Aetius Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Utstyrsvalget er altså Canon EOS 5D med en EF50mm f1.4. Hadde først tenkt 100mm f2.8 makro, men ombestemte meg pga stadig mindre lys utover høsten. Ville vært artig å fått til ett bilde per dag, men det er desverre ikke mulig pga jobb etc. I jobben må jeg også bruke en del andre kameraer og objektiver, men på fritidsfoto holder jeg meg til 5D+50mm. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Første bilde i min oktoberfest. Exifen forsvant visst, men eksponering er 6 sekunder på f8 og 100 ISO. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Minimalistisk og stilig! Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker det så midtstilt eller om det kanskje hadde vært bedre med det klassiske gyldne punkt. Men uansett bra! Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Tøft! prikken over i'en hadde vært hvis det hadde satt en person der. Tror jeg. Lenke til kommentar
pian Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Torshovparken? Uansett, fint bilde! Veldig oktobersk, synes nå jeg. Fanger stemningen i parken i denne årstiden. Gjør ingenting at det ikke sitter noen på benken for min del... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Japp. Har gått forbi denne benken flere ganger enn jeg kan telle, og hver gang har jeg tenkt at den må fotograferes. Er vanskelig å ikke midtstille slike motiver rent teknisk, fordi så sterke lyskilder ofte vill speiles om objektivets optiske sentrum, og gi pussige lysblobber på motsatt side. Her har jeg dempet en ganske kraftig - uten det hadde eneste måte vært å sentrere lyskilden. Endret 3. oktober 2007 av Aetius Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Høy "Woaw!" faktor her. Greit av og til å se at det er forskjell på proff og amatør! Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg likte dette veldig godt! Jeg fikk med en gang assosiasjoner til rekvisitter på en teaterscene. Venter bare på at skuespillerne skal komme inn på scenen. Jeg synes ikke dette bildet mangler noe. Flott! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Hm, glemte å tenke på tittel. Hva med "Waiting for Vladimir and Estragon"? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Neste bilde, tatt fra kjøkkenvinduet mitt: ISO 100, 1/1250 sek, f7,1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Syns det var pent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå