m_8 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Hei vurderer stert å kjøpe en ny tv........ (helst så billig som mulig ) Kom gjerne med linker Håper på svar: mange takk! Endret 30. september 2007 av Nonnon Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 flatskjerm eller bilderør? evt plasma eller LCD? Lenke til kommentar
m_8 Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Flatsjerm hva anbefaler dere av lcd og plasma? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Siden du sa så billig som mulig detter Plasma ut av bilde i hvertfall. Så har Plasma nesten bare bare høyre tommere. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Planer om å bruke HD? trenger du HD Ready, Full HD? Lenke til kommentar
m_8 Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 HD- ready Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Noen retningslinjer i det hele tatt når det gjelder størrelse? 20", 30", 40", 50", 60"? Lenke til kommentar
m_8 Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 20-30 evt. 32 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hvilken prisklasse er det snakk om? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hvilken prisklasse er det snakk om? 9583029[/snapback] Hvis du leser første posten skriver Nonnon: "Helst så billig som mulig" Men er enig i at han kunne vært litt mer spesifikk Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Eneste jeg orka å finne fram i kveld var en liste med tv'er: https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Vet det ikke er til noe hjelp, men poster det likevel Lenke til kommentar
m_8 Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Hmmm... sorry 4-5-6 tusen Endret 26. september 2007 av Nonnon Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 LCD er kåret til best og spille tv spill på! Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 her er en guide til hva du bør se etter hvis du skal kjøpe deg TV. Guiden forklarer også forskjeller/ fordeler/ulemper med LCD og plasma skjermer http://www.hjemmekino.no/guide/tv_tips.asp Lenke til kommentar
Messier Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hvis den er til Wii, hva skal du med hdtv? Wii ser bedre ut på vanlig crt tv enn både plasma/lcd. Lenke til kommentar
m_8 Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Hvis den er til Wii, hva skal du med hdtv? Wii ser bedre ut på vanlig crt tv enn både plasma/lcd. 9583800[/snapback] Det var ikke det de sa på forbruker inspektørene............ Lenke til kommentar
Messier Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hvis den er til Wii, hva skal du med hdtv? Wii ser bedre ut på vanlig crt tv enn både plasma/lcd. 9583800[/snapback] Det var ikke det de sa på forbruker inspektørene............ 9585030[/snapback] Alle sier at Wii ser best ut på vanlig tv og av det jeg har sett av den på hdtv så tviler jeg ikke på det. Vil nesten kalle det galskap å kjøpe hdtv for Wii. Blir som å kjøpe hdtv for å spille PS2/Xbox. Eller enda verre siden noen Xbox spill støttet 720p faktisk. Wii er 480p maks, det er det samme som vanlig tv bare progressivt. Og hvis du skal benytte deg av det må du også kjøpe component kabel, det koster vel 400kr også. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Wii ser bra ut på HDTV så lenge man bruker komponentkabel, og det ville nesten vært galskap å kjøpe en CRT tv idag med tanke på at det meste av TV og filmer kommer i HD format i framtiden. Her kan du se Super Mario Galaxy på en LCD og det ser absolutt ikke stygt ut Endret 27. september 2007 av Ant1 Lenke til kommentar
Messier Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Wii ser bra ut på HDTV så lenge man bruker komponentkabel, og det ville nesten vært galskap å kjøpe en CRT tv idag med tanke på at det meste av TV og filmer kommer i HD format i framtiden. Her kan du se Super Mario Galaxy på en LCD og det ser absolutt ikke stygt ut 9585750[/snapback] Poenget er vel heller at hvis man har en vanlig tv i dag så er det galskp å kjøpe hdtv hvis man bare spiller på wii. Med mindre man må ha kjempestor skjerm eller noe. Er årevis til HD sendinger blir standard og standarden blir i alle fall ikke "full" hd, den blir 720p. Til og med forbrukerinspektørene sier dette. Trådstarter sa at de foreslo HDTV til Wii, noe jeg ikke ser ut til å finne noe om og heller ikke kan forstå. Her sier de ihvertfall. Full HD - tull for de fleste http://nrk.no/programmer/tv/fbi/1.3571715 Det reklamen ikke forteller er at Full HD trolig aldri blir noen standard for tv-sendinger. Kringkasterne vil heller satse på HD-ready-standarden (720 linjer). Etter 2010 vil NRK sende enkelte program i HD, men det er først etter 2015 at man tror HD-sendinger vil være standard for norske sendinger. Dagens HD-klare apparat har derfor nesten ti års teknologisk forsprang på vanlige tv-sendinger. Dermed er sjansen stor for at mange av dagens HD-ready tv-er vil være byttet ut når HD kommer for fullt. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har en LG 42LY95 som er full hd og Wiien ser ikke noe dårligere ut der enn på 28" CRTen jeg hadde før med tanke på at bildet er mye større. Men på flatskjermer ville jeg ikke brukt noe annet enn komponent, ved bruk av komposit/RGB så det helt forferdelig ut på min TV når bildet var i bevegelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå