Gå til innhold

ASUS C90S istedenfor Toshiba X200? Svar kjapt


vestlia

Anbefalte innlegg

Ringte en i Amentio nå, og han anbefalte sterkt Asus C90S med en prosessor som kunne overklokkes. Den har svakere GPU enn Toshibaen, men er mindre og lettere, noe jeg egentlig setter pris på.

 

Koster også bare 12k, isteden for 15k. Men er den noe bra?

 

Trenger svar kjapt, for hvis jeg bestiller innen kl. 12 så sender de den i dag!

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestemte meg isteden for å gå for en Asus C90S fra Amentio til 12k. Den hadde endel bedre prosessor enn Toshibaen, nesten 1GHz mer om du overklokker, og 8600GT 512Mb GPU. Dessuten skal det være ganske enkelt å bytte HDD, GPU, RAM og CPU på den, så det er noe jeg kan vurdere senere om det ikke er for dyrt.

 

Grunnen til at jeg gikk for denne isteden var:

*Inkludert sekk

*Bedre CPU men dårligere GPU, men grei nok for de som bare spiller litt ;)

*En god del mindre, og mest sannsynelig mindre støy

*3 tusenlapper billigere som jeg heller kan bruke til ny mobil el.

Lenke til kommentar

Den C90s jeg har funnet har jo E6600, som er en CPU for stasjonære maskiner, den må vel bli alt for varm for en laptop ! Er og litt usikker på hvordan og du vil overklokke prosessoren på en latop, svært sjelden har disse BIOS's som tillater dette, i tillegg til varmeutviklingen som ofte er høy nok på stock.

Lenke til kommentar
Den C90s jeg har funnet har jo E6600, som er en CPU for stasjonære maskiner, den må vel bli alt for varm for en laptop ! Er og litt usikker på hvordan og du vil overklokke prosessoren på en latop, svært sjelden har disse BIOS's som tillater dette, i tillegg til varmeutviklingen som ofte er høy nok på stock.

9626282[/snapback]

 

 

Den har et system som heter TurboFan trur jeg. Bak på laptopen så er det 4 eller 5 vifter, som kjøler ned hele systemet. Har hørt at de kan bråke endel, men er ikke sikker. Laptopen har automatiske innstillinger for overklokking. Den overklokker bare ved hjelp av en knapp ;) Kan maks klokke til 2.93ghz trur jeg det var. Jeg vurderte denne også, men gikk for en x200. Som jeg er meget fornøyd med hittil :)

Lenke til kommentar

Riktig som Region Øst sier, den har endel vifter som kjøler den ned, og den skal merkelig nok ikke bråke så mye.

 

Det er 8600GT 512Mb grafikk kort på den, og 2.93GHz prosessor som sagt, så den yter vel ganske bra. Den får ikke fullt så bra i 3DMark som X200, men tror det blir helt greit. Får den på lørdag, så tar nok noen tester i helga.

 

Vurderte som sagt X200, men noen som hadde problemer med drivere der. Synes også den kanskje var litt stor og likte ikke helt utseende på den. Men sikkert en helt grei pc.

 

Håper bare at denne Asusen greier noe den også. Kommer til å bruke den mest til strategi spill, brenning av filmer og litt andre ting ;)

 

PS: Kom på 12 140kr inkl. frakt, noe som jeg synes er ganske billig :D Håper bare Amentio er en seriøs forhandler, og at dataen er god nå da...

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
NVIDIA GeForce 8700M GT

 

3DMark 01 24717

 

3DMark 03 14506

 

3DMark 05 9127

 

3DMark 06 4675

 

GeForce 8600M GT

 

3DMark 01 21804

 

3DMark 03 10112

 

3DMark 05 5770

 

3DMark 06 3275

 

Ganske stor forskjell. 8700 GT scorer 1400 mere poeng i 3DMark 06

Link

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Begynner helle mot C90s selv. Jeg er litt nervøs siden min forrige laptop også hadde "stasjonær-prosessor", og den har vært et varmt og bråkete mareritt. :cry:

 

C90 så langt påståes være varm, men ikke så bråkete. Ikke nødvendigvis noen fornøyelse å ha på fly/buss mao. Men med en batterilevetid på like over timen er det kanskje ikke no vits uansett.

 

etter det jeg forstår betyr s-en i 90s at man skal kunne sette inn T-serien av laptop-prosessorer om man vil, så det går an å nedgradere, men sånt koster jo. :hmm:

 

Når det gjelder MXM, så har Asus etter det jeg kan se gått ut og sagt at oppgraderinger skal komme. Tolker det dit at om ikke andre gidder så skal de ihvertfall komme med noen produkter.

 

Det bør vel også nevnes at chipset m.m. setter begrensninger for om/hva man kan plugge inn ved en senere anledning uansett.

 

15.4-størrelsen vel vel også bety at de aller heftigste skjermkortene nå eller senere ikke vil passe i boksen rett og slett ?

 

Irriterer meg forøvrig heftig at Nvidia 8600GT går med DDR2-ram og ikke 3. GRRRR.

Hvor mange kroner sparte de på det ? - Kan bare se for meg at det har blitt gjort for å distansere produktet fra de litt heftigere for å få de heftigere til å se bedre ut - og få folk til å punge ut. Selv om man nå leverer med 512MB, så vil det allikevel gå betydelig treigere enn de opprinnelige ddr3-drevne variantene av 8600 gjorde. Banditter er de. :mad:

 

Min verdict er at jeg har dårlig erfaring med desktop-prosessor i bærbar, og er veldig nervøs. Da mest med tanke på bråkete maskin. :no:

 

-Ser at C90s leveres med Tv-tuner. Hva betyr dette for situasjonen mellom meg og NRK ? Har ikke tv eller radio, og betaler ikke lisens. (Har heller ikke bruk for tv-tuner). -Blir det lisens-mas ?

Endret av Fislepanne
Lenke til kommentar

Jeg står å vipper mellom ASUS G1S, ASUS C90S og Acer 5920G.

Toshiban blir nok litt i største laget for meg.

 

Tror kanskje jeg går for G1S som har geforce 8600GT med ddr3 minne, men ser at den har noen problemer med strømforsyningen så kanskje jeg går for den nye Acern med T7500 250 GB og geforce GT 512mb ddr2.

Lenke til kommentar

Bare for å si fra, det går ann å sette inn et 8600GT 512Mb ddr3 kort inn i C90, selv om dette koster litt. Folk som har denne tror også at det kommer til å komme 8800 kort som får plass inni denne, og dette må jeg si er topp :D Kanskje dette blir en fremtidsretett bærbar da? Får den i alle fall i morra, så skal teste den endel da.

 

Svar til Fislepanne:

Tror dette skal være en grei laprot i følge de som har den, og den er jo ikke så dyr på amentio sine sider. Tror heller ikke det skulle være så høy temp. med den nye BIOS oppdateringa, i alle fall ikke så den blir overoppheta. Skjekka nå, og de fleste har temperatur på rundt 70c ;)

 

Her er en link til asus sidene på notebookreview.com:

http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=19

 

Hadde vært fett om flere hadde kjøpt denne, så kunne vi laget en tråd og delt erfaringer osv. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...