marekz Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Oktoberfest - en måned, en brennvidde. Her er tråden for mine bidrag. Dette blir en kul utfordring, skal prøve å laste opp et bilde hver dag! Utstyr: Nikon D50, Nikkor 50mm f/1.8 Oktoberfest - offisiel tråd Endret 1. oktober 2007 av marekz Lenke til kommentar
marekz Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Mitt bidrag i dag, 1. oktober Litt klisjeaktig kanskje, men det ble med en tur til stranden i dag. Fikk fanget litt av fargene på himmelen før solen gikk ned tidlig denne første oktoberkvelden... Redigering Eneste redigering er "et trykk" på Sharpen i Picasa, samt at horisonten er rettet med 1 millimeter. Ellers er det ikke redigert. Exif Exposure: 0.025 sec (1/40) Aperture: f/1.8 Focal Length: 50 mm ISO: 200 Håndholdt Syns det var knallkjekt å utfordre seg selv ift kun fast brennvidde, jeg kommer til å garantert lære mye av dette... Endret 4. oktober 2007 av marekz Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bildet fremstår ganske bra. Men når man ser stort så syns jeg at den siluetten kunne vært litt skarpere. Ellers veldig fin stemning. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Takk for tilbakemeldingen! Jeg er helt enig, jeg hadde også et med skarp siluett, men dessverre da med litt uskarp bakgrunn. Prioriterte derfor bakgrunnen.. Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Mitt bidrag i dag, 1. oktober Fine linjer som går igjen på sjø og himmel og strand. Kvinnen går hjemover i min verden. Klassisk motiv fra malerkunsten. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Takk for tilbakemeldinger! Her er dagens bilde - 2. oktober. Exif Exposure: 0.0025 sec (1/400s) Aperture: f/1.8 Focal Length: 50 mm ISO: 200 Håndholdt Endret 4. oktober 2007 av marekz Lenke til kommentar
marekz Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Bidrag 3. oktober; "Lines" Ikke helt fornøyd selv med dette, men har satt min egen utfordring i å finne et motiv hver dag, uavhengig av hvor lite tid jeg måtte ha den dagen. Det mest spennende med denne utfordringen, synes jeg, er å ikke vite hvordan resten av måneden/bildene ser ut for min del.. Exif Exposure: 0.025 sec (1/40) Aperture: f/1.8 Focal Length: 50 mm ISO: 200 Shutter priority Håndholdt Endret 4. oktober 2007 av marekz Lenke til kommentar
marekz Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Bidrag 4. oktober Høsten er her.. Exif Exposure: 0.040 sec (1/25) Aperture: f/1.8 Focal Length: 50 mm ISO: 200 Shutter priority Endret 4. oktober 2007 av marekz Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Fine farger - høstens farger er jo over alt nå - og fin komposisjon. Men er ikke det største bladet litt ute av fokus? Eller det kan bare være meg. Og synes jeg ser en "glorie" rundt bladet - fra oppskarping? Lenke til kommentar
marekz Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Takk for fin tilbakemelding! Joda, det er litt ut av fokus, men det var det beste jeg følte jeg hadde for i dag.. det stod mellom det og dette, vet ikke om jeg valgte riktig.. Jeg har oppskarpet minimalt, egentlig, orginalbilde er også slik ser jeg. Vil tro at det bare er en stor DoF, siden jeg hadde blender på f/1.8, og det fremdeles var lyst ute...? Jeg vet ikke. Bildet er tatt fra bakkenivå, fra korteste mulige fokusavstand, som er 45cm for dette objektivet, tror jeg. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 5. oktober - dagens bidrag Exif Exposure: 0.001 sec (1/800) Aperture: f/5.0 Focal Length: 50 mm ISO: 200 Shutter priority Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Enkel og sterk komposisjon. Fin balasne i bildet. Kanskje dette også hadde gjort seg i s/h? Lenke til kommentar
marekz Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Takk! Tror dette er det jeg er mest fornøyd med, hittil. Rart egentlig, dette brukte jeg minst tid på, både fotografering og etterbehandling. Du har rett, de ble også bra i s/h [link]. Endret 28. september 2008 av marekz Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Dette var stilig, likte blåfargen på himmelen. Alltid fint med metall. Hadde sikkert gjort seg bra i sort hvitt. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Ditt siste her er et flott bilde! Enkelt og godt komponert. Hadde også sansen for det første, selv om det manglet litt for å være helt i mål. Siluetten forsvinner litt inn i bakgrunnen. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Takk for kommentarer! En liten stund siden jeg har postet bilder her nå, men jeg har i alle fall tatt bilder hver dag. Kanskje det viktigste, i alle fall for min egen del.. Prøver så godt det lar seg gjøre å holde utfordringen ved like, men ikke alltid jeg får tid til å etterbehandle bildene, inkludert posting på forumet. Denne uken har vært særs travel ift jobb. Nok om det - her er bidrag fra forrige helg. Lørdag 6. oktober Where the wild Roses grows Exif: Exposure: 0.125 sec (1/8) | Aperture: f/1.8 | ISO: 200 | Aperture priority Søndag 7. oktober Closed doors Exif: Exposure: 0.1 sec (1/10) | Aperture: f/1.8 | ISO: 200 | Aperture priority Lenke til kommentar
marekz Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Etter mitt første og hittil eneste svart/hvitt bilde (føler jeg liker farger best, selv om et bilde gjerne tar seg godt ut i s/h), følger jeg opp med to høstbilder. Mandag 8. oktober Exif: Exposure: 0.125 sec (1/8) | Aperture: f/1.8 | ISO: 200 | Aperture priority Tirsdag 9. oktober Exif: Exposure: 0.2 sec (1/5) | Aperture: f/1.8 | ISO: 200 | Aperture priority Endret 14. oktober 2007 av marekz Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Bra lys du har fått her! Det er ikke lett å gjøre høstbilder severdige, men spesielt det første hadde jeg sansen for - om enn utelukkende pga. lyset. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Klarte å fange denne svanen rett etter hun (han?) hadde tatt seg en liten dukkert med hodet.. Fikk en fin effekt i vannet. Onsdag 10. oktober Exif: Exposure: 0.0125 sec (1/80) | Aperture: f/1.8 | ISO: 200 | Aperture priority Torsdag 11. oktober Exif: Exposure: 4 sec | Aperture: f/22 | ISO: 200 | Shutter priority Endret 14. oktober 2007 av marekz Lenke til kommentar
marekz Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Her hadde det regnet om natten. Tok dette før jeg satte meg i bilen på vei til jobb. Fredag 12. oktober Exif: Exposure: 0.025 sec (1/40) | Aperture: f/2.8 | ISO: 200 | Aperture priority Da var siste ukens bilder lastet opp. Denne helgens bilder kommer på mandag, slik at jeg holder meg til maks 7 bilder per uke regelen. Skal prøve å laste opp bildene daglig, men som sagt i en tidligere post - ikke alltid tiden er der til både fotografering og etterbehandling.. Endret 14. oktober 2007 av marekz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå