TCi Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Da er tiden her snart igjen. Om en uke lanseres neste kapittel i Half Life-serien. Tenkte jeg skulle samle det jeg kan av informasjon og ta for meg historien så langt, og hva som kommer til å skje i Episode 2. Offisielt nettsted: http://orange.half-life2.com/index.html <span style='font-size:11pt;line-height:100%'>Tilgjengelig kl. 09:01 10.oktober norsk tid</span> http://forums.steampowered.com/forums/show...p?t=502557& <span style='font-size:12pt;line-height:100%'>Preloading har startet:</span> Preload HL2: Episode 2 Teknologiske nyheter: - Oppgradert fysikksystem (ødeleggelse i stor skala) - Dynamiske skygger - Neste versjon av Source sin ansiktsanimasjon - Nye partikkeleffekter Nye ting ellers: - Strider Buster (våpen mot Stridere) - Hunters (mini Strider) - Antlion worker - Ny bil (hot rod) Systemkrav: Minimum: - 1.7 GHz Processor - 512MB RAM - DirectX® 8 level Graphics Card - Windows® Vista/XP/2000, Mouse, Keyboard - Internet Connection Recommended: - Pentium 4 processor (3.0GHz, or better) - 1GB RAM - DirectX® 9 level Graphics Card - Windows® Vista/XP/2000, Mouse, Keyboard - Internet Connection <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Historien så langt</span> En lite sammendrag om hva som har skjedd i serien så langt. Gjerne rett meg om noe er feil eller dere syns mangler. Half Life Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Gordon Freeman havner midt opp i en ulykke som skaper en rifte (Resonance Cascade) mellom jorden og dimensjonen Xen. I kampen for å nå overflaten, møter Freeman komandosoldater som skal skjule at det hele har skjedd. G-man overvåker Freeman og hjelper han på veg. Til slutt blir Freeman ansatt av G-man. etter at Gordon beseiret Nihilanth i Xen. G-man setter da Freeman i dvale. Half Life 2 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Gordon blir vekt opp igjen rundt 10 år etter hendelsen i New Mexico (Black Mesa). Han ankommer toget inn til City 17 som nå driftes av administratoren av Black Mesa, Dr. Breen. Her møter han gjengen fra tidligere, deriblant Alyx Vance. Hun hjelper Gordon i forsøket på å stoppe The Combine og starte en opprør blant folket. Dr. Breen stoppes i det han skal stikke til The Combine sin hjemplanet i det fusjonsreaktoren i Citedel-en eksploderer. Tiden stoppes og G-man viser seg. Gordon og Alyx settes i en tidsklemme for videre vurdering. Half Life 2: Episode 1 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Kort tid etter hendelsen i HL2 bryter rasen Vortigaunts inn og henter tilbake Alyx og Freeman. G-man merker dette, men blir stoppet av Vortigaunts før han kan gjøre noe. Det Vortigaunts ønsker å bruke Freeman til er å redde folket i City 17 før reaktoren i Citadel-en eksploderer. Alyx får tak i informasjon om The Combine som kan hjelpe rebellene, og stikker i lag med Freeman på toget ut av byen i siste liten. Eksplosjonen når toget og her stopper det... Like før eksplosjonen sender The Combine beskjed til hjemverdenen om at jorden har falt. Half Life 2: Episode 2 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Informasjonen Alyx har med seg må nå rebellene med Dr. Kleiner og Eli Vance i spissen. De befinner seg i en hemmelig base i White Forrest. På veien møter Alyx og Gordon nye utfordringer, blant annet en ny fiende kalt Hunter. Alyx og Gordon Freeman må forte seg med The Combine i hælene, for å få skutt opp en rakett som stenger superportalen. Når den stenges kan ikke The Combine få forsterkninger fra sin hjemverden. Og da starte nok en "The Seven Hour War". Bilder Endret 13. oktober 2007 av TCi Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Og vi gleder oss! Men hvordan blir kravene i forhold til vanlige HL2 og EP1? Sett at jeg kan sette alt på fullt på hl2 og ep1, kan jeg det da her? Og såklart måtte de sette det utafor høstferien for oss stakkarslige nordmenn Endret 2. oktober 2007 av chokke Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Og vi gleder oss! Men hvordan blir kravene i forhold til vanlige HL2 og EP1? 9620507[/snapback] Skal ikke være store forskjellen. Men Valve har fjernet støtte for DX7 nå, for den som henger såpass etter i skjermkortverden. Systemkravene står i posten. Den som kjørte Episode 1 godt, vil nok kjøre 2 godt også. Episode 2 har også optimaliseringer for flere kjerner. Valve har laget en hybrid til Source når det gjelder flere kjerner. Motoren vil automatisk justere seg til prosessorens egenskaper. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Er ikke noe redd for å ikke kjøre spillet, men mer hvordan innstillinger jeg kan ha . Men er det støtte for DX10? Lenke til kommentar
TFuru Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Kommer de teknologiske oppgraderingene til å bli innført i CS: S og? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Er ikke noe redd for å ikke kjøre spillet, men mer hvordan innstillinger jeg kan ha .Men er det støtte for DX10? 9622814[/snapback] Episode 2 vil ha støtte for DX10, men det vil ikke bli noen grafiske forbedringer som jeg vet om. Kommer de teknologiske oppgraderingene til å bli innført i CS: S og? 9623026[/snapback] Tvilsomt. Konsoll-versjonene vil få oppdatert HL2 og Episode 1 med forbedringene i Episode 2. Uklart om PC også vil få denne ennå. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Blir det som i Bioshock med DX10, at vannet blir bedre iforhold til DX9? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Ut i fra Valve sine dokumenter vil det ikke komme noen effekter bare for DX10. http://developer.valvesoftware.com/wiki/DirectX_Versions http://developer.valvesoftware.com/wiki/So...Engine_Features Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Spent på hvordan PC-en min takler dette spillet. Kjører HL2 og Episode 2 på fullt med små problemer. Lost Coast hakket litt. Tror ikke jeg får nyte de grafiske finessene, men tror det skal gå greit likevel. Møter systemkravene ganske greit. Holder på å spille gjennom HL2 og EP1 nå, så jeg blir klar som et egg til release. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Gleder meg noe helt vilt Edit: Noen som vet hvor mye boksen med alle spilla kommer til å kost i butikken? Endret 4. oktober 2007 av Tho-mas Lenke til kommentar
zeox Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 gleder meg å se at valve endelig har implementert dynamiske skygger. helt utrolig at dette er kun en uke til, tiden går alt for fort :S Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Preloading kan gjøres nå: preload Usikker på om det fungerer for de som ikke har bestilt Orange Box... Endret 4. oktober 2007 av TCi Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg holder på å preloader portal og ep.2 nå, gleder meg til mandag - onsdag, LAN! Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Lan TIL onsdag? spillet kommer jo PÅ onsdag Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Har nesten ikke fullført et eneste PC-spill etter hl2, ikke en gang Ep1 bla pga ræva PC. Gjorde en megabillig(550kr) upgrade av PC-en i går. Erstattet 9500pro med 6800GT Golden Edition overklokket til 420Mhz/1200Mhz, 512MB ram til 1024MB og overklokket xp2400 til xp2700. HL2 på max settings i 1600x1024(16:10) går som smør. Regner med Episode 2 går sånn passe OK med dette oppsettet også. Strax rundet Ep1 og gleder meg som en unge til Ep2. Blir bra med et miljøskifte... Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Når blir Team Fortress 2 sluppet? Hvis jeg kjøper the orange box nå kan jeg da spille TF2? eller bare betaen? Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 vell, det er vell ganske ferdig TF2, så om det er beta gjør vell ingenting. men hvis du mener at du bare får 1 av de 2 tar du feil, du får begge så bare løp å kjøp Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Okey det er nice Men hvis jeg bestiller på komplett.no nå får jeg da spillet i postkassa den 10. oktober? Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Okey det er nice Men hvis jeg bestiller på komplett.no nå får jeg da spillet i postkassa den 10. oktober? 9652371[/snapback] nei etter det jeg har lest, så er ikke butikk releasen før 18 oktober. Steam derimot har 10. oktober Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå