Gå til innhold

Trøbbel med Amentio.no


mindheist

Anbefalte innlegg

For 8 dager siden bestilte jeg diverse pc-deler på www.amentio.no. Har aldri prøvd denne siden før, men las at den skulle være av de billigste.

 

Problemet nå er at de enda ikke har sendt varene etter 8 dager (!) Etter erfaringer fra andre nettbutikker er dette veldig treigt. F. eks så bestilte jeg diverse fra www.microplex.no samme dag, og det kom på tirsdag.

 

Jeg sendte en e-post for 3-4 dager siden i håp om å få svar på hvorfor de ikke har gjort annet enn å sette ordrens status til "til behandling". Men heller ikke på e-post har jeg fått noen respons.

 

På bestillinga så skrev jeg som kommentar at jeg måtte ha det innen 14 dager. (Trodde det skulle være overkommelig..) Det er grunnen til at jeg er litt ekstra stressa. Jeg må ha delene innen en uke fra i dag.

 

Er det andre som har lignende erfaringer med denne nettsiden? Noen som har råd til hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare hatt gode erfaringer. har brukt dem 2 ganger. De har sendt varen med en gang. De har sendt flere pakker i hvær bestilling, i fra forskjellige lager runt om i landet, og i danmark. Å bare betalt for en porto. Dette er bra.

 

 

Det tilbys følgende betalingsmetoder for Privatkunder: Visa, MasterCard, Cresco, forhåndsbetaling.

 

Har du ikke betalt varen, så kommer den ikke.

 

 

EDIT: Irriterende url-feil

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Det som kanskje er problemet, er at en av tingene jeg bestilte (harddisk) gikk dem tom for dagen etter. Så kanskje dem venter på å få inn ny av akkurat den?

 

Jeg skrev i mailen jeg sendte for 4 dager siden at hvis dette var tilfelle, så skulle dem slette den fra bestillingen og sende resten. Men som sagt så har de ikke svart på eposten

 

EDIT:

 

"Normal frakttid er 2-4 dager avhengig av hvor du bor. Varer som ikke finnes på lager ved bestilling er spesifisert i produktbildet i web-butikken, og vil gi deg informasjon om når den er estimert ventet inn. Ordren vil normalt ventes med å bli sendt til alle varene er på lager hvis ikke annet er spesifisert."

 

Det er vel her problemet ligger da. Jeg får se om jeg får sletta hele bestillinga og bestilt på nytt. Men uansett er det jo dårlig kundeservice

Endret av Tokyo
Lenke til kommentar
Jeg har bare hatt gode erfaringer. har brukt dem 2 ganger. De har sendt  varen med en gang. De har sendt flere pakker i hvær bestilling, i fra forskjellige lager runt om i landet, og i danmark. Å bare betalt for en porto. Dette er bra.

 

 

Det tilbys følgende betalingsmetoder for Privatkunder: Visa, MasterCard, Cresco, forhåndsbetaling.

 

Har du ikke betalt varen, så kommer den ikke.

 

 

EDIT: Irriterende url-feil

9594805[/snapback]

 

 

Har betalt med Mastercard

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg kansellerte ordren og bestilte på nytt på lørdag og i dag er statusen "behandlet". Så jeg håper de sender det i morgen og at jeg får det i løpet av uken.

 

Men jeg lurer litt på hvorfor de fortsatt ikke har svart på e-postene jeg sendte forrige uke :dontgetit:

Amentio benytter seg av butikkløsningen til

 

http://www.webmercs.com/

 

Hver bestilling må bekreftes manuelt, og det er mange svært små foretak som benytter seg av denne løsningen. Hvis din bestilling lå til behandling, vil det trolig si at ingen hadde bekreftet ordren manuelt og sendt den videre.

 

Det at du ikke får svar på e-post tyder vel på at de ikke har resurser til å besvare den, eller at den ble filtrert som søppelpost.

 

webmercs er koblet til de fleste stor grossister som leverer i Norge, varene blir levert direkte fra grossist til deg. Dette oppleves ofte som om detaljisten har mange forskjellige lagre.

 

Det er ved retur at morroa begynner....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Amentio handler en god del fra Komplett (eller Norek da), og sliter derfor med det alle andre gjør; at noen hos Komplett har foret det nye systemet med kålsuppe og sirup, slik at systemet ikke får til å virke slik at de får sendt...

Tipper Amentio bruker flere leverandører til samme produkt. De viser samme produkt med forskjellige varenumre, og OBS! til forskjellig pris... Det ser man bl.a. på svært mange hovedkort fra Asus her

 

Noe må være ute av kontroll, fordi jeg tror neppe at de ønsker sånt rot... En butikk som skårer max i Prisguiden, men har kaos i flere rubrikker? Pussige greier, de vil neppe holde seg på topp lenge uten bedre kvalitet på nettsidene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg skal aldri bestille fra Amentio igjen. Jeg måtte få reparert laptopen min for et par måneder siden etter at garantien var gått ut, og de brukte nærmere tre uker på å svare på epost om retur (det står på siden deres at man skal trykke på en varereturknapp, men den finnes ihvertfall ikke i min browser). Nå er maskinen nede igjen, og jeg sendte epost for sytten dager siden, men jeg har nå mistanke om at jeg skulle sendt direkte til returavdelingen og ikke via den vanlige epost-adressen deres, så da blir det vel tre ukers venting igjen. Da jeg ringte om returen sist ble jeg bare henvist til nettsidene deres. De er forsåvidt hyggelige på telefonen, men det holder ikke. Heretter betaler jeg mer for varen for å få bedre service.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 år senere...

Ikke for å grave opp en veldig gammel tråd, men:

 

Har også problemer. Har hatt "behandlet" stående på en ordre i 4 dager nå! Alle varer er på lager.

 

Skjønner ikke hva som foregår. Er sikkert at de venter på at en av leverandørene skal få inn flere varer, så de slipper så mye fraktkostnader. Når jeg bestiller enkelte varer, tar det 7-8 timer å få varene fra Sandefjord til Trondheim! Dette med Schenker, og henting på terminal.

 

Når det gjelder frublom:

Jeg hadde også problemet med at retur-knappen ikke eksisterte. Det er folka til amentio sin feil, de har da glemt å sette på at salget er ferdig.

 

Jeg har amentio en 15 min kjøretur unna, så er jo ikke krise ved retur. Men jeg har tidligere kommet inn med et høyttalersett jeg fikk ekstra! Fikk en takk der, for at jeg var så ærlig som jeg var, fordi det var ingen registre på at den i det hele tatt var sendt.

 

Men kan ikke si jeg har fått mye tilgode for at jeg var snill den gang.

Lenke til kommentar
Har også en ordre inne hos dem, med status "Behandlet". Har bare gått 2 dager da, så jeg kan vel egentlig ikke klage! :)

 

Var i 4 dager her, også var det én dags forsendingstid, så vidt jeg husker.

 

De venter nok til ditt nærmeste lager har alle varer, også sender de.

Er på vei nå, fra Trondheim!

 

*Oh joy!*

 

:w00t:

 

Men cdon somler med spillet jeg skal kjøre på denne pcen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...