Kjetil-H Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Mine bidrag til høstens store eventyr. Til vanlig går jeg stort sett rundt med filmhus med 50mm påmontert hele tiden, så for å utfordre meg selv litt valgte jeg KM D7D med Sigma 14mm 2.8. Jeg er ikke så verst kompis med 21mm/4 på Leicaen, men Sigmaen har regelrett støvet ned, og det er på tide å gjøre noe med dette Sier for enkelhets skyld 7 pr. uke, selv om jeg vil etterstrebe å legge ut ett hver dag. Endret 9. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) 0. Oktober: 1sek, f10, ISO100. Endret 9. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hvor har du fått tak i tidsmaskinen din som bringer deg en dag frem i tid? Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Hehe, det var meningen at det skulle leses [minus første oktober], men jeg antar at nullte er mer fornuftig. Så bare at mange andre hadde begynt å legge ut, så jeg antok at det ville bli forbigått i samtykkende stillhet (og batteriladeren til tidsmaskina la jeg igjen høsten 2031, så den står bare i et hjørne og fanger støv akkurat nå) Endret 30. september 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) 1. Oktober: 0,8sek, f10, ISO100. Samme motiv som igår men tatt idag, æresord (skulle ha med stativ denne gangen, men det ble ikke tid nå heller). Heretter blir det nok mer urbane motiver ettersom jeg er tilbake i byen. Bruce Gilden, I'm coming for you! Endret 9. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) 2. Oktober: 1/4sek, f8, ISO100. Lys og trivelig ettroms. Møblert? Endret 9. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nei, takk.. Syns dette (siste) bildet var litt tøft. Fint er det jo ikke.. og kanskje et litt skummelt sted? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Lys og trivelig ettroms. Møblert? Knallbra bilde, som vanlig fra deg forsåvidt... Det var jo ikke direkte innbydende, håper det ikke er tatt hjemme hos deg ;o) Endret 2. oktober 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Takk for oppmuntrende kommentarer Selvsagt er dette hjemme hos meg, jeg lurer bare på hvor det skal bli plass til de omtalte50x75-kopiene fra Japanfoto - veggene er allerede ferdig dekorerte. Dette ga meg forresten en idé til neste runde. Hva med å skaffe en Minolta 500/8 speiltele og sette seg i sitt eget vindu á la Walker Evans på sine eldre dager eller ditto fra Andre Kertez? Hadde jeg bare ikke sett "Rear Window" av Alfred Hitchcock for etpar uker siden... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ikke rart at du har råd til såpass med utstyr. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Oh man, tenk å dra på byen og våkne på den sofaen etter nachspiel!! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 PMnormal: Alt handler om prioriteringer! Har forøvrig vært flink gutt i 2007 og bare handlet kjemikalier, film og fotobøker. I sommer og høst knapt nok det. jpsalvesen: inventaret forøvring var noen sekker med metallisk støv, noen istykkerrevne kladdebøker utover gulvet og diverse maskiner. Jeg ville ha foretrukket sofaen :-) Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Er det her mørkets fyrste holder hus? Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) 3. Oktober: 1/30sek, f2.8, ISO200. Avsindig lite tid til foto idag pga en lang vandring gjennom byen uten kamerabatterier. Kan jeg få alle til å forestille seg at denne sto i lyssøylen i forrige bilde? Endret 9. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ble ganske så kult. Best med mørkere bakgrunn som når man trykker på det. Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hva er det du har fotografert her ? (siste bildet) Synes effekten av blender 2,8 var tøff, det gir bildet en flott dybdefølelse. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) 4. Oktober: 1/2sek, f2.8, ISO400. Enda en dag sterkt preget av at jeg jobber hele ettermiddagen og kvelden frem til 23 og har lite tid på formiddagen. Fant imidlertid et magisk tre rett før midnatt.. Jeg begynner allerede å merke effekten av å knytte seg utelukkende til et objektiv. Gatefotografi er litt vanskelig mtp at den relativt korte brennvidden gjør det nødvendig å gå veldig tett på slik at lyden fra speilrefleksen og det særdeles onde øyet som titter frem foran kamera forstyrrer en god del mer enn m3-en med den knøttlille 21/4-en gjør. I lavt lys og andre situasjoner hvor lang lukkertid kreves, har jeg funnet at jeg kan håndholde stabilt ned til ihvertfall 1 sekund om jeg har tid finne en stabil stilling og kan bruke seriebildefunksjonen. Anti-Shake er virkelig nyttig noen ganger. Endret 9. oktober 2007 av Kjetil-H Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 wow - er det håndholdt? Da er du stø på hånden... Synes sjelden jeg får til sånne bilder, men her synes jeg du har fått fram en fin stemning, kult bilde! Likte veldig godt bilde nr 3 også Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Takk! Jepp, alt så langt er håndholdt. Kombinasjonen av kort brennvidde, AS og seriebildemodus (der en velger det skarpeste av en serie for å maksimere sjansene for noe akseptablet skarpt) er gull verdt i slike situasjoner! Lenke til kommentar
kimare Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Veldig veldig bra, spesielt 2 og 3 var bra synes jeg. Takker forøvrig for tipset om serie. Det vil blir prøvd ved en anledning. Endret 5. oktober 2007 av kimare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå