2rst1 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Som emnetittelen seier: Blir tidsmaskina nokon gong funnet opp? altså, OM dei har tidsmaskin i framtia,, kvifor kjem dei ikkje her no då og besøker oss i fortida? :O Dette var noko eg satt å tenkte på ein kveld for 1 veke siden eller noko sånt. Det er mange som ikkje forstår dette spørsmålet og svaret f.eks "Nei vi har jo ikkje funnet det opp endå og då kan vi jo ikkje reise tilbake i tid, men i framtida, då kan vi reise tilbake i tid." Altså det har ingenting å sei kva årstal dei i framtida kjem frå. Dette er litt vrient å forklare. Men sjå for deg at du får besøk på døra og dei seier dei er frå år 3050, då har dei reist tilbake i tid til år 2007, men om dei hadde reist tilbake til år 1996, så ville verden allerede ha fått besøk av dei for 11 år siden... Så då veit vi allerede no at framtida aldri ville ha reist tilbake til år 1996. For då ville vi jo allerede ha møtt folk frå framtida. Men om dei reiste tilbake til 5000 år før kristus, så ville jo sikkert ingen av oss hørt så mykje om det i dag akkurat.. Men kanskje dei reiser tilbake i tid til år 2008. Så eg har hørt folk som forstår spørsmålet, dei kjem med svar som "Dei turte aldri å teste ut tidsmaskina" eller "Dette betyr jo at verden går under før dei finner den opp" eller "Det blir aldri mulig å reise tilbake i tid uansett kva årstal man er fra siden det er 100% umulig" eller "dei har ikkje lov å reise tilbake i tid for dei er redd for at kanskje dei endrer noko historie, og framtida som dei kjenner den vil forandre seg" Blir tidsmaskina nokon gong funnet opp? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det faktum at det ikke er påvist at noen fra fremtiden har kommet tilbake i tid er vel således ett bevis på at en tidsmaskin er en umulighet? (hvis da ikke alle som kommer fra fremtiden er sleipe jævler som bare gjør det for egen vinning ved å ha med seg lottoresultater o.l.) Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Som emnetittelen seier: Blir tidsmaskina nokon gong funnet opp? Tidsmaskinen er allerede funnet opp: PS: ikke for å være slem, men det er sikkert mange som synes det er slitsomt å lese dette kvasi-nynorsk-greiene. Du har sikkert lært deg bokmål eller? Bare ett tips altså. Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 PS: ikke for å være slem, men det er sikkert mange som synes det er slitsomt å lese dette kvasi-nynorsk-greiene. Du har sikkert lært deg bokmål eller? Bare ett tips altså. Ja er vel ein del fleire som skriver bokmål her på forumet, får vel tenke meir på det neste gang eg skriver. Takk for tipset :] Lenke til kommentar
GeO Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) PS: ikke for å være slem, men det er sikkert mange som synes det er slitsomt å lese dette kvasi-nynorsk-greiene. Du har sikkert lært deg bokmål eller? Bare ett tips altså. Ja er vel ein del fleire som skriver bokmål her på forumet, får vel tenke meir på det neste gang eg skriver. Takk for tipset :] 9593124[/snapback] Tull. Med mindre svaret trådstarter kommer med her er dypt ironisk, vil jeg på det sterkeste anbefale å fortsette med nynorsk. Det er alt for få som bruker det. Det er ingenting som tilsier at en skal ta hensyn til hva flertallet på et forum som dette bruker. Når det er sagt, så bør jo folk flest se over rettskrivingen sin før de poster, enten de skriver bokmål eller nynorsk (slik at vi unngår det man kan kalle "kvasi-varianter" av begge målformene). Edit: Greit nok, jeg går litt OT nå. Men tidsmaskinen - jeg har alltid tenkt som så at siden vi aldri har fått besøk fra fremtidsfolk, så kan vi fastslå at vi heller aldri finner opp tidsmaskinen. Mulig det finnes gode argumenter mot dette resonnementet òg ... Endret 28. september 2007 av TwinMOS Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 hehe. Jaja, men no var det ikkje heilt det denne tråden skulle handle om. Start gjerne ein ny tråd om det emnet der Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Var vel en eller annen tulling i gamle dager som fikk det til, men det var ikke mulig å reise i den da, bare se. Den gikk ut på at en laser eller noe fikk to nøytroner til å spinne i en såpass høy hastighet at det kom en skikkelse av et nøytron fra fortida mellom dem eller noe sånt.. Vet jeg leste det på nettet en gang edit: fant det Arbeidet er basert på Albert Einsteins prinsipper, og tar utgangspunkt i at energi fra en roterende laser skal være i stand til å krumme rommet inni lyssirkelen på en slik måte at nøytroner begynner å rotere sidelengs - hvis nok energi blir tatt i brukt, mener Mallett at det er mulig å få et nytt nøytron til å dukke opp. Dette ville i såfall være en fremtidig versjon av det opprinnelig nøytron, som besøker seg selv fra fremtiden, skriver nyhetstjenesten Ananova. http://www.itavisen.no/php/art.php?id=247504 edit2: fremtiden det her ja... huska ikke 100% Endret 28. september 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Nei... Jeg tror at det ikke ville vere mulig å reise tilbake å hilse på steinalder-folk. da de ikke vil vere der de vil ha vere død for lenge siden.. altså, det jeg prøver å si er at det kansje blir mulig å reise tilbake i tiden, men folka som var der kan liksom ikke det... edit. dette ble bare tull.... Endret 28. september 2007 av 2badle Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Vel, det er ikke sikkert at vi ville visst det om noen i fremtiden hadde klart å reise i tid. Hvis noen hadde kommet hit fra fremtiden og fortalt at de er fra år 2500. Fyren hadde blitt putta inn på institusjon. Personlig så tror jeg ikke at vi noen gang kommer til å klare å reise i tid, men vi får se. Argumentet mot at noen i fremtiden skulle ha kommet hit nå er jo at fremtiden ikke har skjedd enda. Slik at maskinen enda ikke er oppfunnet, men samtidig så forutsetter jo det at vi ikke har klart å reise i tid om 1000 år heller. Man blir ganske svimmel når man tenker over hvordan det egentlig hadde vært. Kanskje de største aksjespekulantene er nettopp besøkende fra fremtiden? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det faktum at det ikke er påvist at noen fra fremtiden har kommet tilbake i tid er vel således ett bevis på at en tidsmaskin er en umulighet? (hvis da ikke alle som kommer fra fremtiden er sleipe jævler som bare gjør det for egen vinning ved å ha med seg lottoresultater o.l.) 9592989[/snapback] 15 000 poster ja, men fortsatt feil en gang i blandt Det kan være noe i det, men det eneste det betyr er at vi mennesker ikke har funnet opp en tidsmaskin som kan gå lengre tilbake enn da vi startet tidsmaskinen. Siden det ikke er noen tidsmaskin som finnes per i dag, så kan vi ikke møte på folk eller få informasjon fra fremtiden. Hvis vi noengang finner opp en tidsmaskin, så vil nok den bare kunne ta oss fremover, men etterhvert vil den kunne ta oss med bakover, men aldri lengre tilbake enn da vi slo den på. Og hvis vi faktisk hadde funnet opp en som kan gå lengre bak enn da den ble påskrudd (som forresten er imot fysikkens lover), så ville det vært heller få som trodde på det, selv med sterke bevis, og før denne personen ville klart å overbevise noen, så hadde nok USA slått inn og fanget denne personen, eller han ville blitt sett på som gal. Lenke til kommentar
Ponzi Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ble nyskjerrig, skjønner fremovertidsmaskinen men ikke den bakover til da den ble slått på. Kan ikke du forklare hvordan du tenkte Lenke til kommentar
Varen Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det er mulig for partikler uten masse å reise tilbake i tid, fra hva jeg har hørt. Men hvis mennesker skal reise tilbake i tid så er det det samme som å lage et romskip som reiser fortere enn lysets hastighet, som ifølge Einstein's generelle relativitetsteori er umulig for skapninger med masse. Og som du selv sier så har vi ikke blitt besøkt fra folk fra fremtiden. Om man i fremtiden hadde funnet en måte å reise tilbake i tid, så hadde vi sannsynligvis sett tusenvis, kanskje millioner eller milliarder av mennesker som bare dukker opp og blir borte igjen. Men det er "enkelt" å reise frem i tid. For å gjøre det trenger man bare lage et romskip som reiser så nært lysets hastighet som mulig. Mennesker har enda ikke funnet en måte som lar deg reise såpass nært lysets hastighet at at det blir en stor forskjell etter noen måneder. Og man vil jo helst ikke bruke så alt for mange måneder i en tidsmaskin/romskip En alternativ måte å reise tilbake i tid, som er mer sannsynlig enn å reise fortere enn lysets hastighet, er kanskje å dra gjennom et "ormehull" Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det kan finnes mange ulike årsaker til at tidsmaskinen er funnet opp for lengst, men man ikke vet om den. - Man kan bare reise fremover i tid - Man kan bare reise tilbake til tidspunktet maskinen først ble startet - Hver gang man bruker tidsmaskinen dannes det et nytt paralellt univers. Før man kan si noe særlig om det kommer til å bli oppfunnet en tidsmaskin eller ei må man vite mye mer om hva universet/ene er, hvordan tid fungerer, etc. Mennesket har jo ikke engang kommet så langt at de har funnet ut hva liv egentlig er, eller for den saks skyld hvordan vår egen hjerne fungerer. Da er det svært vanskelig å kunne si noe om tidsmaskiner som er noe annet enn "vitenskapelig synsing". Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 "Tornerose sov i hundre år", og på en måte var det en tidsreise det også. Noen mener at disse flygende tallerknene som mange påstår at de ser, slett ikke er utenomjordiske, men derimot besøkende mennesker fra framtiden. Om det blir mulig å reise i tid? Tja, først må noen bevise at fortiden fortsatt eksisterer. Det er jo ingen vits å reise til noe som ikke eksisterer lengre. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det handler mye om hva tid er, er alt som skjer i samme "rom", eller er det kun akkurat nå som eksisterer? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) "Tid" er vel egentlig bare et annet navn på den fjerde dimensjonen. De tre første dimensjonene er jo de tre romlige og den fjerde er da tiden, eller er jeg på jordet her? Hvis jeg ikke er helt på jordet, så må man lage en maskin som kan bevege seg inne den fjerde dimensjon, i såfall. Endret 28. september 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Så på en film hvor de forklarte hvorfor vi ikke hadde hatt besøk fra fremtiden enda var fordi tidsmaskinen ikke var laget enda Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Jeg fikk bare en sånn forvirrende følelse av å lese/tenke på dette.. .. Hvis det kan være at man kan reise til en annen tid.. Driver de.. som er der i den andre tiden.. å lever nå? Jammen de kan jo ikke det.. hvor skal de være liksom.. De kan jo ikke være her, som vi er?.. man kan jo ikke være.. men.. uææ! xD Jeg blir bare forvirret av å tenke på tiden.. Tid er skummelt. Nå har jeg brukt opp tid på å skrive dette.. O.o tenk om jeg ikke hadde gjort det.. da hadde jeg gjort noe helt annet nå.. men det gjør jeg ikke. Hvorfor ikke? Nei, tid er bare rart/skummelt/forvirrende å tenke på.. Når jeg tenker meg om, virker det veldig rart å kunne lage en tidsmaskin.. O.o Endret 29. september 2007 av Nasse-noff Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Svaret er ja. Jeg er fra fremtiden og kan bekrefte dette... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg tenkte på noe: Ingen ting i fremtiden har jo egentlig skjedd enda. Hvis noen i fremtiden (år 3000) finner opp en tidsmaskin, så vil jo ikke vi få besøk før etter at det har skjedd. Da må det bety at det finnes flere parallelle univers, eller at tiden står stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå