Gå til innhold

Problemer med NWN2 etter installasjon av Mask of

Anbefalte innlegg

Etter at jeg installerte den nye ekspansjonspakken til NWN2, kan jeg ikke fullføre det originale spillet lenger. Det som skjer er at når jeg kommer tilbake til West Harbor etter å ha fått tak i den første "silver shard", påstår Daeghun (fosterfaren) at jeg ikke har noe shard. Har prøvd både å spille gjennom det hele på nytt og reinstallere spillet, men det samme skjer hver gang.

Er det noen som har installert Mask of the Betrayer og gidder å spille gjennom begynnelsen på den originale kampanjen for å se om det er mulig og gjennomføre denne delen av spillet. Dette er helt i begynnelsen av spillet, så med litt juksing tar det sikkert ikke mange minuttene. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Mask of the Betrayer virkelig kommet allerede? Jøss!

Vel jeg vet ingenting om problemet men jeg bare stusset over at du har det, jeg har ikke lagt merke til at det er blitt gitt ut enda..

EDIT: Det står 9 Oktober på Gamespot..

EDIT: 5. Oktober hos gamezone.no! Har du juksa!?

Ser nå at det sies at det har blitt sagt at det skulle kunne komme ut i slutten av september i europa. Men hvor skaffet du det?

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Etter at jeg installerte den nye ekspansjonspakken til NWN2, kan jeg ikke fullføre det originale spillet lenger. Det som skjer er at når jeg kommer tilbake til West Harbor etter å ha fått tak i den første "silver shard", påstår Daeghun (fosterfaren) at jeg ikke har noe shard. Har prøvd både å spille gjennom det hele på nytt og reinstallere spillet, men det samme skjer hver gang.

Er det noen som har installert Mask of the Betrayer og gidder å spille gjennom begynnelsen på den originale kampanjen for å se om det er mulig og gjennomføre denne delen av spillet. Dette er helt i begynnelsen av spillet, så med litt juksing tar det sikkert ikke mange minuttene.  :innocent:

9597143[/snapback]

Dette er et problem rapportert av andre også. Se her:

http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewt...forum=121&sp=60

Så du kan regne med at Obsidian fikser det snart.

Lenke til kommentar

Med mindre han har bestilt det fra Gamezone, som allerede har sendt ut Mask of the Betrayer (jeg fikk mitt eksemplar i går). Andre nettbutikker kan ha gjort det samme, og det er rapport om vanlige butikker som også har lagt det ut for salg. Det er ikke noe merkelig med det, for utgivelsesdatoen for Europa var slutten av september.

Lenke til kommentar

Nix, dette spillet er ikke lastet ned. Ble veldig gledelig overrasket da det plumpet ned i postkassen min i går (fra Gamezone), men gleden ble kortvarig siden det ikke lenger er mulig å spille gjennom den originale kampanjen.

Siden det ser ut til at flere sliter med det samme problemet, kommer det sikkert en patch snart, men uansett veldig irriterende å måtte vente på en patch når spillet endelig er kommet.

Lenke til kommentar

Spilte gjennom begynnelsen, og har også det problemet at spillet ikke registrerer at jeg plukker opp sølvsplinteret. Leste litt på forumet, og det virker som det bl.a. skjer hvis du installerer MotB over en ikke-patchet versjon av NWN 2. En midlertidlig løsning er å installere alt på nytt på en bestemt måte:

1. Installer Neverwinter Nights 2.

2. Patch Neverwinter Nights 2 til 1.06.

3. Installer Mask of the Betrayer.

Har ikke prøvd det selv, men det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Spilte gjennom begynnelsen, og har også det problemet at spillet ikke registrerer at jeg plukker opp sølvsplinteret. Leste litt på forumet, og det virker som det bl.a. skjer hvis du installerer MotB over en ikke-patchet versjon av NWN 2. En midlertidlig løsning er å installere alt på nytt på en bestemt måte:

9598588[/snapback]

Mange takk. Skal prøve den metoden. :)

Lenke til kommentar

9598588[/snapback]

Fungerte helt glimrende! Reinstalerte spillet, patchet spillet til 1.06, og spilte gjennom med en level 20 barbarian. Tuuuusen takk! :thumbs:

@Nitrus: Å patche til 1.10 fungerer av en eller annen grunn dårlig sammen med ekspansjonspakken, spillet blir uansett oppdatert til patch 1.10 etter at ekspansjonspakken er lagt inn.

Lenke til kommentar
step 2 i guiden din andir, hvorfor patch 1.06? er ikke nyeste 1.10?

Det oppstår andre problemer hvis man installerer MotB over Neverwinter Nights 2 som allerede har 1.10, siden MotB inneholder 1.10. Dette er ikke noe jeg kan si med sikkerhet, men folk som har testet forskjellige oppsett på det offisielle forumet sier at det ikke medfølger noen problemer hvis du installere MotB over NWN 2 1.6.

Litt off-topic, så er førsteinntrykket mitt veldig godt så langt. Legger ved noen bilder av de nye klassene og genasirasen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
108477.jpeg 108478.jpeg

108479.jpeg 108480.jpeg

108481.jpeg 108482.jpeg

108483.jpeg 108484.jpeg

108485.jpeg 108486.jpeg

108487.jpeg

Lenke til kommentar

Var ute å kjøpte meg expansion pakken idag, de hadde en haug av kopier på Spaceworld i storgaten i byen. Er en stund siden jeg har spilt nwn2 nå så vi får se hvordan det går.

Hvis jeg installerer NWN2 uten å patche og så installere expansion pakken, fungere dette? eller burde jeg oppgradere til 1.06 først?

Edit: Var innom nwn2 MotB forumet og der var det en sticky post om installasjonen:

Klikk her

De anbefaler å installere 1.10?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Den sticky-en ble opprettet ganske nylig, for jeg har ikke sett den før nå. Det linkes også til en hot fix som ikke var tilgjengelig tidligere, som fikser problemene ved å installere MotB over NWN 2 v1.10. Hvis noen andre har problemer med MotB, så anbefales det å følge stegene i linken ovenfor, og ikke stegene som jeg nevner tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...