Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

HJELP! Skal sote bilen!


Reklame

Anbefalte innlegg

Håper noen her inne kan gi meg et svar!

 

Har kjøpt sotefilm(biltema) og føler meg ganske klar for å sote rutene på bilen! Er det noen som har en liten "howto" guide eller eventuelt en link til en slik plass? Godt å lese godt om fremgangsmåter etc. før jeg setter i gang. Har googla, men finner ikke noen tips triks til dette.

 

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger da med bruksanvisning?

 

først måler du og tegner opp nøye bruk en tusj for og vite hvor du skal skjære/klippe

 

så vasker du ruta GODT så vasker du med rødsprit.

 

så tar du MYE vann både på ruta og på filmen på begge sider. så tar du den så rett som mulig på ruta. og begynner og dra ut alt vannet med gummiskrapa. BRUK MASSE VANN. og ja det tar tid!

Lenke til kommentar
Det følger da med bruksanvisning?

 

først måler du og tegner opp nøye bruk en tusj for og vite hvor du skal skjære/klippe

 

så vasker du ruta GODT så vasker du med rødsprit.

 

så tar du MYE vann både på ruta og på filmen på begge sider. så tar du den så rett som mulig på ruta. og begynner og dra ut alt vannet med gummiskrapa. BRUK MASSE VANN. og ja det tar tid!

9581315[/snapback]

 

hvor lang tid da?

Lenke til kommentar
bare klipp opp en bit som er lit større en vinduet så tilfør så mye såpevann som mulig så dra av beskytrlsesfilmen for limet så ha på filmen så dra ut alle bobler og tilslutt kut av det ekstra på kantene med en sån fin kniv.

9581905[/snapback]

 

har hørt man skal kutte ut vinduets form, så ta bort 2-4mm for det drar man ut med gummiskrapen jeg! så du anbefaler å kutte bort til slutt altså. skal jeg bruke blank neglelakk i kantene?

Lenke til kommentar
bare klipp opp en bit som er lit større en vinduet så tilfør så mye såpevann som mulig så dra av beskytrlsesfilmen for limet så ha på filmen så dra ut alle bobler og tilslutt kut av det ekstra på kantene med en sån fin kniv.

9581905[/snapback]

 

har hørt man skal kutte ut vinduets form, så ta bort 2-4mm for det drar man ut med gummiskrapen jeg! så du anbefaler å kutte bort til slutt altså. skal jeg bruke blank neglelakk i kantene?

9582022[/snapback]

 

jeg er jo ikke noe ekspert men.

bare dra ut alle boblene og så kutt ut kantene.

hør med noen som veit åssen detta skal gjøres du,

Lenke til kommentar
neglakkfjerner er for og forsegle øverst hvis du kan sveive ned ruta de! min erfaring er at det funker bedre uten såpe i vannet. jeg anbefaller og kutte den siste resten til slutt

9582322[/snapback]

 

takker for svar! har hørt fra så mange at litt zalo og mye vann på en spruteflaske er det beste. skal smelle ut noen bilder når jeg er ferdig!

 

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Hvis det ikke skal se helt forferdelig ut så bør du ta ut rutene. i alle fall de rutene som enkelt kan demonteres.

 

Husk mye zalovann både på ruta og på filmen der du skal dra skrapa. Blir det tørt så blir det riper i filmen. Skjær rundt kantene etter du er ferdig, slik at filmen dekker 100%.

Lenke til kommentar
Hvis det ikke skal se helt forferdelig ut så bør du ta ut rutene. i alle fall de rutene som enkelt kan demonteres.

 

Husk mye zalovann både på ruta og på filmen der du skal dra skrapa. Blir det tørt så blir det riper i filmen. Skjær rundt kantene etter du er ferdig, slik at filmen dekker 100%.

9583433[/snapback]

 

Riper blir det nok uansett med biltemafilmen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...