sabrura Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Hei, Jeg er skuffa over denne kombinasjonen. Bioshock, Flightsim X - you name it, synes ikke dette leverer noe særlig. Det største irritasjonsmomentet er at i alle spill så "henger" grafikken rundt hvert sekund, kun et brøkdel, og så må den hente seg inn igjen. Vanskelig å forklare. Men en jevn bevegelse blir ikke jevn, men avbrytes sånn ca. hver sekund av en brøkdels heng. Har 2 giga minne. Det jeg har kommet på, er at min strømforsyning ikke er spesielt kraftig. Husker ikke helt watt, men den er ikke kraftig. Vil en kraftig PSU også gi bedre speed og grafikk? edit: PSU er Power Man ATX12V350WP4. Tyder vel på at det er max 350 w. Ellers kjører jeg XP Pro. Endret 18. oktober 2007 av sabrura Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Kjøp større Psu, 450w er vell best av godt merke Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 350W kan bli litt lite om den er av et "dårlig merke" ja (uansett merke er vel 350w litt lite til et så kraftig oppsett). Q6600 skal klare Bioshock uten problemer. 7950GT begynner å sakke litt akterut når det gjelder ytelse, så om du kjører alt på fullt e.l. kan skjermkortet også være ditt problem. Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 - Har du nyeste drivere til _alt_? Inkluderte siste BIOS versjon. - Hvilken oppløsning og settings kjører du spillene i? - Har du installert alt av oppdateringer til Windows XP (mener det har kommet minst en, om ikke to patcher til Windows for Intels C2D CPUer.) Kjører selv Bioshock med alt på full pupp i 1920*1200/DX10 med med en moderat overklokket E6600, så det skulle vel avlive spørsmålet ang. CPU. 7950GT skulle holde i massevis for å kjøre Bioshock på i det minste moderate innstillinger i 1280*1024 eller lignende mid-range oppløsning. Er nok enten utdaterte drivere eller som allerede nevnt PSU som får hikke. En kvalitets CPU på 450W og gjerne mer om du tenker på å bytte skjermkort evt. klokke CPU litt før du vraker hele stasen, burde en spandere på sin nye quadcore slik at den trives Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det der minner meg veldig om min PC nr2. Den har AMD XP 3000+ og 6600GT, sto i en gammel 250watt strømforsyning. Den var for liten, da ble ytelsen i enkelte spill helt bak mål. Satt i en på 420watts å det hele ordnet seg. Du bør gå for en over 520watt, da tror jeg det skal funke. Om du har noen du kan låne en større strømforsyning med hadde jeg gjort det, bare for å sjekke det ikke var noe annet som vare problemet Lenke til kommentar
sabrura Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Takker så mye for svar. Jeg har bestilt ny PSU , så den burde gjøre jobben. Jeg skal også sørge for at alle drivere og patcher er oppdatert. Håper dette gjør susen! Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Du har ikke gjort et bomkjøp, for å si det slik Den vil gjøre jobben, ja. Den vil fortsette å gjøre jobben også ved overklokking og evt. oppgradering av skjermkort uten å svette Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Sku ha vært med på Timessalget på netshop igår (eXplosiv tirsdag), kan sjekke hva den kostet, tror det var samme. *EDIT*:Corsair strømforsyning 620W Corsair strømforsyning 620W 20/24pin, ATX v2.2, 120mm vifte, 8x SATA før: 1395,- nå: inkl. mva 1095,-(timesalget) Endret 18. oktober 2007 av Martiin Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Sku ha vært med på Timessalget på netshop igår (eXplosiv tirsdag), kan sjeke hva den kostet, tror det var samme. *EDIT*:Corsair strømforsyning 620W Corsair strømforsyning 620W 20/24pin, ATX v2.2, 120mm vifte, 8x SATA før: 1395,- nå: inkl. mva 1095,-(timesalget) 9582135[/snapback] Og hensikten med posten var? Unnskyld meg, men føler det blir galt å komme med slikt når noen har gått til investering av et kjempeprodukt. Hva godt gjør det ham å vite at han kunne spart 200kr på et utgått tilbud? Gratulerer igjen, sabrura. Du har uansett 1100,- eller 1300kr gjort et kjempekjøp som vil vare lenge. Lenke til kommentar
sabrura Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Yes, da var PSUen montert. Var vel ingen kjempeforskjell i ytelse, men i hvert fall ikke verre. Faktisk mulig ting er litt mer smooth, men dropoutsa er der fortsatt. Er det bare jeg som er kresen, eller er det helt vanlig med små-henging innimellom? Kan ikke huske å ha lagt merke til dette med gammelt MSI-hovedkort og AMD-prosessor (2 år gammel, husker ikke hva). Hva annet kan føre til dropouts i grafikken? Så å si alt i maskina er nytt bortsett fra skjermkortet. Nvidia-drivere var og er oppdatert. HK: ASUS P5K CPU: Q6600 Ram: OCZ 2 gig DDR2 6400 Skjermkort: XFX 7950GT silent Disker: 3 x samsung spinpoint 500 giga Dersom jeg må krype til korset å tinge et nytt skjermkort, hva gjelder uten å ruinere seg fullstendig? Ingen hard-core gamer, men greit om nye spill går rimelig smooth i 1280x1024 eller høyere. Endret 27. september 2007 av sabrura Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 7950GT BØR klare Bioshock på 1280*1024. Har du testet å sette grafikken lavest mulig for så å se om du fortsatt har de "dropoutsa"? Om ikke 1280*1024 er det laveste du får i Bioshock, da. I så fall, skjekk andre spill ved å skru ned oppløsning og andre grafiske innstillinger. Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er du 100% sikker på at du har innstalert alle drivere? Lenke til kommentar
sabrura Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Hvis noen kunne testet en liten ting: De av dere som har Nvidia nTune: Kjør en stresstest på GPU. De kulene som svever sakte øverst i bildet: Går de 100 % smooth hele tiden UTEN dropouts/hang sånn ca. hvert sekund? Det gjør de ikke hos meg. Endret 27. september 2007 av sabrura Lenke til kommentar
sabrura Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 For hva det er verdt, så har jeg funnet ut at det er langt flere som har akkurat samme problem. Den engelske termen for dette er "graphics lag" og "stuttering". Jeg har ennå ikke klart å lese meg til hvordan dette problemet kan løses. Selv på Youtube ligger det videoer som viser problemet. Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ah, leit at ny PSU ikke gjorde susen. Da ville alt vært så mye enklere Vel, PSU var uansett noe ditt oppsett virkelig hadde godt av Har du prøvd med alt på minimale innstillinger som foreslått? I så fall er det garantert drivere eller annen hardware som jukser... Prøv å defragmentere partisjonen spillet ligger på og evt. pagefile om den ligger på en annen disk. "Hakking" forekommer ofte under såkalt disk-swapping. Hvem har vel ikke opplevd at antivirusprogrammet (som bruker lite kraft fra en moderne flerkjerne-CPU, mens harddisken jobber overtid) starter for fullt kjør mens man spiller favorittspillet? Prøv også å deaktivere alt av lydforbedringer både i spillet og i programvaren til lydkortet. Om problemet fremdeles er det, prøver du å deaktivere lydkortet under enhetsbehandling for å utelukke lydkortet eller dets drivere som synderen. Igjen må jeg dog prike angående BIOS. Vær sikker på at du har siste versjon. Nyeste versjon for Asus P5K ser ut til å være 0603 Håper du finner ut av det. Bioshock fortjener uten tvil litt arbeid med å få fikset tull som setter en demper på den usedvanlig gode atmosfæren det har å by på Lenke til kommentar
sabrura Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Takk for svar og tips. Har brukt x antall timer på å lese om dette. Omfattende problem, masse folk som har problemer med "graphics stuttering" og "hickups". Gjelder både GPU fra Nvidia og ATI. Folk har oppgradert drivere, nedgradert drivere, flasha bios, kjørt clean install, endret mouds fra APCI til MPS/Standard PC - rett og slett "alt". For noen få løses problemet, for de fleste andre ikke. En fellesnevner er at det er først etter oppgraderinger fra single core til dual/quad core det blir problemer. Helt håpløst. Jeg har ingen god løsning, så jeg får bare forsøke å ignorere det. Lenke til kommentar
ducA Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Takk for svar og tips. Har brukt x antall timer på å lese om dette. Omfattende problem, masse folk som har problemer med "graphics stuttering" og "hickups". Gjelder både GPU fra Nvidia og ATI. Folk har oppgradert drivere, nedgradert drivere, flasha bios, kjørt clean install, endret mouds fra APCI til MPS/Standard PC - rett og slett "alt". For noen få løses problemet, for de fleste andre ikke. En fellesnevner er at det er først etter oppgraderinger fra single core til dual/quad core det blir problemer. Helt håpløst. Jeg har ingen god løsning, så jeg får bare forsøke å ignorere det. 9606938[/snapback] Har du formatert dataen og lagt inn operativsystemet på nytt, eller lasta ned patchene til c2d til xp viss det er det du bruker. og hvilke instillinger har du i nvidia kontrollpanelet: 3d instillingene og hvilke instillinger har du på spillene du spiller? Endret 30. september 2007 av ducA Lenke til kommentar
sabrura Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Yes, da har jeg lest litt mer om dette. Et mer vanlig problem enn hva jeg trodde. Microstutters har skjedd mange i mange år. Felles er at ingen egentlig har klart å fikse det fordi ingen vet hva det skyldes. Konklusjonen blir da en eller annen hardware compatibility issue. Uansett, jeg bytta skjermkort med uendret resultat, så det er noe muffins her. Det skjer overalt og uansett hvilken applikasjon det er snakk om. Jeg har reformatert, reinstallert - rett og slett prøvd så å si alt. Det beste eksempelet er egentlig når man kjører 'dxdiag'. Både ved Direct 3D og Direct Draw har jeg samme microstuttringa. Jevnt og trutt ca. hvert sekund får jeg en mini-stutter. Akkurat det samme i 3DMark05 og 06, i AquaMark - you name it. Lurer på om det rett og slett er en bug med hovedkortet, et ASUS P5K. Jeg har også 2x1 gig OCZ DDR26400-minne, har tatt ut en, endret plass etc - null forskjell. En ting er i hvert fal sikkert, dette skjedde ikke på mitt gamle MSI med AMD Athlon 64 3500. Da med samme XFX 7950GT. Yes, noen med noen gode tips? Hvilket hovedkort vil jeg i så tilfelle ha størst sannsynlighet for å unnga stutter og bli fornøyd? De av dere som kjører q6600 - hva gjelder? Takk for svar, forresten. Lenke til kommentar
sabrura Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Det er helt utrolig, men det var faen meg SKJERMEN som var problemet! Helt utrolig. Min feite, nydelige NEC MultiSync 2070NX er årsaken til endeløse timer med leting etter svar... Haha. Det er i hvert fall sinnssykt digg å endelig få lønn for strevet - i form av en årsak - banal som den enn er. Begynte for alvor å tenke skjerm da en helt annen pc hadde akkurat samme trøbbel med denne skjermen. Kobla så skjermen til min laptop, og voila: Smooth som smør på laptopskjermen - hakkete og jævlig på NECen. Nydelig - da blir det innsending av skjerm til NetShop. Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Bra at det løste seg da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå