k-ryeng Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Her skal det komme bilder fra meg i løpet av oktober. Kan ikke love ett bilde hver dag (jobber, studerer og pusser opp leilighet som skal innflyttes i oktober, så det blir nok hektisk), men skal gjøre mitt for å få til 3-4 hver uke, kanskje flere hvis muligheten byr seg (bedre med få bra bilder, enn mange dårlige ;o) Kameraet blir et Nikon D70s med Nikkor 50mm f/1.8... Legger ingen andre føringer på bildene, men noen blir kanskje S/H hvis det passer seg. Endret 2. oktober 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Mitt første bidrag fra oktober, et blomsterbilde, kanskje litt kjedelig, men synes det var et fint motiv, og det er ikke mange blomster igjen i Tromsø nå, denne rødkløveren klamrer seg fast til den siste lille rest av sommeren. I bakgrunnen og omkring ser vi høsten som er på vei, døde blader og høstfarger... Bildet er tatt med 50mm@f/2.5, lukkertid 1/320s, ISO200 og uten blitz. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Fint motiv med vakker, sta blomst vs. dau blomst. Men de dæsjene med gule farger synes jeg stjeler mye oppmerksomhet fra et ellers flott bilde. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Men de dæsjene med gule farger synes jeg stjeler mye oppmerksomhet fra et ellers flott bilde. Forsåvidt enig, men det er verre på thumbnailen enn på det store bildet, synes jeg... Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Flott bilde! Jeg synes gulfargen illustrerer høsten godt, men den er kanskje litt uheldig plassert? Ellers er det meget skarpt. Men hva har skjedd med omrisset til det ene bladet med gul bakgrunn? Er det en komprimeringsfeil, eller er det en effekt som skyldes objektivet? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Flott bilde! Jeg synes gulfargen illustrerer høsten godt, men den er kanskje litt uheldig plassert? Ellers er det meget skarpt. Men hva har skjedd med omrisset til det ene bladet med gul bakgrunn? Er det en komprimeringsfeil, eller er det en effekt som skyldes objektivet? Kan være oppskarpingen som har vært litt for hard... Bildet har vært så vidt innom Photoshop for en liten omgang USM, og skalering selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Men hva har skjedd med omrisset til det ene bladet med gul bakgrunn? Er det en komprimeringsfeil, eller er det en effekt som skyldes objektivet? 9618434[/snapback] Jeg gjetter på at det er en sk. "glorie" fra oppskarpingen. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg gjetter på at det er en sk. "glorie" fra oppskarpingen. Fare for det ja... Får stramme inn på kvalitetskontrollen heretter ;o) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det var kult med den døde og den levende side om side. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Her kommer 4. oktoberbidraget fra meg... Tittelen sier seg vel selv, dette er et utendørskunstverk på nye Hålogaland Teater. Exif ligger i bildet, for de late er det ISO200, f/11 og 1/25s (tatt med stativ). Når jeg så det på stor skjerm, så jeg at jeg skulle valgt et annet referansepunkt for de loddrette linjene, nå ble det venstrekanten av skiltet og mursteinkantene på den siden, skulle jeg tatt bildet på nytt, ville jeg heller latt høyrekanten av skiltet vært i lodd... Var veldig usikker på hvilken utgave (tok det med en rekke forskjellige blenderåpninger) jeg skulle velge, men endte til slutt opp med denne. Hadde et par andre stilige motiver også, men de får jeg ta på bildekritikken når denne måneden er over :o) Endret 4. oktober 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Fine linje, god komposisjon og dybde i bildet. Helt klart bedre enn ditt første (som heller ikke var dårlig) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Fine linje, god komposisjon og dybde i bildet. Helt klart bedre enn ditt første (som heller ikke var dårlig) Takk for fin kommentar :o) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Det er 5. oktober, og det blir et utsiktsbilde om kvelden fra meg i dag... Er nok kanskje ikke det _helt_ store bildet, men tenkte jeg skulle forevige kveldsutsikten fra stedet jeg bor nå, da vi flytter om ikke så veldig lenge. Eksponeringen er med ISO200, f/4 og 5.5 sek lukkertid (tatt på stativ). Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Sansen for 4.okt. Spennende mønster og fin fargetone. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Har dessverre måtte kaste inn håndkleet i oktoberfesten, oppussing har spist stort sett alt jeg har hatt av ledig tid de siste ukene. Dermed ikke blitt så mange bilder som jeg skulle ønske... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå