Gå til innhold

Boikott juleprodukter fram til 1. desember!

Snorre

Vil du boikotte juleproduker til desember?  

439 stemmer

1. 1. Vil du boikotte juleproduker til desember?

• Ja
      238
    • Nei
      160
    • Vet ikke
      41

Anbefalte innlegg

De siste tiårene har julen blitt stadig mer kommersialisert. Fokuset har gått fra å være en tid der mennesker viser omtanke for andre til å bli en periode der bedrifter tjener seg rike på folks kjøpekraft. Jeg liker slett ikke denne utviklingen og mener vi bør gjøre noe med det. Juleprodukter lanseres stadig tidligere i butikkene. Julemarsipan og kakemenn er to eksempler på dette. Disse blir lansert allerede i slutten av september. Til slutt lanseres de vel i januar og blir dermed helårsprodukter.

Jeg ber dere alle om å boikotte juleprodukter fram til desember. Da vil julen bli mer spesiell. Julefølelsen burde være reservert den kalde, mørke, grå desmber-måneden. Det er denne måneden etter flere vintermåneder vi trenger noe lyspunkt i hverdagen. Så la oss ta julen tilbake!

Det er lov til å ta opp argumenter for tidlig salg av juleprodukter og kommentarer rundt hele "prosjektet" mitt. Men hold dere på et saklig nivå! Kranling gagner ignen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes forsåvidt det er bra at julegreiene begynner litt tidlig. Ikke pga oss kunder. Men på grunn av alle de utallige ansatte som jobber med dette her. Det er enormt stress å ordne alt julestyret på noen uker. I mange bedrifter, butikker er dette toalt umulig. Greit nok at september/oktober er litt tidlig å legge det fram. Men utover det syntes jeg er helt ok.

Lenke til kommentar

Jeg har igrunn boikottet kommersialiseringen og pre-lanseringene av julen de siste årene allerede - men som du sier, kjøpesterke mennesker som "lever i tidsklemma" er lettlurte til å shoppe masse pre-jul og jo mer det nærmer seg jo mer kjøper de.. se bare på antallet gaver enkelte foreldre kjøper barna sine..

Lenke til kommentar

Snublefot: Joa, det kan nok være vaskelig å planlegge det hele. Ikke bare er det mye arbeid med distribusjon. Men man må også få avtaler med butikker, for ikke snakke om å produsere. Men jeg ville tro at med alle de årene erfaring de har nå, brude kunne klare å lansere det i desember/slutten av november.

Christian Stenbakken: Veldig bra! Jo klarere blir budskapet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg kjøper juleprodukter i desember. Og kun i desember. Jula er ei spesiell årstid som ikke skal vare halve året. Det er akkurat under en måned og akkurat den perioden skal være litt spesiell. Akkurat som bursdager, man feirer dem da ikke i flerfoldige dager i forveien før den virkelig bursdagen?

Ja til jul i desember!

Lenke til kommentar

1. desember var litt dårlig dato, for da må jeg jo stresse med å kjøpe inn kalendre tidlig på morgenen den 1. :p

Julesnacks og co får butikkene selge når de vil. Selv kommer jeg ikke til å kjøpe det før julen nærmer seg. Dog vil jeg nok ha vanskeligheter med å unngå julebrus om den skulle dukke opp. Jeg er forelsket i den brusen og klarer ikke holde fingrene unna.

Men vil nå gjøre mitt beste ^^

Lenke til kommentar

La jul være jul! Dersom 1. desember er på en søndag kan det tilgis å handle inn julebrus og julegodteri lørdag 30. november, men det skal likevel ikke spises før søndagen!

Men jeg ser ikke noe problem i å tenke litt på julegavene i forveien, for eksempel om man er et sted (på ferie kanskje) i høstferien, og så ser man noe man ikke kan få tak i hjemme. Da syns jeg det er lov å tenke at det der hadde vært en fin julepresang til Johanne. Eller Bertil. Eller Frithjof, eller hvem pokker det nå skulle være. :)

Lenke til kommentar

Hvis julefølelsen er styrt av når dere kjøper juleprodukter, er det heller dere det er noe galt med, ikke butikkene. :!:

Det er jo pyntingen, kosingen og samhold/fri som er digg. Og man har ikke mye fri før jula setter inn, og pynte kan man gjøre når man vil. Julebrus kjøpes og drikkes så snart det kommer i butikken.

Lenke til kommentar
1. desember var litt dårlig dato, for da må jeg jo stresse med å kjøpe inn kalendre tidlig på morgenen den 1. :p

Julesnacks og co får butikkene selge når de vil. Selv kommer jeg ikke til å kjøpe det før julen nærmer seg. Dog vil jeg nok ha vanskeligheter med å unngå julebrus om den skulle dukke opp. Jeg er forelsket i den brusen og klarer ikke holde fingrene unna.

Men vil nå gjøre mitt beste ^^

9630891[/snapback]

Aldri i livet. Jeg elsker julebrus, og kommer til å drikke det så lenge det er i salg.

Alt annet når det kommer til jula driter jeg egentlig i. :wee:

9632831[/snapback]

jeg elsker julebrus selv, noen ganger er jeg så desp at jeg kjøper den røde eventyrbrusen, selv om den ikke er i nærheten.

Jeg skal love deg at hvis du får drikke julebrus i 2-3 år så blir du temmelig lei.

jeg drakk bare sprite/7-up før men nå synes jeg ikke det er godt i det hele tatt, det måtte i så fall vært liv og død om å gjøre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...