meg til å velge Canon fremfor Sigma, og jeg er kjempefornøyd! Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Du valgte en linse etter Ken Rockwells anbefalinger? Fyren som påsta at nikon sin 300mm 2,8 bare kunne brukes til inne volleyball? (godt mulig han har rett om dette. men ville ikke hørt så altfor mye på han uten å dobbelt / trippelsjekke ) Ville sikkert gått for Tokinaen selv, hørt utrolig mye bra om den =) Du kan jo sjekke litt reviews selv osv, feks fred miranda har mye user reviews. Lenke til kommentar
stimas Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Da blir det nok en Canon tenker jeg... Må bare vente til B&H i New York roter seg tilbake på jobb igjen..., de har fri! Linsen koster meg derifra ca. 5.100,- levert på døra (alt inkl.). Spurte en lokal butikk her hvor jeg bor og de skulle ha 7.300,- Takk for innspill. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 De har forresten Tamron 11-18 til 2995,- i forbindelse med fotomessen i Bergen i helgen, hvis det skulle være av interesse. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hva slags kamera bruker du, forresten? Bare husk på at det er et EF-S objektiv sånn i tilfelle du skulle gå over til noe fullformat senere. Lenke til kommentar
stimas Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har 400D. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 De har forresten Tamron 11-18 til 2995,- i forbindelse med fotomessen i Bergen i helgen, hvis det skulle være av interesse. 9641628[/snapback] Og etter å ha vært innom nevnte fotomesse kan jeg også melde om at Sigmaen koster 3220,- i dag og i morgen. Lenke til kommentar
Linken Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Da blir det nok en Canon tenker jeg... Må bare vente til B&H i New York roter seg tilbake på jobb igjen..., de har fri! Linsen koster meg derifra ca. 5.100,- levert på døra (alt inkl.). Spurte en lokal butikk her hvor jeg bor og de skulle ha 7.300,- Takk for innspill. 9641126[/snapback] Hei, vurderer å gjøre det samme som deg. Får du trukket fra mva i USA? (tax-free) Edit; også er jeg litt nysgjerrig på hvor lang tid det tar med frakten. Flaskehalsen er vel som vanlig, Norge. Endret 6. oktober 2007 av el_oso Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Skal selv kjøpe Canon 10-22 fra TriStateCamera.com (og masse annet ) Der koster den $60 mindre enn hos B&H. Får ikke beregnet frakten på kun objektivet da jeg har masse i handlekurven. Etter det jeg har sett så følger det ikke med solskjerm til objektivet så det kan være aktuelt å bestille det i tillegg (Canon EW-83E) til noen og tretti $ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Skal selv kjøpe Canon 10-22 fra TriStateCamera.com (og masse annet )Der koster den $60 mindre enn hos B&H. Får ikke beregnet frakten på kun objektivet da jeg har masse i handlekurven. Etter det jeg har sett så følger det ikke med solskjerm til objektivet så det kan være aktuelt å bestille det i tillegg (Canon EW-83E) til noen og tretti $ 9647821[/snapback] Har du sjekket at TriStateCamera er en seriøsleverandør og ikke en av svindelsjappene ? Tom Lenke til kommentar
stimas Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Skal selv kjøpe Canon 10-22 fra TriStateCamera.com (og masse annet )Der koster den $60 mindre enn hos B&H. Får ikke beregnet frakten på kun objektivet da jeg har masse i handlekurven. Etter det jeg har sett så følger det ikke med solskjerm til objektivet så det kan være aktuelt å bestille det i tillegg (Canon EW-83E) til noen og tretti $ 9647821[/snapback] 60$ (ca. 330,-) er jo litt. Jeg handler fra B&H fordi de er store og jeg har meget god erfaring med de. Rask levering også, bruker ca. 3-5 dager. Frakt var det noen som lurte på? Frakt på denne linsa ligger på ca. 300,-. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sett på Tokina 12-24mm? Lenke til kommentar
stimas Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Sett på Tokina 12-24mm? 9649703[/snapback] Nei. Ser andre her nevner samme merke. Jeg er sikkert alt for fokusert på samme merke (Canon). Vet ikke hvorfor. Burde kanskje være flinkere til å se på andre merker også? Derfor denne tråden... Takk for innspill ! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Skal selv kjøpe Canon 10-22 fra TriStateCamera.com (og masse annet )Der koster den $60 mindre enn hos B&H. Får ikke beregnet frakten på kun objektivet da jeg har masse i handlekurven. Etter det jeg har sett så følger det ikke med solskjerm til objektivet så det kan være aktuelt å bestille det i tillegg (Canon EW-83E) til noen og tretti $ 9647821[/snapback] Har du sjekket at TriStateCamera er en seriøsleverandør og ikke en av svindelsjappene ? Tom 9647896[/snapback] Bestilte min Sigma 20mm f1.8 derfra i ..... 2002 tror jeg det var. Og så har jeg hatt 1 eller 2 bestillinger med diverse smått derfra. Fant dem gjennom en annonse i Outdoor Photographer. De har en helsides annonse i hvert nummer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Skal selv kjøpe Canon 10-22 fra TriStateCamera.com (og masse annet )Der koster den $60 mindre enn hos B&H. Får ikke beregnet frakten på kun objektivet da jeg har masse i handlekurven. Etter det jeg har sett så følger det ikke med solskjerm til objektivet så det kan være aktuelt å bestille det i tillegg (Canon EW-83E) til noen og tretti $ 9647821[/snapback] Har du sjekket at TriStateCamera er en seriøsleverandør og ikke en av svindelsjappene ? Tom 9647896[/snapback] Bestilte min Sigma 20mm f1.8 derfra i ..... 2002 tror jeg det var. Og så har jeg hatt 1 eller 2 bestillinger med diverse smått derfra. Fant dem gjennom en annonse i Outdoor Photographer. De har en helsides annonse i hvert nummer. 9650243[/snapback] Da er de nok greie Tom Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM Skal du ha vidvinkel er det dette du kjøper. Benytt det KUN på 10mm og bildene blir fantastiske! Kan anbefales på det varmeste. Her er eksempler på bilder med dette objektivet: http://flickr.com/search/?q=10mm&w=188...40N00&s=int Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå